Langzaam tot gewoon NIET opstarten met netwerk...

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:24
Ik heb sinds kort een netwerkje.
2 machines met een hub ertussen (ik denk binnenkort nog te gaan uitbreiden), nee, geen crossover kabel ;)
De ene machine is een Pentium 3 550 mgh en draait win 98 SE.
De 2e machine is een Pentium 1 mmx op 200 mgh en die draait windows 95 OSR 1.
De Pentium 3 is de server.
Maar als de hub is aangesloten, beide machines staan uit en ik wil de Pentium 3 opstarten loopt ie gewoon vast, hij reageert niet meer.
Bij de andere machine werkt het allemaal wel goed.
Vraag 1 :
Hoe kan ik dit probleem oplossen ?

Vraag 2 :
Ook staat er op beide machines een printer, beide HP.
Als ik van de ene computer wil printen naar de machine op de andere computer (van de pentium 3 naar die ouwe bak) dan wordt de opdracht verwerkt maar moet ik eerst op het page feed knopje drukken voor ie begint te printen, dat is normaal niet het geval.

Wat doe ik fout ?

Vraag 3 :
Op de andere computer (de pentium 3) staat dus ook een HP printer (zo'n all-in-one model) maar als ik vanaf die ouwe win 95 bak wil printen naar die printer zegt de pentium 3 dat er een ltp 1 poortfout is.
(De printer staat gewoon aan).
En printen vanaf de pentium 3 naar zijn eigen printer gaat ook gewoon goed.

Wat doe ik (nu weer) fout ? :?
|:(
Bij voorbaat dank voor alle hulp... ;)

sebsoft.nl

Verwijderd

Als je een printer hebt die terug praat via de LPt1 kabel, dan kun je die al neit meer als entwerkprinter gebruiken (zonder spooler).

Verdre denk ik dat je "automatisch IP-adres verkijgen " hebt aanstaan.

HP printers uit de 700 serie en de 800 serie zijn bidirectioneel, en dus klote apparaten

Verwijderd

Ik heb ook een netwerkje van 2 computers. bij mij het zelfde probleem als vraag 1. ik heb pentium 800 mhz en een pentiumpje 100 mhz in een netwerk hangen. die pentium 100 heb ik op mijn kamer staan om te internetten of wat uit te typen of zo. maar die pentium 800 mhz wil niet opstarten als de pentium 100 mhz niet aanstaat. andersom kan het wel gewoon. ik heb op de pentium 800 mhz een printer, alle drives en internet geshared (winroute). Het ip adres heb ik gewoon ingegeven. kan iemand mij helpen??

groeten, r1c0

o ja ik heb het netwerk gemaakt met een cat5 crosscable.

• Icheb
Ik heb zelf de ip adressen ingevoerd, automatisch ip adres verkrijgen staat voor 100 % zeker uit.

Icheb

sebsoft.nl

• Icheb
_r1c0_ : Ik heb net gehoord dat je er ook misschien iets aan kan doen door de netwerkkaart naar een ander slot te verplaatsen.

Iemand nog een andere oplossing ?

sebsoft.nl