Toon posts:

Optie1 of Optie2??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nog steeds niet kiezen wat de beste optie voor de koudere lucht aanvoer naar mijn proc, bij optie 1 ben ik bang dat de zijkant gaat mee resoneren en bij optie 2 ben ik bang dat de fan aan de voorkant de lucht nooit naar de proc kan pompen??? wat is nou de beste optie of moet ik helemaal iets anders doen
optie1: http://members1.chello.nl/~d.j.noordhoek/optie1.gif
optie2: http://members1.chello.nl/~d.j.noordhoek/optie2.gif

de kast is niet vierkant zoals op het plaatje maar het moest nogal snel

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zou optie 2 nemen :) die zit namelijk het digst op de processor.. waardoor de wind niet meteen weg is!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
wat zit het dichtst op de processor :?

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 20-08 23:47
het zal niet heel veel uitmaken. Ik denk dat optie 1 en 2 beide voldoen. Maar hoe ga je aan de onderkant van je systeem een fan instaleren, die toch nog voldoende lucht kan aanzuigen?!
En die resonantie valt echt wel mee..Als je alles goed vast schroeft, heb je daar geen last van. En anders zet je een rubberen strip tegen de plaatsen waar de kast trilt. Werkt ook.

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik ben echt een total newbo als het gaat om airflow creeeren ik weet echt niet waar ik aan moet denken, ook is het een boven aanzicht maar bij optie 1 zitten de fans op cpu hoogte bij optie 2 zit de fan die vooran zit onder in de kast, hoop ik heb ik nu nog een beter beeld geschetst van wat ik bedoel

Verwijderd

Topicstarter
het liefst heb ik natuurlijk waterkoeling 8-) maar ik weet niet hoeveel geld je daar minimaal aan kwijt bent

• Philip_Janssen
eh, voor een goede water koeler, met peltier en een goede radiator ben je al gauw 800 tot 1000 piek kwijt.. :( beetje teveel dus!!

Verwijderd

Topicstarter
whehe goed dat je het zegt ik zat nu al een rijtje te maken en ik kwam op 500 piek nu weet ik dat dat veel te goed koop is, dus dan toch maar airflow maken, kom op lui :P kiezen

• Philip_Janssen
Zorg dat je een grotere out-take hebt, als intake.. Dan krijg je een vacuum in je kast. Dat werkt altijd beter als dat je alleen maar lucht naar binnen blaast.
Probeer die outtake fan dichtbij je processor te zetten, dan word de meest warme lucht meteen afgevoerd. Waar je die andere fan neer zet, maakt denk ik niet zo heel veel uit... Als iemand het daar niet mee eens is, mag-ie het zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok maar met grote bedoel je een grotere diameter neem ik aan dus als in een infan van 80mm heb want die heb ik al moet ik dus een out hebben van 120mm (hoop ik past dat achter in me pc) ?

• Philip_Janssen
hoeft niet, je kunt ook 2 80MM fans pakken, en er 1tje op 7 volt zetten (mits je van plan bent om een fanbus te bouwen). Je kunt ze ook even hard laten draaien.
Je moet voorkomen dat je meer intake dan outtake hebt, dan hoopt de warme lucht zich op. het word dan waarschijnlijk alleen maar warmer in je kast

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zorg ik ervoor dat de uit op 7v draait heb 300 wat bak en asus mobo v7v266 met amd 1,4 gigahz en ik ben zoals ik zei een total hardware newb ;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou optie 2 en 1 samen voeg dus zowel voor een fan als aan de zijkant als aan de achterkant welke kant moeten ze dan opdraaien??

Verwijderd

Bij optie 2 krijg je wel onwijs veel stof in je systeem

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ook voor optie 1 denk ik want iemand ook een tweaker hier had hetzelfde gedaan en nu kan ik mooi kijken hoe ik dat moet doen heb zelfs ff een fles 7up gekocht die komt nl van pas *D
Pagina: 1