Toon posts:

Harddisk die niet fungeert als fluitketel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik zit met een ibm 40 gb. 7200 RPM. En vindt dat dat ding een beetje hoge(ultrasone) toon produceert. Ik was benieuwd of jullie daar ook last van hadden.
Zo ja heeft iemand dat kunnen verhelpen.
Zo niet heeft iemand dan een oplossing voor een andere HD die de zelfde performance heeft en niet zo een irritant hoge toon geeft.

BTW Het is niet erg als de harddisk een beetje ratelt, dat irriteer ik me niet zo aan.

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
zowieso een 5400 tpm harddisk

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15
Op zaterdag 20 oktober 2001 10:42 schreef winand het volgende:
zowieso een 5400 tpm harddisk
Zelfde performance zei hij toch. Da's dus zeker niet een 5400 rpm.

Ik heb zelf een quantum fireball op 7200, maar daar is denk ik nog moelijk aan te komen :)
Is verder wel aardig stil, ratelt af en toe wel wat.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
Misschien dat je met Accoustic Management iets kan doen. Daarmee kun je je schijft stiller maken ten koste van een klein beetje performance. Maar verder lijkt het me dat je schijf resoneert in de kast. Probeer de schroefjes te voorzien van rubberen ringetjes of zo.

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat programma , gebruikt, maar dit veranderd nix aan die hoge pieptoon. Ik wordt er echt een beetje simpel van.
(Ja nog simpeler) :)

Verwijderd

Een harde schijf met dezelfde performance zal dan een Seagate worden, Barracuda IV. Die heb ik zelf en die is zeker snel, en ik hoor hem nauwelijks (enkel de koeler die ik er later opgebouwd heb).

en dat lawaai zal gewoon in je hdd zitten, moeilijk eruit te halen lijkt mij. misschien isoleren?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 08:36

DaRoot

Some say...

Op zaterdag 20 oktober 2001 10:08 schreef Juupken het volgende:
Hallo, Ik zit met een ibm 40 gb. 7200 RPM. En vindt dat dat ding een beetje hoge (ultrasone) toon produceert. Ik was benieuwd of jullie daar ook last van hadden.
Zo niet heeft iemand dan een oplossing voor een andere HD die de zelfde performance heeft en niet zo een irritant hoge toon geeft.

BTW Het is niet erg als de harddisk een beetje ratelt, dat irriteer ik me niet zo aan.
Sinds wanneer hoor jij ultrasoon? knap hoor... maar het is duidelijk... Ik heb mijn kast gedempt met noppenschuim. Zie hier.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik had eerst een Seagate 5400RPM drive van 4GB zonder echt veel geluid, alleen die hoge k*tpiep waar jij ook last van hebt.
Ik heb em vervangen door een 7200RPM SCSI disk van Seagate, die ragt alleen erg hard als ie iets moet doen, maar tis niet meer zo vervelend.
Van Quantums weet ik dat ze redelijk wat lawaai maken in de richting van snerptoontjes.

* _JGC_ raadt je nu weer een Barracuda IV aan, die hoor je niet

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 11:09 schreef MarcKonings het volgende:
Misschien dat je met Accoustic Management iets kan doen. Daarmee kun je je schijft stiller maken ten koste van een klein beetje performance. Maar verder lijkt het me dat je schijf resoneert in de kast. Probeer de schroefjes te voorzien van rubberen ringetjes of zo.
Denk niet dat AM in dit geval zal helpen... die toon die je hoort zijn hoogstwaarschijnlijk gewoon die platters @ 7200 rondjes per minuut. En aangezien accoustic management alleen ervoor zorgt dat de koppen iets minder snel worden verplaatst zodat dat 'geratel' bij het zoeken minder hoorbaar is zal dat nix uitmaken voor de hoge toon.

Resonantie zou kunnen, maar dat is ook niet erg waarschijnlijk omdat het een te hoge frequentie is om echt goed door een computerkast versterkt te worden. Je zou dus wel rubberen ringetjes kunnen proberen, al geef ik je niet veel kans van slagen. Dat is nou eenmaal een nadeel van 7200RPM. Performance heeft toch altijd wel weer nadelen :'(

Verwijderd

waar progje noiscontrol downloaden kan het niet op de site van ibm vinden :?

ps. hd= een ibm 40 gb 7200 toeren versie

hartlijk dank!

Verwijderd

Heb net vanmiddag een Western Digital 40 Gieg 7200 rpm geinstalleerd, loopt als een tierelier en ik hoor niks.

Bij de weg, als die toon van jou inderdaad ultrasoon zou zijn, zou je'm ook niet horen, hoor :-) Daar is het nou juist ultrasoon voor...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik had een Western Digital WD200EB, die was ook zeer stil. Was een 5400RPM budget drive met 2MB cache, maar behalve het rappe geratel hoorde je em inderdaad niet.

BTW: Volgens mij was dit een van de allersnelste 5400RPM drives die er waren.

Verwijderd

Yep,
een Western Digital Expert series 7200 toeren schijf is heel stil.

Die heb ik er in zitten, en ook een Maxtor 7200 toeren. Die Maxtor maakt een irritante fluittoon en jankt meer, die heb ik moeten voorzien van wat schuim aan de kant van het plastic PC frontpaneel, en wat lood-bitumen schotjes om de herrie in te dammen. Daar moest ik voorzichtig mee zijn, want dat ding wordt ook nog een stuk warmer. Performance maakt kein flaus aus.

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 13:18 schreef _JGC_ het volgende:
Ik had een Western Digital WD200EB, die was ook zeer stil. Was een 5400RPM budget drive met 2MB cache, maar behalve het rappe geratel hoorde je em inderdaad niet.

BTW: Volgens mij was dit een van de allersnelste 5400RPM drives die er waren.
Mhh ik geloof dat deze nog een ATA66 schijf was. Niet dat het interface hem langzamer maakt, die serie schijven was gewoon nog van een oudere generatie. Zijn opvolger is dan wel ATA100, maar belangrijker is dat de 'platter transfer' 30 MB/sec haalt in plaats van 19 of zo.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:39
Op zaterdag 20 oktober 2001 10:08 schreef Juupken het volgende:
Hallo, Ik zit met een ibm 40 gb. 7200 RPM. En vindt dat dat ding een beetje hoge(ultrasone) toon produceert. Ik was benieuwd of jullie daar ook last van hadden.

Misschien is het een oplossing om de binnenkant van je kast met van dat "gamma" noppenschuim te bekleden. Heb ik hier ook gedaan. Uurtje werk en ik hoor mijn 3 Maxtor 7200 toeren schijven niet meer.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb hier ook een 40Gb 7200 RPM van IBM 60GPX en hoor hem helemaal niet...geen geluidjes niets...nee me oren zijn niet slecht...

Verwijderd

Maxtor Diamond plus 60. Hij rateld inderdaad bij het schrijven / lezen. Als je dat niet irritant vind is dit een prima schijfje.
Pagina: 1