ASUS V7700 deluxe TV tuner problemen

Pagina: 1
Acties:

• giedod
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04-2025
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

Ik heb een Asus v7700 deluxe met TV tuner box waarvan de bijgeleverde (TV-) software zeer gebrekkig is en slecht werkt. Ik ben nu wel zover dat alle zenders vastliggen maar heb nog steeds problemen met Asus digital VCR (version 1.4B2): als ik time-shifting gebruik loopt mijn PC vast (Windows ME)en ook het opnemen en afspelen van geluid geeft problemen (DMX X-fire 1024 geluidskaart). Bij het afspelen hoor ik zowel het opgenomen geluid als ook gelijktijdig het "live" geluid.
Heeft iemand tips hoe ik zowel het TV kijken op de PC alsook het digitaal opnemen en afspelen, inclusief, time-shifting goed kan krijgen op mijn PC?

Ik heb de volgende configuratie:
Soltek SL75 KAV (moederbord)
AMD 1.33 Ghz, 266 FSB (processor)
256 MB SDRAM (geheugen)
ASUS V7700 deluxe TV (videokaart)
DMX-X Fire 1024 (geluidskaart)
Windows ME

Alvast bedankt voor het meedenken!

• giedod
  • Laatst online: 24-04-2025
Is er dan niemand die dit probleem herkent?
Of weet niemand een oplossing....
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben; er zijn volgens mij zoveel exemplaren van deze grafische kaart verkocht dat er toch meer "lotgenoten" zouden moeten zijn.

Ik stel elk advies nog steeds op prijs.

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01-2025
Loos die WinME dan zijn al je problemen verleden tijd!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 08:35

pvr

Ik heb Windows XP,en daar werkt het ook niet mee!!!!! :(

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Mart_99
  • Laatst online: 10-04 15:35
Het tegendeel is bij mij het geval: onder win98 SE werkt het prima!

Wat ook erg belangrijk is voor de performance is de snelheid van je HD, heb zelf een RAID-0 ATA 100, 7200 RPM configuratie.

Error #152 - Windows not found: (C)heer (P)arty (D)ance.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vastlopers heb ik niet (win98), maar ik herken het tweede probleem (het geluid) wel en kan het ook wel verklaren (nog niet oplossen helaas).

Het probleem is dat bij live afspelen het geluid van je tuner afkomt en via een kabeltje je geluidskaart in wordt gesluisd (waarschijnlijk op de line-in connector, maar zou ook CD-in of aux-in kunnen zijn, net waar jij het kabeltje in gestoken hebt) waarna het via je audiomixer naar je geluidsinstallatie gaat.
Als je opgenomen video afspeelt dan wordt dat via de geluidschip van de geluidskaart gedaan, net als wanneer je mp3's speelt.

De software gebruikt het cd-in geluid om op te nemen bij de video en omdat je bij live beeld ook geluid wilt hebben moet je de bijbehorende schuif in volume control ook open zetten. pauseer je de TV, dan begint hij op te nemen, maar omdat geluid via de geluidskaart wordt opgenomen hoor je nog steeds het live geluid (je kunt nu wel in het playback deel van de mixer het geluid muten. In het recording-deel moet je het wel aan laten staan natuurlijk, maar dat geluid hoor je toch niet)

Als je live kijkt wil je dus het line-in geluid horen terwijl als je vertraagd kijkt je het line-in geluid juist niet wilt horen maar alleen het wave-geluid.
Helaas wordt dit niet door de software geregeld en moet je dat met de hand doen :(

Op de Asus sit kun je trouwens digitalVCR 2.0b krijgen, maar die heeft dit probleem nog steeds.

Zelf wordt ik helemaal gek van die tuner... ik krijg hem er maar niet van overtuigd dat ik toch echt zenders kan ontvangen. Handmatig zoeken kan soms nog wel (kost gigantisch veel tijd) maar geautomatiseerd zoeken levert alleen maar voorgeprogrammeerde ruis op :'(
Maar dat is iets voor een ander topic :)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1