Toon posts:

Girotel +WinXP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik WinXP op m'n bak gegooid (uit nieuwsgierigheid ;)) maar nu kan ik niet meer inbellen met Girotel :( Ik heb girotel natuurlijk opnieuw geinstalleerd na de WinXP installatie, en gebruikt dezelfde settings+data als de vorige installatie. Tijdens het "verbinding gemaakt" kopje hangt hij op met de melding dat de Postbank computer offline is, wat natuurlijk onzin is.

Het is een interne 56k modem, btw, met de standaard "Generic Soft56k" driver van winxp. Compatibiliteits-trucje heb ik ook al geprobeerd, zonder succes. Iemand enig idee?

*EDIT* oh ja, ter informatie, m'n oude OS was Win98, alleen "run in compatibility mode" op win98/me werkt dus niet...

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 17:18

Wally-S

-Snowboarding is art-

Kan je wel inbellen naar bv een provider?

Ik heb nl. geen probleem met girotel op XP.

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb met dezelfde modem net ff een analoge verbinding met Planet Internet aangemaakt (heb normaal mxstream), en die werkt prima..

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 17:18

Wally-S

-Snowboarding is art-

En de instellingen in girotel ook wel weer goed gezet?
(zal trouwens wel)
Omdat hij zegt dat de postbank comp niet online is kan je ook effe een ander tel. nummer proberen.

edit:

Ik weet niet of ik hier een nummer mag noemen maar doe het toch maar:
dit inbelnummer: 0206967373 werkt bij mij goed

Snow is only frozen water

Verwijderd

probeer anders girotel gewoon opnieuw te installeren

bij mij werkt t nl wel.

anders ligt t toch echt aan jouw :P

Verwijderd

Topicstarter
Wally-S: instellingen in Girotel zijn letterlijk overgenomen (nee, niet handmatig) van de oude installatie op Win98, dus dat zit wel goed. Dat nummer heb ik geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Overigens heb ik ff met de modeminstellingen zitten spelen, en 'k kom erachter dat als 'compression' op disabled staat, dat ie dan een stapje verder komt, ie. girotel geeft dan een error tijdens "gegevens uitwisselen" ipv. tijdens "verbinding gemaakt"....

Zou iemand die geen problemen heeft met Girotel + WinXP wellicht zijn modeminstellingen (heb je in girotel zo'n 'configureren' knop voor) willen noemen? Alvast bedankt!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Heb zelf ook problemen gehad met girotel onder XP. Komt omdat XP eigenlijk nog steeds gebaseerd is op NT, maar kan OS als 98 simuleren. Dit betekent dus dat het niet werkelijk werkt als 98. T is heel onvoorspelbaar of girotel werkt of niet. Ligt voor een groot deel aan t merk modem. Had er zelf eerst een Creative Modem Blaster in, maar die werkte niet.... even geprobeert met een E-tech en t werkte meteen......suc6 ermee, want de helpdesk van girotel geeft je geen ondersteuning....

Als je zekerheid wilt dat t werkt moet je de zakelijke versie van girotel nemen. Die werkt namelijk ook onder NT, maar kost wel heel wat stuivers meer

iRacing Profiel

Verwijderd

het grootste driver probleem van XP gaat worden de modems
en dan met name de win en USB modems

je moet of massel hebben of echte XP drivers

je kunt wel in je initstring regeltje deze string proberen

atb0&C1

geluk!!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Girotel opnieuw instaleren maakt in de meeste gevallen niets uit, omdat de setup nix in het register of wat dan ook wegschrijft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 10:26

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Ik heb zelf ook dat probleem gehad, bleek dat mijn modem instellingen op 1 of andere manier niet goed meer waren. Ik heb toen mijn modem op nieuw geinstalleerd en toen was het probleem over.

Bennie gek, ben een koe!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Weet je ?

oplossing is internet-bankieren. Echt superdeluxe handig. Dat hele Girotel de deur uit trappen en overgaan op dit systeem.

