Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron 500 met 320 MB.
En ik had een Ati Q3D 8MB, en mijn spellen haperde hierbij.

Nu heb ik 2 dagen terug een NVidia Geforce 2 32 MB *D gekocht, alles is goed geinstalleerd, maar het beeld hapert nog steeds, hoe kan dit? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celeron 500???

Ik geloof dat en GeForce 2 pas echt volledig uit zijn dak gaat bij > 800 MHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk ook je processor....

Upgraden die hap >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb een cel 466 en 192 mb mem. Toen ik van een TNT1 16mb naar een GF 2 Pro 64 DDR ging merkte ik het wel degelijk. Mijn scores in 3dmark 2000m zijn verdriedubbeld en ik speel de meeste spellen vloeiend op 1280x1024. Dus ik denk niet dat het in de eerste plaats aan je proc zal liggen. idd, het is wel een bottleneckje, maar als ik naar mijn eigen specs kijk, mag het daar niet aan liggen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het nergens anders aanliggen, en ben ik dan verplicht om een nieuwe processor + koeler te kopen?

Waar zijn ze het goedkoopst en een goede kwaliteit?

Wat kan ik dan het beste doen:

- Celeron 900/1000 met koeler.

of

- Pentium 3/4 met moederbord.

of

- AMD Athlon 1,0/1,2/1,4 met nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

celeron 900 kost iets van 180 piek, weinig munten veel fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
500MHz is genoeg voor die geforce2. En je hebt ook genoeg geheugen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Als die spellen haperen, is je hardeschijf dan ook bezig?
Ik zou zeggen de nieuwste detonators erop pleuren. Als dit niet werkt denk ik dat het probleem toch begint met een W en eindigt met indows. Ofwel ff windoos opnieuw installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Epsilon

het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar te koop voor fl. 180,- ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het eraan liggen dat de videokaart er later in is gekomen dan dat Windows Meer Ellende/Mooiere Editie op is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:01 schreef [J.d.I.] DirtyHarry het volgende:
500MHz is genoeg voor die geforce2. En je hebt ook genoeg geheugen, dus daar kan het ook niet aan liggen. Als die spellen haperen, is je hardeschijf dan ook bezig?
Ik zou zeggen de nieuwste detonators erop pleuren. Als dit niet werkt denk ik dat het probleem toch begint met een W en eindigt met indows. Ofwel ff windoos opnieuw installen.
Da's een klein beetje BS. Een celeron heeft enorm weinig bandbreedte, ik dacht zelfs dat een GF2 MX niet tot zijn recht kwam. Mijn broertje heeft een tijdje een Celeron 500 met GF2 MX gehad en dat was gewoon niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Celeron 1000 voor Fl 135,- gulden bij Stallion in Boxmeer (0485-578505) dat was een week geleden toen ik er naar vroeg. zit ook koeler bij.

Die processor lijkt echt de bottleneck van het systeem, had ik ook met een PIII 450 en Gf2MX64MB. zit nu op een 800AMD en dat scheelt echt heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OVERKLOKKEN DIE HAP!!! :P
Gewoon de FSB omhooggooien naar 100MHz, dan is dat in elk geval geen bottleneck meer. ;) Die proc moet minimaal 750MHz aankunnen met iets betere koeling (dwz een Coolermaster van een geeltje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier te koop voor 180:

http://www.tweakers.net/pricewatch/19268

135 voor een 1ghz klinkt ook leuk maar ik zie niet hoe je op dat stallion kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
dma aanzetten scheelt een hoop.

en als je een via sjipset heb ffe via 4in1 installen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik denk dat je wel degelijk een flinke performance sprong zou moeten zien. Er zijn tests geweest waaruit het zeer nuttig bleek om bij een Pentium II systeem de TNT2 kaart te vervangen door een GeForce II GTS.
Omdat de GeForce II een hardwarematige geometrie- en belichtingseenheid (TCL) heeft neemt deze veel werk van de processor over waardoor deze meer tijd heeft voor andere berekeningen.
Maar dit neemt natuurlijk niet weg dat je spellen nog sneller draaien als je er een betere processor inzet.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de DMA omzetten?
En wat houdt dat precies in voor mijn computer. Is het ook slechter of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:31 schreef Tyrian het volgende:

Omdat de GeForce II een hardwarematige geometrie- en belichtingseenheid (TCL) ...
wat zeg je dat mooi!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1