duron 900 @ 50 graden stressed

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44
eey mensen, ik heb dus de duron 900.. (had een TB 900 besteld kreeg een duron=, maarja daar ga ik niet moeilijk over doen)... dus vcore stond op 1.61... veel problemen, divx? BLUE SCREEN... nu heb ik de vcore op 1.85 gegooid, en problemen zijnweg

is dit een optimale instelling?
heb een Cooler Master als CPU cooler.... op een Abit KT7E
't probleem is, hij werd 45 graden stressed en nu 50 graden stressed, 50 word toch al weer wat warm.....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
waarom doe je niet moeilijk over dat je een duron kreeg ipv een tb?

TB is toch echt een stukkie sneller.....
en heb je nu niet teveel betaald voor die duron?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RedHat
weet niet....
net CS start op; blue screen; sysem busy
heb de core nu op 1.70 gezet

Verwijderd

Een Duron ipv TB...daar moet je dus wel moeilijk over doen, die TB is duidelijk sneller maar goed. Temperatuur van 50 graden is heel normaal

• RedHat
ok, ik krijg echt super snel blauwe schermen en hij's maar 50 graden... waar komen die blauwe schermen vandaan dan?

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

50 graden stressed? dat is zelfs onder gem. van de thunderbird

die van mij TB1333 met bus lopen op 150mhz wordt 55 stressed, en gewone bus, 50 graden

(luister niet naar schreeuwende kindjes die zeggen dat ze hun thunderbird luchtgekoeld onder de 40 graden stressed hebben, dat kan simpelweg niet, tb's zijn gewoon fokking heet, omdat ze eigenlijk al ver tegen hun max zitten)

Putting the bit in Biton since 1997

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 20 oktober 2001 14:05 schreef Wesley het volgende:
ok, ik krijg echt super snel blauwe schermen en hij's maar 50 graden... waar komen die blauwe schermen vandaan dan?
Ehm... dacht je dat alle blauwe schermen door hitte kwamen??? HAHA!

Je hebt gewoon een systeem uit balans, en de software/os zit flink verneukt door elkaar (kan zijn)

Bij deze stelling zou je kunnen zeggen: dus Linux is een cooler? en windows een centrale verwarming? LOL :D :D

• RedHat
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:08 schreef p_m het volgende:

[..]

Ehm... dacht je dat alle blauwe schermen door hitte kwamen??? HAHA!

Je hebt gewoon een systeem uit balans, en de software/os zit flink verneukt door elkaar (kan zijn)

Bij deze stelling zou je kunnen zeggen: dus Linux is een cooler? en windows een centrale verwarming? LOL :D :D
Elkaar uitlachen, daar help je elkaar n's mee zech, kom we gaan iedereen op GoT uitlachen, nee nog beter, Iedereen van GoT gaat elkaar uitlachen, dan ben je goed bezig.

Verwijderd

Zeg wesley , heb je eigenlijk al de via 4in1 drivers? Die zijn erg belangrijk namelijk. Het verhoogd de stabiliteit van je systeem aanzienlijk. Verder heb ik ooit voor een tante een systeem in elkaar gezet met een Abit KT7E. En dat je geen TB hebt gekregen snap ik wel, want die kan daar niet op :) maargoed, dat was een duron 750 met een coolermaster koeler van 30 piek. Hij werd 32°C Stressed. Heb je wel iets van koelpasta ertussen? zat er standaart al iets op je koeler kwa laagje (zodat koeler goed contact maakt) (zo ja, dan is het goed). Weet je zeker dat je koeler er GOED op zit, dus recht en met behoorlijke kracht?

ik zou toch eens gaan proberen die temps omlaag te krijgen.

Ennuh, het beste is: Windows erop, dan DIRECT na 1e reboot (zodra windows klaar is met al zijn sjit) de 4in1 drivers installeren. En DAN pas beginnen met de rest van je hard\software.

• p_m
  • Niet online

p_m

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:06 schreef Wesley het volgende:

[..]

Elkaar uitlachen, daar help je elkaar n's mee zech, kom we gaan iedereen op GoT uitlachen, nee nog beter, Iedereen van GoT gaat elkaar uitlachen, dan ben je goed bezig.
Rustig he! Zo was het niet bedoelt. Een grapje mag best!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
euhm ik wil nix zegge natuurlijk maar met uiterste stress, dan praat ik over een hele nacht coden/decoden deze zomer kwam mijn duron 900 niet over de 40 graden op normale bus, ook gewoon luchtgekoeld. das op een ECS K7VZA. en wat lul je over dat die chippies an de max zitte? morgan core in de duron, xp/mp in de athlon... (ja ok de 900 nog nie, maar je maakt algemene vergelijking die nergens op slaat) :r

• RedHat
Op zaterdag 20 oktober 2001 21:27 schreef p_m het volgende:

[..]

Rustig he! Zo was het niet bedoelt. Een grapje mag best!
ja ik voelde me nogal gepakt, ik heb een probleem, en ik word gewoon recht in m'n gezicht keihard uitgelachen door een mede tweaker :) ;)

Oke... ik had 4in1 drivers van viahardware.com gedownload, werkte niet, m'mn hele AGP Bus verneukt (kwam in windows, monitor vloog uit)... veilige modus alles weer gerepareerd, en de 4in1 drivers van de CD af werkte wel... en stabiel, geen crashes meer enzo... ok......

Nu wil ik 2 coolers aan de onderkant van m'n kast zetten (gewoon lijmen)... zodat m'n systeem kast enzo wat cool blijft.... maar gistron verkoopt alleen CPU Fans?

En als ik m'n boeltje echt koud wil laten maken welke cooler is (voor een normale prijs, dus niet 300,- maar 100,- of 150,- )... gewoon erg goed

Op de CPU zaten van een soort kussentjes, je kent ze wel... je hebt van dat stof ook zadels... en onder modems zitten die kussentjes ook (tenminste wel bij mijn com21 modem)...
Pagina: 1