Naast Girotel online kun je ook Internet bankieren aanvragen. Dan kun je ook je creditcard, spaarrekening en aandelen bijhouden. Superhandig !

Even aanvragen, binnen een week online.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 02:18 schreef willem169 het volgende:
Weet je ?

oplossing is internet-bankieren. Echt superdeluxe handig. Dat hele Girotel de deur uit trappen en overgaan op dit systeem.

Naast Girotel online kun je ook Internet bankieren aanvragen. Dan kun je ook je creditcard, spaarrekening en aandelen bijhouden. Superhandig !

Even aanvragen, binnen een week online.
Precies, dan hoef je niet de Kpn te spekken want je kan dat ook gewoon via Kabel. :-)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T is heel simpel......
[b]Girotel en WinXP werken niet samen.....[/b]
t is nog steeds het zelfde als in 2000, daar werkte t ook meestal niet (het schijnt dat sommige modems wel werken, maar hoe dat precies zit weten ze bij de postbank zelfs niet.....)

iRacing Profiel

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Dus de makkelijkste oplossing is waarschijnlijk Girotel Online aanvragen. Als je toch al Girotel hebt kotst dat niks extra, dus waarom niet zou ik zeggen. Ze moeten het alleen ff activeren en dan kun je gewoon met je eigen codes inloggen en betalen!

Moet je alleen wel IE6 weer uninstallen, want die gaf nog een probleempje ... misschien dat dat ondertussen trouwens ook al is opgelost.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Op vrijdag 09 november 2001 10:22 schreef kroegtijger het volgende:
T is heel simpel......
[b]Girotel en WinXP werken niet samen.....[/b]
t is nog steeds het zelfde als in 2000, daar werkte t ook meestal niet (het schijnt dat sommige modems wel werken, maar hoe dat precies zit weten ze bij de postbank zelfs niet.....)
toevallig werk ik op de girotel helpdesk.
tis gewoon iets ingewikkelder dan jij denkt...
nou is niet waar wat jij zegt de meeste modems werken wel met girotel onder win2000 en XP mits de juiste instellingen gebruikt zijn natuurlijk. En hoe het zit weten we zelf wel maarja probeer een user maar eens de verschillen tussen een win NT en een win 9x driver uit te leggen.....

Verwijderd

Ik kan dus niet een opdracht versturen met girotelonline onder ie6.0 iemand daar een oplossing voor? iets met cookies oid?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Op donderdag 22 november 2001 16:23 schreef skatje het volgende:
Ik kan dus niet een opdracht versturen met girotelonline onder ie6.0 iemand daar een oplossing voor? iets met cookies oid?
heb je de Java VM wel geinstaleerd?

en je koekjes moeten natuurlijk wel op accepteren staan.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

als je voor de internet variant kiest:
Dan moet je de site van de postbank wel instellen, zodat ie deze als vertrouwd herkent.

https://*.postbank.nl

had er ook al problemen mee, het had iets te maken met de koekjes van de site.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op donderdag 22 november 2001 16:23 schreef skatje het volgende:
Dat is een fout in Girotel Online, die de postbank weigert op te lossen...

Het probleem is dat je dus geen betalingskenmerk in kunt vullen. Oplossing--> copy/paste het kenmerk in het veld, dan werkt het wel...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Op donderdag 22 november 2001 20:24 schreef Moartn het volgende:

[..]

Dat is een fout in Girotel Online, die de postbank weigert op te lossen...

Het probleem is dat je dus geen betalingskenmerk in kunt vullen. Oplossing--> copy/paste het kenmerk in het veld, dan werkt het wel...
uhu klopt we doen hier lekker nooit geen fuck, behalve die klanten afzeiken :P prachtig werk ook!

Verwijderd

Nou johan, ik wil niet zeggen dat we geen fuck doen, we nemen alleen nogal veel pauze. :):):)

Verwijderd

Voor girotel online is het gewoon een kwestie van deze installeren
Pagina: 1