Toon posts:

Wat is een leuk Games Blad?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil zo een Computer games blad kopen,

Maar welke is nou echt leuk :?

niet Duurder als 25 PIek!!!

Corne

[PU heb ik al...]

Verwijderd

Topicstarter
IK dram ik weet het maar wil NU weg!!! en ik weet er geeen

Verwijderd

PC zone vind ik zelf wel goed

Verwijderd

Topicstarter
oke dan denk ik dat ik voor de PCzone ga want die had ik al in mijn hoofd :P mzl ik ga hem HALEN

Verwijderd

De Power Unlimited is/was ook altijd wel leuk.
De laatste tijd vind ik hem wat tegenvallen, maar ik koop hem elke week toch nog :P

edit:

De laatste tijd vind ik hem wat tegenvallen, maar ik koop hem elke maand toch nog :P

was er niet zo bij toen ik dit typte :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:33 schreef Peppers4ever het volgende:
PC zone vind ik zelf wel goed
Een goed blad maar een hele slechte service!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:41 schreef Tha_Freeser het volgende:
De laatste tijd vind ik hem wat tegenvallen, maar ik koop hem elke week toch nog :P
Koel..ik ben abonnee en ik krijg hem maar een keer in de maand :( ;) :P

Verwijderd

donald duck! :?

Verwijderd

Toch wel de Engelse PCZone neem ik aan? Die zijn tenminste nog redelijk actueel, en veel beter dan de nederlandse versie :r

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:44 schreef keeper het volgende:

[..]

Koel..ik ben abonnee en ik krijg hem maar een keer in de maand :( ;) :P
LOL :D

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45

MAZZA

Barbie is er weer!

PC-Gameplay (als die nog bestaat dan).

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:47 schreef MAZZA het volgende:
PC-Gameplay (als die nog bestaat dan).
Die bestaad nog en is idd een van de betere bladen.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:51
PCzone BENELUX >:) en PCgameplay :)

Sure, hij is niet zo recent, maar ik weet het meeste toch al wat erin staat :) ik lees het meer voor de lol enzo :) .
Meestal heb ik een spel al uitgespeeld voordat ze er een review van hebben gemaakt :P .

Steam

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
die nieuwe GameQuest (ja van TV ja) die is nu 3,95. Het is misschien niet zo veel maar het is 4 piek dus

The devil is in the details.

Verwijderd

Edge, beste gamesblad.....

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het geworden (alles wat ze hadden >:) )

Power Unlimited
Game Quest (is iets nieuws zie wel :P )
PC Gameplay 2001 Zomerspecial

:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:55 schreef JeanLucPicard het volgende:
PCzone BENELUX >:) en PCgameplay :)

Sure, hij is niet zo recent, maar ik weet het meeste toch al wat erin staat :) ik lees het meer voor de lol enzo :) .
Meestal heb ik een spel al uitgespeeld voordat ze er een review van hebben gemaakt :P .
LOL

Verwijderd

PCZone definitief.

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Computer Krant voor kinderen >:) >:) >:)

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:55 schreef PhoenX het volgende:
Computer Krant voor kinderen >:) >:) >:)
dan ben je inderdaad the real quaker

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

Termy

valt er nog wat te fragge?

PcZone (benelux), de rest is bagger en moeten ze verbieden :P

boeiend dat ze niet recent zijn, welk blad is er in godsnaam WEL recent met het internet???

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
Is dat Gamequest wat leuks?

Ik zoek namelijk een leuk blad om ff abbo van te worden, ik hou nml niet van onnodig bewegen. Sex uitgezonderd >:)

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

compukids is ook rete gaaf, maar wel erg moeilijk te begrijpen >:)

zelf ben ik lid van de PC Gampeplay en vind het een best goed blad

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 18:23
pu is ook steeds minder aan het worden best jammer eigenlijk. kreeg hem vandaag toevalig weer :) :) :) vet spel lijkt me dat man die hooligans.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
PU vind ik wel een lachen blad ja... ze geven best goede info (soms :P ), maar ze hebben ook wel humor...

