hoi,
ik heb gister een netwerk bij mi thuis aan gelegd met een cross cable ertussen (geen hub dus)
alleen, het werkt niet helemaal
specs:
amd1333 met win 2k erop 2 netwerkkaarten (1 voor adsl en een voor netwerk)
pentium 200 met win 98 erop en een netwerkkaartje erin
ik alles aangeslopten en (voor mijn idee) alles goed geinstalleerd.. stuit ik op de volgende problemen...
-internet werkt niet op de andere computer
- bij netwerkomgevingen ziet ie niets (alleen als ik naar de comp naam laat zoeken)
- ik kan wel pingen van de p200 naar de amd1333 maar niet andersom
- als ik de hd van de amd1333 wil bekijken op de p200 moet ik een of ander ww intikken en ik weet niet welke dat is (ook niet die van mijn user in win2k)
weet iemand hier raad mee? of weet iemand een url op internette vinden waar stap voor stap staat uitgelegd hoe ik een netwerkje met een CROSSCABLE moet bouwen??
greetz,
siemenz
ik heb gister een netwerk bij mi thuis aan gelegd met een cross cable ertussen (geen hub dus)
alleen, het werkt niet helemaal
specs:
amd1333 met win 2k erop 2 netwerkkaarten (1 voor adsl en een voor netwerk)
pentium 200 met win 98 erop en een netwerkkaartje erin
ik alles aangeslopten en (voor mijn idee) alles goed geinstalleerd.. stuit ik op de volgende problemen...
-internet werkt niet op de andere computer
- bij netwerkomgevingen ziet ie niets (alleen als ik naar de comp naam laat zoeken)
- ik kan wel pingen van de p200 naar de amd1333 maar niet andersom
- als ik de hd van de amd1333 wil bekijken op de p200 moet ik een of ander ww intikken en ik weet niet welke dat is (ook niet die van mijn user in win2k)
weet iemand hier raad mee? of weet iemand een url op internette vinden waar stap voor stap staat uitgelegd hoe ik een netwerkje met een CROSSCABLE moet bouwen??
greetz,
siemenz
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop