Waterkoelen Celeron: radiator en waterblokJE!!

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een celeron draaien met een heatsink (alu) + fan van 18Gulden. Meestal mag ik die fan zelfs laten draaien op 7v full load, tenzij de zon ff goed doorgeeft op men dakvenster. Nu wil ik gaan waterkoelen, heb ongeveer al het gerief :-) Maar... mijn vraagjes:

- Heb ik een radiator nodig in dit geval? Men reservoir is ongeveer 1.5 liter en gemaakt van zware afvoer buizen (diamter = 10cm).

- Kom ik toe met een waterblokje van 5cm op 4 cm op 1.5cm? Ik zou er 2 gaten van 1cm in maken, kwestie van de flow te verzekere >:)

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 22:20

Tubby

or not to be

Probeer het eerst zonder zou ik zeggen >:)

Mischien is het mogelijk dat het water genoeg afkoeld in het resevoir. Dit kun je alleen uitvinden door het te proberen. En anders moet je alsnog er een rad tussen hangen.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

waarom zou je een celeron koeler het zijn zowiezo zwaar langzamen kut dingen

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:06 schreef Tijn_3d het volgende:
waarom zou je een celeron koeler het zijn zowiezo zwaar langzamen kut dingen
lekkere opmerking weer. Daar heeft ie toch niks aan.
Djeez. Zeg dan niks

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

la maar

iStockphoto

Verwijderd

Je zegt eigenlijk zelf al dat je Celeron weinig warmte afgeeft... (die Fan op 7v)

Het is afhankelijk waar je het reservoir plaats en hoe groot het is. Volgens jou ongeveer 1.5L. Je geeft ook aan dat als de zo'n begint te schijnen, het op zolder erg warm wordt. Trek daaruit je eigen conclusies (ik zal de mijne geven: het zal voor het reservoir moeilijk zijn om de warmte effectief te lozen).

Waarschijnlijk zal een reservoir wel genoeg zijn, maar de temparaturen zullen niet denderend laag zijn, het gebruik van een radiator raadt ik altijd aan.

Als je een radiator zoekt, kan je gewoon naar de locale autosloop gaan en daar de kachelradiator van een auto scoren. Nooit meer dan FL 50,- voor zo'n ding betalen!!!!

Kijk anders ff hier en hier....

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb men oude P2-300 kunne vervangen door die celley, aangezien het verschil tussen 100MHz en 133MHz bus wel degenlijk goed te merken is (HDD CPU belasting vooral) draait hij nu 266MHz sneller en moet hij toch'n beetje gekoeld worden :-p Vind dit nog een vrij goedkope en goede oplossing als 2de PC'tje.
Pagina: 1