Magneet verschoven *OePs*

Pagina: 1
Acties:

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
ja mensen ik heb dus een 12' inch driver voor imme zellufgemaakte baspijp :9 (had een baskast maar die heb ik gesloopt, deze pijp deed het beter :) )
nou kraakte die dus omdat er bij de spoel, daar waar die in de magneet gaat, daar zat allemaal ijzervijlsel. Dus ik ging fijn peuteren aan die magneet nadat ik em ervan afgeschroeft heb. Ik denk dat je je wel kan voorstellen hoe groot een magneet van een 12inch driver is en vooral hoe STERK! Dus ik zit fijn met tandenstokers in dat geultje te peuteren en zegt dat ding ineens: Klik! middelste ring tegen de buitenste aan. Ik denk oh fuck. je krijgt dat ding dus met geen mogelijkheid meer gecentreerd. Zijn hier mensen die weten hoe je dit moet doen? er zitten drie gaten voor bouten in. De magneet is opgebouwd uit een aantal metalenschijven die als een puzzel over de bouten gaan, iemand suggesties?

[edit] Afbeeldingslocatie: http://www.igr.nl/users/gameupdates/jeanlucpicard/magneet.jpg dit is schematisch de magneet

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'K weet niet of je er met een hamer bij komt, maar zo ja dan kun je hem wel weer centreren met een paar kleine beitels. Pas wel goed op dat je niet de magneet zelf beschadigd...

Forget your fears...
...and want to know more...

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ja als je hem een tikkie geeft schiet ie er aan de andere kant tegenaan

Verwijderd

Dan doe je er aan de andere kant toch iets tussen? tjees

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:10 schreef Masta-T het volgende:
Dan doe je er aan de andere kant toch iets tussen? tjees
veel te ongecontroleerd, als je er iets te veel tussen doet wel ie niet meer. weet je hoe kut het is om zon ding te verschuiven?

Verwijderd

nee... Maar je probeert het dus niet eens... Klasse...

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:16 schreef Masta-T het volgende:
euh meneer, ik ben anderhalf uur bezig geweest |:(

Verwijderd

Zou je die pic ff wat kleiner kunnen maken voor 56k mensen is dit bijna niet te doen en voor Casema users denk ik ook niet ( ;) ). Ik heb @Home en hij is nog niet eens in een keer geladen. (Wat meestal wel het geval is bij @Home )

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ligt niet aan de size maar aan de hosting, -> IGR :P kan hem niet veranderen want een vriend van me heeft hem voor me gehost, sorry

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 00:42

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Je schemaatje snap ik niet helemaal maar kun je niet iets bereiken met een aantal houten wiggetjes die je één voor één d'r tussen tikt met een kleine hamer ofzo?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 17:55

4POX

Everybody is wired

Probleem heb ik ook gehad.. Kon toen maar 1 ding doen,,,

Bij het vuilnis..

Door de krachten van de magneet heb ik hem nooit meer in het midden kunnen krijgen :( :( :(

AKA Rinkel weblog

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:16 schreef Masta-T het volgende:
Hé, in je mand.
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:22 schreef Mr_Hiney het volgende:
Zou je die pic ff wat kleiner kunnen maken voor 56k mensen is dit bijna niet te doen en voor Casema users denk ik ook niet ( ;) ). Ik heb @Home en hij is nog niet eens in een keer geladen. (Wat meestal wel het geval is bij @Home )
Niet fokken met Casema he :)? Ik heb ook Casema en het is hartstikke snel.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wat je EVT kunt proberen... Zoek uit hoe groot de afstand normaal zou moeten zijn tussen rand en magneet (dit word tienden van millimeters werk) en zet er dan hout of aluminiumsplinters van die dikte tussen, zodat je met de plek waar ie tegen de rand zit een driehoek maakt. Daarna met een scherpe schroevedraaier de magneet terugduwen. Als alles OK werkt dan zal ie tegen de stukjes aan schuiven en niet verder kunnen, en dan zit ie weer ok. Voorzichtig dan de stukjes er uit trekken en dan zit ie weer goed...

* Theorie... Aetje heeft dit nooit geprobeerd.

Forget your fears...
...and want to know more...

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ik zat te denken als ik nou een plastic/niet magnetische ring had die om de kern stond, die precies genoeg afstand heeft, dan kan ik toch alle delen er zo opschuiven niewaar?

oh trouwens ik ga deze speaker niet wegpleuren, het is al een oude, maar dat zou ik echt zonde vinden.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 04:19 schreef Aetje het volgende:
Wat je EVT kunt proberen... Zoek uit hoe groot de afstand normaal zou moeten zijn tussen rand en magneet (dit word tienden van millimeters werk) en zet er dan hout of aluminiumsplinters van die dikte tussen, zodat je met de plek waar ie tegen de rand zit een driehoek maakt. Daarna met een scherpe schroevedraaier de magneet terugduwen. Als alles OK werkt dan zal ie tegen de stukjes aan schuiven en niet verder kunnen, en dan zit ie weer ok. Voorzichtig dan de stukjes er uit trekken en dan zit ie weer goed...

* Theorie... Aetje heeft dit nooit geprobeerd.
yup, met dit trucje krijg je de kern om de magneet, maar dan de bovenste ring nog, dies het moeilijkste :( en dan zit er nog een ring daar weer overheen, die staat niet op de tekening, maarja als je die ene erop kan krijg je die andere er ook wel op

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
prutser :P

ik begrijp de tekening niet helemaal, maar zie daar "schroefgaten" in?

Waarom gebruik je dan gewoon die bouten niet als geleider?

Zorgen dat je het frame van de driver goed vast op een ondergrond hebt zitten en dan met die bouten als geleider de overige onderdelen weer op de plek schuiven.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 12:07 schreef Lampje het volgende:
prutser :P

ik begrijp de tekening niet helemaal, maar zie daar "schroefgaten" in?

Waarom gebruik je dan gewoon die bouten niet als geleider?

Zorgen dat je het frame van de driver goed vast op een ondergrond hebt zitten en dan met die bouten als geleider de overige onderdelen weer op de plek schuiven.
bouten zitten los aan het frame, ze zitten los maar ik krijg ze er niet uit, nogal lastig om losse bouten als geleider te gebruiken. ik heb wel zitten denken aan een plank met 3 staven, en dan eerst die magneet daarover inelkaar zetten en dan de magneet aan het frame

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

In het eggie gebruiken ze ook een centreer-ring om die magneten op zijn plaats te krijgen, dus...

Specs? Zie ondertitel...

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
je zou het kunnen proberen door even iets te posten in het forum van www.licht-geluid.nl hier zitten veel P.A. mensen en er zitten er een paar tussen die ook zelf reconen en spoelen rewinden enz... ik denk dat je daar meer kans maakt als hier.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Verwijderd

prop rondom vol met tandestokers ofzo ?? of lucifers... je weet wel :)

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Op zondag 21 oktober 2001 20:37 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
prop rondom vol met tandestokers ofzo ?? of lucifers... je weet wel :)
tandenstokers heb ik al geprobeerd :D te dik
Pagina: 1