PlayNation vind ik ZOOON SCHIJTblad... Je kunt daar niet eens een normale brief heensturen.. Je krijgt toch alleen maar klote reacties... (hou je een heel technisch verhaal over een of andere diode die mist na het ombouwen van je psx, en je komt er echt niet meer uit.. krijg je een antwoord van "ZzZZ... uhh ? wat?? zei je iets??") frusterend toch...

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het ultieme gamesbald is imho de US-versie van de PCGamer. (Dus niet de Nederlandse of de UK versie of zo :) ).

Kunnen mensen nou serieus zeggen dat ze de PU een goed blad vinden? Het is zo absoluut niet serieus, ze zijn echt veel meer ge-interesseerd in flauwe humor dan in een goed onderbouwde review.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:51 schreef Lord Daemon het volgende:
Het ultieme gamesbald is imho de US-versie van de PCGamer. (Dus niet de Nederlandse of de UK versie of zo :) ).

Kunnen mensen nou serieus zeggen dat ze de PU een goed blad vinden? Het is zo absoluut niet serieus, ze zijn echt veel meer ge-interesseerd in flauwe humor dan in een goed onderbouwde review.
Ach de PU is gewoon leuk om te lezen, en gaat nog over games ook. Dat je daarbij niet altijd alles te serieus moet nemen, ach. Bovendien gaat de PU tenminste over het hele gamesspectrum (dus niet alleen PC, of een console) en zo word je dus heel aardig bijgehouden over alles wat er gaande is, terwijl het ook wel lekker wegleest..

ow..en ze zijn nog goedkoop ook :7

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat is allemaal wel waar, maar ik zou ze niet direct goed noemen. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Op zondag 21 oktober 2001 00:03 schreef Lord Daemon het volgende:
Dat is allemaal wel waar, maar ik zou ze niet direct goed noemen. :)
Ach, ja, daar kan je wat voor zeggen. Maar als je kijkt naar hun gebied (multi-platform blad), hoeveel concurrentie is er dan voor ze?

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:28 schreef da_rippah het volgende:
PU vind ik wel een lachen blad ja... ze geven best goede info (soms :P ), maar ze hebben ook wel humor...

PlayNation vind ik ZOOON SCHIJTblad... Je kunt daar niet eens een normale brief heensturen.. Je krijgt toch alleen maar klote reacties... (hou je een heel technisch verhaal over een of andere diode die mist na het ombouwen van je psx, en je komt er echt niet meer uit.. krijg je een antwoord van "ZzZZ... uhh ? wat?? zei je iets??") frusterend toch...
wat je over de playnation zegt is misschien wel waar maar als je er verstand van hebt dan zul je het wel begrijpen (denk ik). Maar de PU geeft echt kut antwoorden op brieven.
beter gezegd ze geven helmaal geen antwoord. in ieder antwoord op een brief komt minstens 1x het woord snotneus voor enzenzenz (het is aftoe wel geining niet dat dat het is). dus als je een brief ergens toe wil sturen doe dat dan niet naar de PU.

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 26-01 15:52
Nou als je dan toch wil lachen als je een gamesblad leest, dan kun je tochecht gewoon gaan voor de PC Gameplay. Dit is nl een Belgisch blad en dat vlaams is soms echt lachen!

Bovendien hebben ze een zeer uitgebreide preview sectie en ook belangrijk, WEINIG reclame. Bij de PCZone bv wordt je echt doodgegooid met onbelangrijke Davilex reclame of andere onzin.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
pc gameplay is idd denk ik de beste, koop hem elke maand, heb alle bladen gehad, realgamer was the best maar is helaas heengegaan :'(
gamequest zag er trouwens best redelijk uit, veel leuke nieuwtjes...
pc zone vind ik een beetje zuigen, ze hebben ook heel veel ideen van realgamer gejat (film reviews, programmers corner boeken bespreken modnieuws) pc gameplay btw ook...

Maar de realgamer blijf doorleven in onzer harten...

Verwijderd

gewoon de PU ben al sinds 1993 lid en het blijft een goed blad. :)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:16 schreef SilverBolt het volgende:
gewoon de PU ben al sinds 1993 lid en het blijft een goed blad. :)
De PU vind ik de laatste 2 jaar juist écht niet goed meer. Gelukkig is Kees was, want alles wat Mortal Kombat heette kreeg van hem een 10. Heel vaak slechte verslagen, vreemde becijferingen, en errug weinig previews/reviews. Het blad wordt steeds dunner, en er komt steeds meer reclame in.

