Ik heb een Promise RAID (onboard op MSI K7T Turbo-R Limited Edition) Ik heb met een jumper op het moederbord deze aangepast zodat hij als Ultra100 kaartje gaat werken en dus niet als RAID.
Nu is mijn probleem dat ik op master IDE1 en master IDE2 allebei een HDD heb staan met een 80-aderige kabel. Als ik mijn PC opstart krijg ik deze melding van de BIOS van Promise:
Ik ben er van op de hoogte dat er nog 1 iemand is met een limited edition die dit heeft, heeft iemand nog tips want ik wil over gaan op RAID, en dat gaat niet werken als er maar 1 op 100 en de ander op 66 gaat werken.
Nu is mijn probleem dat ik op master IDE1 en master IDE2 allebei een HDD heb staan met een 80-aderige kabel. Als ik mijn PC opstart krijg ik deze melding van de BIOS van Promise:
Ik heb deze vraag hier alleens eerder op GoT geplaats, maar wilde eventjes schoon beginnen omdat de andere een hoop geflame werd omdat het aan mijn aansluiting zou liggen, ik heb het dus wel goed gedaan met 80-aderige kabels met de blauwe connector op het Mobo.Ultra100 (tm) BIOS Version 2.00 (Build17)
(c) 1999-2000 Promise Technology Inc. All rights reserved
D0 Maxtor 91366U4 LBA 13029MB Ultra DMA4
D1 Not Detected
D2 ST320423A LBA 19536MB Ultra DMA4
D4 Not Detected
IDE BUS Master Enabled
[WARNING] BECAUSE OF 40-CONDUCTOR CABLE(S) USED.
D2 WOULD BE DOWN TO ULTRA33 MODE.
PLEASE USE 80-CONDUCTOR CABLE(S) IF ULTRA66 MODE OR ABOVE WANTED!
Ik ben er van op de hoogte dat er nog 1 iemand is met een limited edition die dit heeft, heeft iemand nog tips want ik wil over gaan op RAID, en dat gaat niet werken als er maar 1 op 100 en de ander op 66 gaat werken.
20*350ZO45°