[F1 2001] Tijden..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 17:30
Tadaaa! Ik zag een topic waar ze onder elkaars tijden probeerden te komen maar het hoorde bij F1RC..
En ik speel zelf F1 2001 en ben best benieuwd wat jullie tijden zijn en tips om nog sneller te rijden...

ik zelf heb nog geen scherpe tijden maar dat komt omdat ik bij elke bocht eruit vlieg :) Maar ik begin het al onder de knie te krijgen..
laterzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
jaaaaaaaaaaa mn eerste tijd voor USA : 1.22.126 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:00
tip 1: koop een goed stuurwiel (vind ik beter gaan)

tip 2: probeer de auto op de baan te houden, als je voor het eerst op een baan rijd ga dan nie meteen tot het uiterste verken eerst het circuit. ken je het ga dan de bochten sneller nemen en later remmen en andere afstellingen als je problemen heb.

tip 3: kijk waar je eigen fouten zitten onhoud ze en probeer de volgende ronde die fout NIET te maken

tip 4: als je veel overstuur heb (achterkant breekt weg) meer vleugel achter hier heb je meer last van dan onderstuur (voorkant glijd rechtdoor) als je meer vleugel heb ga je langzamer dus geef hem dan minder vleugel voor als je toch haast geen last heb van onderstuur.

tip 5: plaats je remmen meer naar voor of achter, dit ligt echt helemaal aan welk circuit.
ik vind zelf als je een baan heb met veel snelle bochten dan de rem verhoudingen meer naar achter, want als je ze te ver naar voor doet gaan ze blokkeren en dan glijd je rechtdoor.
ik vind dit beter omdat als je een snelle bocht in gaat lichtelijk aan remt dan geef je geen gas en stuur je hem in ga je dan te hard door die bocht rem je een beetje, maar zal je dan de verhoudingen meer naar voor hebben dan rem je een beetje en ga je rechtdoor dan heb je meteen je ronde verneukt.
als je een circuit heb met lange rechte stukken en veel scherpe bochten dan vind ik het pretiger op de rem verhoudingen meer naar voor te doen, zodat je hard aan komt op die bocht laat remt en hard remt en hem dan de bocht door laat gaan.

tip 6: heb je toch nog veel last van overstuur maar je wil niet meer vleugel geven omdat je dan langzamer gaat dan kan je de rolbar nog wat soepeler zetten (d8 dat het zo was)

tip 7: blijf veel oefenen op dezelfde baan geef niet snel op. ik zelf zit soms een week of 2 weken lang op een baan te rijden, tot ik denk dat ik het perfecte rondje heb gereden.

nou dit was het wel zo'n beetje als me nog iets te binnen schiet dan post ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
thxx voor de tipss...!
Ik heb een stuurwiel en het gaat echt beter..(ook al kom ik nog steeds vaak in een grindbak :))

Maar welke "hulpmiddelen" gebruiken jullie allemaal..bijv. stuurhulp,remhulp,sliphulp enz blabla..

En heeft iemand al een tijd voor USA??
Laterzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op zondag 21 oktober 2001 13:50 schreef SC4RF4C3 het volgende:

Maar welke "hulpmiddelen" gebruiken jullie allemaal..bijv. stuurhulp,remhulp,sliphulp enz blabla..
Geen... alles uit... alleen heb ik als ik gaat tijdrijden, damage uit staan, soms wil ik dan wel eens te enthousiast zijn :)

USA heb ik nog niet gereden.