Okay mensen, wie wil mij helpen, kheb de ballen verstand van unix/linux en andere sappige varianten, maar ze schijnen tering stabiel te zijn. Ik ben ff naar de zaak heen geraced, en wat vond ik daar.... een p200 met 32mb ram en 2 netwerkkaartjes erin (realtek 10mb isa).
en wat deed ik toen, fan losgekoppelt van proccessor hd losgetrokken, en tyfus, wat een lekker rustig geluidje, (m'n normale pc is een dual p!!!1000mhz met elks een superorb, een 7200 toeren schijf van 40 giegelbieten, 2 case fans, een elsa gladiac geforce 2 GTS met een fannetje dus lees: straaljager geluid )maar met veel piepjes ging ie aan.
Ik ga naar freesco.org, en gedownload, floppy gemaakt, en geboot. Ik nog steeds onder de indruk van het weinig tot geen geluid (alleen voeding) zie tot mijn verbazing dat ik zo de setup doorloop, zonder dat ie vastloopt (ivm proc. koelertje). Maar ik snap er natuurlijk geen bal van.
volgende vragen.
is er een kant en klare handleiding om @home verbindingen te configureren?
De netwerkaaarten, kent ie die automatisch, want ik moest adressen invullen, en als ik het in moet vullen welke adressen gebruikt ie.
verder moest ik domein in vullen etc. en dit weet ik allemaal niet.
Als ik DHCP gebruik (betekent dat ik niet overal alles in moet stellen) kan ik op m'n workstation (lees: straaljager) dan nog een ftp server draaien (ivm extern ip adres).
wie kan me hier mee helpen?