PIII 800 (6*133) wil niet hoger booten dan 6*100

Pagina: 1
Acties:

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:14
Ik had dit een paar dagen geleden ook al gepost, alleen is het toen bij overclocking en casemodding terecht gekomen, waar er geen bevredigend antwoord op kwam

situatie:
Moederbord: Jetway 993AN Bios A10
Proc PIII 800 EB via merkloze converter in slot 1
Koeling standaard door norrod bijgeleverde koeling (zit goed gemonteerd, ook papiertje is verwijderd)
Geheugen: 3 * 256 mb sdram (pc133) (norrod noname, ongeveer 2 maanden oud)
Hd quantum 7200rpm 20 gig (2 maanden oud)
Videokaart voodoo 3 3000

probleem:
Als ik de fsb op 133mhz zet dan post hij de proc snelheid, detecteerd mijn ide devices en hangt daarna met een knipperende cursor. Zet ik de fsb op 100mhz dan werkt het allemaal probleemloos, ook als ik het geheugen +33mhz (133mhz in totaal) laat draaien.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb het bios al gereset, processor al een paar keer opnieuw geplaats ivm met de eventuele aanwezigheid van stof en alle niet essentiele hardware verwijderd.

Zelf denk ik het moederbord of de converter, maar ik heb niet de mogelijkheid om dit te testen. Iemand enig idee?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Kan je converter 133 mhz aan? Je mobo?

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:14
Oh sorry zin vergeten

Mijn mobo kan in ieder geval wel een fsb van 133 mhz aan (150 max), mijn converter heb ik helemaal geen info over
Zou het kunnen dat mijn converter dit nieit aankan? Het lijkt me zo onwaarschijnlijk

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Heb er zelf niet superveel verstand van.. maar heb vaak gelezen dat merkloze converters problemen opleveren..

Of je converter 133 mhz wel of niet aankan laat ik maar aan de experts hier over :)