Toon posts:

LaserPrinter en spikkels

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een HL-1250 die het altijd goed deed. Echter beginnen er nu spikkels op de afdruk te verschijnen.
Het zijn per drum-rondje ongeveer 10 spikkels in verschillende groote (wel met een patroon), echter is op de drum niks te zien.

Ik gebruik de printer niet zo erg vaak, en hij staat in een "klein beetje vochtige ruimte". Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Of moet ik een nieuwe drum/toner kopen.

Wie weet hoe dit komt?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 01:10
Zitten de spikkels altijd op dezelfde plaats?

Zo ja, dan kan 't toch de drum zijn. Verder kan 't ook de fuserrol zijn. FF controleren of de teflonlaag overal in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
Ze zitten inderdaad altijd op de zelfde plek. Maar je zou het toch niet verwachten als die nog aan zijn fab. toner/drum bezig is. Afijn ik ga eens kijken.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 10:36 schreef AMD600 het volgende:
Ik heb dus een HL-1250 die het altijd goed deed. Echter beginnen er nu spikkels op de afdruk te verschijnen.
Het zijn per drum-rondje ongeveer 10 spikkels in verschillende groote (wel met een patroon), echter is op de drum niks te zien.

Ik gebruik de printer niet zo erg vaak, en hij staat in een "klein beetje vochtige ruimte". Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Of moet ik een nieuwe drum/toner kopen.

Wie weet hoe dit komt?
schud de drum eens goed.!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ff kijken waar het zit en proberen schoon te zuigen/blazen met apparaat. Asl het dan niet weggaat met een zacht doekje vegen, en als de drum dan stuk is een nieuwe kopen.

Verwijderd

De drum heeft ook een levensduur. Als hij tegen z'n einde loopt ga je idd. strepen e.d. zien.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Kan ook zijn dat er rotzooi op je fuser rol zit. Gewoon je printer uit elkaar halen, en netjes schoonblazen met perslucht. (NIET je toner! dat geeft rommel)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

soms zitten er op bepaalde punten gewoon "droge" stukjes toner, die kun je er vrij makkelijk afhalen, draai het ding ff goed rond, bekijk ook de andere onderdelen ff... het kan zijn dat de drum op is maar dit zou heel goed een beetje "viezigheid" kunnen zijn .... :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1