Verwijderd

Realgamers ofzo vond ik altijd goed blad.
Is jammergenoeg gestopt.
Stond altijd veel over online games in.
Voor de rest de PC Gameplay wel, maar ja dan heb jij het spel al een maand en dan komt daar nog een keer een review ;)

• CyberTijn
  • Laatst online: 05-02 13:23
voor de n00bs:

GAMEQUEST MAGAZINE!!!!

ik heb een tijdje Power Unlimited gekocht, maar nu koop ik het niet meer. Af en toe kijk ik eens bij de boekhandel of er wat leuks staat, als ik iets zie wat me aanspreekt, dan koop ik het.

ben wel lid van computer totaal, echt zwaar roelerend blad. niet 100% toegewijd aan games, maar er staat meestal wel een paar stukjes in.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-02 22:23
Als je een goed blad wil hebben op computer gebied zou ik de CT nemen, daz een stukje diepgaander dan Computer Totaal

• CyberTijn
  • Laatst online: 05-02 13:23
Op zondag 21 oktober 2001 20:53 schreef DarkShadow het volgende:
Als je een goed blad wil hebben op computer gebied zou ik de CT nemen, daz een stukje diepgaander dan Computer Totaal
CT is toch hetzelfde als Computer Totaal of mis ik hier wat :?

Verwijderd

Realgamer was een echt goed blad, maar die was helaas na een jaartje opgedoekt, ah wel, ik kan altijd nog trugvallen op de PU :)

en ow ja PCzone sux 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Maaj ik wou even in mijn Topic zeggen dat ik NU op vakantie ga mzl tot over 1 week

• sewer
  • Laatst online: 19:13
Op zondag 21 oktober 2001 20:58 schreef CyberTijn_ het volgende:

CT is toch hetzelfde als Computer Totaal of mis ik hier wat :?
Ik denk dat ie c't bedoeld, magazine voor de computer techniek. Lekker diepgaand, maar het moet je wel maar allemaal interesseren (vooral al die nieuwe doorbraken in nanotechnologie en quantum computers enzo). Probleem is dat niet elk stuk even makkelijk wegleest.

Computer totaal (C!T) is de laatste tijd ook wel aardig vind ik, alleen staat er bijna niets nieuws in als je het nieuws op tweakers.net en wat andere hardware sites volgt.

c't heeft wel een meerwaarde t.o.v. het nieuws wat je op het internet leest imho, vooral die reportage en knowhow onderwerpen. Ik vind die duitse c't wel een stuk beter dan die nederlandse, maar die leest nog een stuk moeilijker weg (terwijl mijn duits niet echt slecht is).

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
* actieman is al paar jaartjes naar volle tevredenheid lid van de PC Gameplay.

Ze schrijven mooie goed onderbouwde en lange reviews.
Vaak ook wel redelijk humoristisch, en ach ja dat vlaamse blijft beetje wennen ;)

Ik weet eigenlijk nog niet of ik mn abbo blijf aanhouden, wil toch binnenkort op kamers en ieder beetje geld is mooi meegenomen :P

Ik stop iig met de cd-rom versie, snap ook niet wrom ik die nog heb, doe toch alles dowloaden via de kabel. De cd-s van afgelopen 1,5 jaar heb ik nauwelijk gebruikt |:(

tja alleen die hardware reviews van de pc-gameplay zijn om te :'( maar goed daarvoor hebben we t.net :)

Brieven van lezers (en ook via e-mail) beantwoorden ze vaak erg goed.

I’m not like the OTTERS

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
PC Gameplay + 2 cd's vol met stuff voor F15,-
Blad uit Vlaanderen. Ik vond hem vroeger veel beter dan nu !

dikzak

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:43 schreef Brabus het volgende:

[..]

Een goed blad maar een hele slechte service!
Een demo was een keer corrupt dus ik stuur een mailtje naar redactie, 1 minuut later response en ze willen het wel opsturen via cd'tje of mail.

Noem ik geen slechte service.

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat uit naar Computer Gaming World (Amerikaanse versie). Geen blad voor publiek <15,
eerder >25. Het feit dat het al meer dan 15 jaar bestaat zegt mijns inziens genoeg.

