Ik heb mijn ADSL modem omgebouwd naar router en het hele huis erop aangesloten. Werkt perfect, maar het nadeel is wel dat we nu achter een NAT firewall zitten. De meeste problemen (zoals ident server en passive ftp) heb ik al kunnen fixen maar ik heb in ene problemen met het timeouten van telnet sessies. Voordat ik de firewall had (volgens mij iig) kon ik gewoon een dag lang ingelogd blijven op een shell zonder dat er iets mis ging. Sinds ik achter die firewall zit houden mijn telnet sessies er na een paar minuten in ene mee op. Putty blijft gewoon aan staan maar ik kan niks meer typen. Ik moet dan opnieuw inloggen alvorens ik weer wat kan doen.
Mijn vraag is; kan dit aan die firewall liggen (blokkeert hij een soort ping van de shell box om te kijken of ik nog wel ingelogd ben bijvoorbeeld) of ligt het aan de box zelf (lijkt me niet want ik heb er bij meerdere last van) of een software instelling die hier in ene fout staat ?
Dank voor de hulp !
Mijn vraag is; kan dit aan die firewall liggen (blokkeert hij een soort ping van de shell box om te kijken of ik nog wel ingelogd ben bijvoorbeeld) of ligt het aan de box zelf (lijkt me niet want ik heb er bij meerdere last van) of een software instelling die hier in ene fout staat ?
Dank voor de hulp !