probleem met netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
hoi,
ik heb gister een netwerk bij mi thuis aan gelegd met een cross cable ertussen (geen hub dus)
alleen, het werkt niet helemaal

specs:
amd1333 met win 2k erop 2 netwerkkaarten (1 voor adsl en een voor netwerk)
pentium 200 met win 98 erop en een netwerkkaartje erin

ik alles aangeslopten en (voor mijn idee) alles goed geinstalleerd.. stuit ik op de volgende problemen...

-internet werkt niet op de andere computer
- bij netwerkomgevingen ziet ie niets (alleen als ik naar de comp naam laat zoeken)
- ik kan wel pingen van de p200 naar de amd1333 maar niet andersom
- als ik de hd van de amd1333 wil bekijken op de p200 moet ik een of ander ww intikken en ik weet niet welke dat is (ook niet die van mijn user in win2k)

weet iemand hier raad mee? of weet iemand een url op internette vinden waar stap voor stap staat uitgelegd hoe ik een netwerkje met een CROSSCABLE moet bouwen??

greetz,
siemenz

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43

YoNiE

prei

op de win98 :

in control panel -> netwerk moet je hebben staan :

-client voor MS netwerken
-netwerkkaart
-TCP/IP
-bestands-en printerdeling voor M$ netw.

-TCP/IP settings openen, bij DNS server het IP van je andere bak invullen, bij Gateway ook IP van je andere bak invullen

-dan ga je in netwerksettings naar tweede tabblad (identificatie) en rag je wat leuke namen in.

vervolgens deel je een schijf of een folder, reboot je je win98 bak terwijl je je 2k aanlaat (is volgens mij handig) en probeer je het nog eens..

let wel dat het aanmelden van een win9x PC op een netwerk niet meteen gebeurt maar dat er met een interval een update plaatsvindt.

verder moet je in win2k natuurlijk wel eens vorm van internet sharing aanzetten, en de ingebouwde internet sharing van win2k werkt niet goed met ADSL voorzover ik weet. www.wingate.com ??

• whazza
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 12:45

whazza

-= blaat =-

Kleine checklist:

beide computers:
Zelfde subnet
Zelfde werkgroep
Zelfde ip-range (bv. 192.186.1.x)

Dan moet je van je computer die naar internet toegaat nog even kijken of ie inderdaad wel route (persoonlijk zou ik winroute adviseren)

En soms kunnen computers elkaar alleen zien als je file- en printersharing aan hebt staan.

suc6

Definition of an update: take old bugs out, put new ones in

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
als ik inernet sharing aanzet staat er dat hij dan over moet gaan op een ander ip adres ofzo.. en als ik daarmee acccoourd ga kan ik met mijn amd1333 met win2k ook niet meer het internet op :?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Verwijderd

op je w2k bak:

Client voor microsoft netwerken.
TCP/IP (voor ADSL)
TCP/IP (voor je netwerk)
Netwerkkaart
Netwerkkaart
Bestands- en printerdeling.

TCP/IP voor ADSL:
Alles op automatisch
bij bindingen wel het vinkje voor bestand en printerdelen weghalen.

TCP/IP voor netwerk:
ip: 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0
DNS: 192.168.0.1
gateway: leeg laten

Win98 bak:

Client voor microsoft netwerken
TCP/IP (voor netwerk)
netwerkkaart
eventueel bestands- en printerdeling.

TCP/IP:
ip: 192.168.0.x (1/9)
subnetmask: 255.255.255.0
dns: 192.168.0.1 -- host = de naam die je w2k bak heeft
gateway: 192.168.0.1

In internet Exploder:

Verbindingen:

LAN instellingen: Instellingen voor IE automatisch vinden.
Je kan ook de verbinding wizard starten en dan aangeven dat het over het LAN moet.

Vergeet ook niet als je bij W2k de verbinding deelt, dat je die van ADSL hebt geselecteerd. Eigenschappen, Delen, inschakelen, melding accepteren, en de boel werkt.

(kick naar network troubleshooting...)

Verwijderd

[topic=152460/1/50]

Hier staat volgens mij wel genoeg info over het bouwen van het netwerk en anders kan je nog ff met google gaan zoeken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

->[NT], en ik denk dat je daar ook eens de FAQ moet lezen. Bovendien kun je met de Search redelijk wat soortgelijke topics vinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.