Wat ik in vele bladen waardeloos vindt, is het overduidelijke marketing gehalte; reviews slaan werkelijk nergens op. Wanneer een crap versie wordt uitgebracht, dan dient het spel te worden afgefakkeld.

Al die kl*te bladen moeten eens stoppen met het reviewen van die beta versies. Verder moeten ze niet voor iedere shooter (lees: Nederlandse PC Zone) 90% als score gaan gebruiken.

Verwijderd

Ach de meeste gamebladen zijn toch allemaal crap tegenwoordig, een paar uitzonderingen daargelaten.

Het meeste wat er in staat dat heb ik al een paar weken of een maand eerder gehoord, en ja wat heb je dan aan zo'n gamesblad?

Vroeger toen we nog langzaam internet hadden, en zelf uren moesten downloaden voor een schammele demo, ja toen waren gamesbladen handig. (dan wel die met gratis CDROM)
Tegenwoordig download je die demo's zelf wel :)

En al het gamenieuws en reviews staan tegenwoordig eerder op internet dan in zo'n gameblad.

Power Unlimited las eerder wel lekker weg, maar tegenwoordig is het gewoon schandalig hoe dun dat maandblad is geworden, en dat je bij wijze van spreken na elke pagina, je jezelf door 1 1/2 pagina reclame moet heenworstelen.
En daar betaal je dan voor :( (ik allang niet meer hoor, heb onlangs weer 1 gekocht om gewoon ff te kijken :) )

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:06
* Sassie is al sinds begin ('93) abonnee van de PU
alhoewel mijn vader nog steeds betaalt :P

Tja op zich zijn ze niet echt super, maar de humor is wel een pluspunt en de lagere prijs. En het is natuurlijk een blad voor alle systemen da's een plus of een minpunt hoe je het beziet. Info over tweaken van je PC (zoals er bijv wel eens in RealGamer stond) hoef je er niet in te vinden.
Ik heb de gamequest ff doorgekeken, zag er wel goed uit, maar wel saai in vergelijking met de PU :P.
Ik ga hem deze week wel kopen, kijken hoe de inhoud is.
Voor die 4 piek hoef je het niet te laten.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

The Edge, zoals hierboven al genoemd is toch wel het meest volwassen blad. Veel meer diepere reportages / interviews. Niet zo zeer over games als wel over de game industrie en zijn helden.

Het enige nadeel is de prijs.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Internet voor dummies zekerz weten :P

• Roland
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Club Nintendo!!

Whoeehoee... :)

[topic=299450/1/25]

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Realgamer , STANDAARD.... zijn tenminste eerlijk als een spel ZUIGT |:( heeft ook leuke reviews :P

l8er

[edit]

das waar ook , ze zijn ermee gekapt |:( |:( |:( |:(

• Maximize
  • Niet online
PU heeft helemaal geen degelijke reviews, is alleen maar flauwe grappen...en welk blad geeft een spel nou een 10?? (GT2000 op pleesteetion)

PC Gameplay is et beste pc blad, daarna de PC Zone.
niet dat ik ze nu nog koop, ik lees gewoon reviews op internet en download de demos.

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 09:44
EGM :)
E 9.95

• Sassie
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:05 schreef MaXiMizE het volgende:
PU heeft helemaal geen degelijke reviews, is alleen maar flauwe grappen...en welk blad geeft een spel nou een 10?? (GT2000 op pleesteetion)
Hmmz mischien dat de (p)reviews niet "je-van-het" zijn, ik krijg er altijd wel een aardig idee over de game van.
Zolang ik toch nog niet veel games koop/kopieer/leen oid vind ik het alleen maar handig om op de hoogte te blijven van het gamenieuws zonder dat ik er zelf achterheen hoef te zoeken :P.
Enne flauwe grappen? Meestal alleen in de onderschriften bij de plaatjes, da's een beetje hun handelsmerk. Voor de rest vind ik het wel mee vallen.
Verder zijn ze er nu wel een beetje mee gekapt met de absurd hoge cijfers. Ze zijn nu wat kritischer geworden.
De PU zal echt wel nooit een blad voor de hardcore serieuze gamer worden, maar op zich loopt/verkoopt het blad wel (al 8 jaar) :P. Ze vullen dus wel een gaatje in de markt.

