Toon posts:

glide3x.dll vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu draai ik op WindowsXP en als ik een game opstart zegt ie;

This application has failed to start because glide3x.dll was not found.

En onder Windows ME lopen de games wel.

1 Hoe kan dit ?
2 Hoe kan ik dit probleem oplossen ?

Abit KA7-100, LoadtekGF2MX200, AMD 750 Mhz, 384 Ram

ps; overigens draait de game wel, maar beeld is niet helemaal zoals het hoort.

Verwijderd

This application has failed to start because glide3x.dll was not found.

1 Hoe kan dit ?
Je mist dus zoals Windows al aangeeft een bestand die je nodig hebt voor je videokaart.
2 Hoe kan ik dit probleem oplossen ?
Door ff de drivers van je videokaart opnieuw te installeren/evt ook Directx opnieuw installeren

Verwijderd

moved SA >> V&B

Een GF2MX200 ondersteund geen Glide, glide wordt ws. nog geladen omdat je ooit een voodokaart in je pc hebt gehad.
Probeer eens start, run, msconfig en kijk dan bij startup of je ergens glide vind, dan moet je glide uitzetten en dan is je probleem opgelost denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Er staat omder msconfig een heleboel, maar waar moet ik dan zoeken ?

Ben niet zo'n pc held, maar dat er een voodoo (is) was geinstalled is correct.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik in system.ini, win.ini, boot.ini, services of startup kijken ?

Ik kan daar niets over glide vinden, maar weet haast wel zeker dat ik ergens iets moet wegpoetsen....plz help

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:31
ik weet niet hoe XP precies werkt, maar als je in safe mode opstart en dan de drivers voor je voodookaart weggooid wil het meestal wel :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:14 schreef Tampie2000 het volgende:
ik weet niet hoe XP precies werkt, maar als je in safe mode opstart en dan de drivers voor je voodookaart weggooid wil het meestal wel :)
Dat is handiger ja als het met msconfig niet lukt.
Safe mode was F8 of shift indrukken tijden het opstarten geloof ik, weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat dit een ghost XP is van me broer en die heeft denk ik een voodoo kaart, ik heb mijn drivers er overheengeknikkerd...per ongelijk

Die voodoo shit moet dus weg, maar waar moet ik die zoeken...geef eens een voorbeeld hoe zoiets eruitziet.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Glide is de 3d-api van 3dfx dus het spel staat ingesteld om te draaien op een 3dfx-kaart (mn oudere spellen hebben nog wel eens specifieke glide/3dfx ondersteuning). Installeer het spel eens opnieuw of verander de configuratie van het spel om direct3d of opengl te gaan gebruiken.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 06:59
ik vermoed dat je een voodoo kaart heb het is zo windows xp ondersteunt geen glide omdat nvidia die 3dfx heeft overgenomen geen nieuwe drivers wil maken voor de voodoo kaarten maar er zijn wel drivers ervoor die gehacked zijn werken verder prima
Pagina: 1