Overigens vind ik de eerste editie van Gamequest op een paar punten wat tegen vallen. Er zijn daar wat punten voor verbeteing vatbaar, dat ga ik ze denk ik ook ff mailen.

Verwijderd

Power Ulimited RULES 8-)

• thebill
  • Laatst online: 01-04-2024
PC-Gameplay is de beste, daarna power unlimited...

Verwijderd

ehhh ik vind Power Ulimitud beter omdat ik ook op de hoogte wil zijn van andere spel computers dan de pc :)

Verwijderd

Kom op zeg, je kan de PU toch niet serieus nemen, stel incompetente stakkers zijn het daar. Het komt allemaal zo onprofessioneel en puberaal over....

Beste gamesblad was altijd Gamefan, die zijn helaas gestopt. Een ander kwaliteitsblad is EDGE. Deze bladen hebben echte contacten en jarenlange ervaring in de gameswereld, niet een stelletje wannabe's zoals bij PU.

Verwijderd

Pc GamePlay,
goeie humor, en alleen PC, consoles boeien me niet want ik heb en hoef ze toch niet.
Niet dat het slechte dingen zijn, maar je zit er gewoon aan vast, na een jaartje is er weer een betere console op de markt en wil je die weer, terwijl je een pc gewoon kan upgraden.
In my humble opinion ofcourse

I rest my case.

Verwijderd

PC Gameplay dus als je een goed blad wilt. Met voorsprong op alle nederlandse bladen de best geschreven re- en previews.
Verder blijft belgische humor leuk, al moet ik zeggen dat de pcgameplay vroeger nog beter was.

Koop een PU als je melig bent of naar bijna 75% reclame wilt kijken :)

• Cyphax
  • Laatst online: 22:38

Cyphax

Moderator LNX
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:06 schreef yhtomit het volgende:
Kom op zeg, je kan de PU toch niet serieus nemen, stel incompetente stakkers zijn het daar. Het komt allemaal zo onprofessioneel en puberaal over....
Dat onprofessionele en puberale vond ik opvallend bij GameQuest magazine. Ach de doelgroep is er ook naar. De PU is ook een beetje zo en dat is tot op bepaalde hoogte leuk, als een (p)review maar goed te lezen is en het serieus een (P)REVIEW is. Dat is niet ALTIJD het geval maar dan nog leest het (imho) prettig weg. Jammer vind ik van de PU dat de redactie wel veel aan wijzingen onderhevig is (misschien is dat normaal bij bladen, ik hou dat nooit zo bij).
Het niveau is niet echt gedaald vind ik en die nieuwe layout die ze nu sinds een paar maanden hebben ziet er professioneler uit dan de oude.
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:07 schreef Trashbash het volgende:
Koop een PU als je melig bent of naar bijna 75% reclame wilt kijken :)
Ik ben het eens met dat melige, heerlijk :)
En veel reclame... hmm de PU is ook niet bepaald duur hoor... komt bij dat ze vaak een paar bladzijden reclame achter elkaar proppen, en vervolgens heel veel pagina's (p)reviews.

Saved by the buoyancy of citrus

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:37

Tim Schuhmacher

abasios

Ik was ook lid van de PU. Ik vond het toen een erg cool blad. In de eerste 2 jaren konden ze ongelovelijk lekker spellen diep de grond in boren. Dat vond ik eigenlijk de leukste reviews.

Toen ze proffesioneler werden, vond ik het qua reviews - teksten minder worden.

Zijn zij ook afhankelijjk geworden van spelletjesimporteurs? Zodat die spellen eerder een goed review krijgen?

• Sassie
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:27 schreef Cyphax het volgende:

Ik ben het eens met dat melige, heerlijk :)
En veel reclame... hmm de PU is ook niet bepaald duur hoor... komt bij dat ze vaak een paar bladzijden reclame achter elkaar proppen, en vervolgens heel veel pagina's (p)reviews.
In deze PU hadden ze een A3 postertje, mat aan de achterkant 2 pags reclame :P.
Dat zijn de betere plekken :)

En zoals ik al zei: de PU is geen blad voor de hardcore serieuze gamer, maar de doelgroep die het wel heeft weet het goed te vinden.
Pagina: 1