AMD-XP-Win-XP +Mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Welk mobo is het meest geschikt, en vooral het SNELSTE met de XP-1800+ en winXP?

Ik ben nu in het bezit van euhh zie sig, maar ipv de TB1400 is het een XP1800.
Mij verbaast het snelheidsverschil...tjonge jonge merk er nix van :( Ja de laatste bios (1005) is bagger.

Maar is er of komt er een snel en vooral overklokbaar mobo, de prijs maakt nix uit, gewoon het beste en snelste.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 17:04
Op zaterdag 20 oktober 2001 10:00 schreef Extra300s het volgende:
Ik ben nu in het bezit van euhh zie sig, maar ipv de TB1400 is het een XP1800.
Mij verbaast het snelheidsverschil...tjonge jonge merk er nix van :( Ja de laatste bios (1005) is bagger.
Goh, van 1400 naar 1533MHz plus wat SSE en Prefetch toeters en bellen. Natuurlijk ga je dat verschil in de praktijk niet echt merken, wat had je dan gedacht, een wereld van verschil???

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik snap dus echt niet dat mensen die tot voor kort een TB 1.2GHz of een TB 1.4GHz hadden, nu ineens allemaal weer in de rij staan om een Athlon XP te halen. Zoals Abaddon zegt: wat had je dan verwacht?

Dit XP is echt niks magisch ofzo. In de praktijk misschien 5 tot 10 procent sneller dan een Thunderbird, en als je geen SSE software gebruikt dan merk je verder weinig. Persoonlijk upgrade ik pas als er een CPU is die grofweg zo'n 2 keer zo snel is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op zaterdag 20 oktober 2001 11:35 schreef Exirion het volgende:
Ik snap dus echt niet dat mensen die tot voor kort een TB 1.2GHz of een TB 1.4GHz hadden, nu ineens allemaal weer in de rij staan om een Athlon XP te halen. Zoals Abaddon zegt: wat had je dan verwacht?
zie je wel dat die nieuwe marketing van AMD werkt? *D
maar niet bij iedereen, ik heb ook net een nieuwe tb1400 en ik wacht ook wel effe totdat ze 2 of 3 x zo snel zijn voordat ik een nieuwe proc koop, en dat word zeker geen intel proc.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Op zaterdag 20 oktober 2001 12:49 schreef brute51 het volgende:

[..]

zie je wel dat die nieuwe marketing van AMD werkt? *D
maar niet bij iedereen, ik heb ook net een nieuwe tb1400 en ik wacht ook wel effe totdat ze 2 of 3 x zo snel zijn voordat ik een nieuwe proc koop, en dat word zeker geen intel proc.
Euhh?? Marketing...hmmm trek ik me niets van aan, ik wilde eerst de TB1500 kopen, las toen dat XP op komst was, dus KOPEN, als de XP2000 komt, koop ik die ook weer, nee geen marketing, wil gewoon het snelste systeem hebben, dat goed loopt en net zo goed spellen spelen.
Wachten dat de snelheid is verdubbeld...nope niets voor mij hoor.:Z

Maar ik vroeg eigenlijk ook naar een mobo (snel en goed)?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Op zaterdag 20 oktober 2001 11:35 schreef Exirion het volgende:

Dit XP is echt niks magisch ofzo. In de praktijk misschien 5 tot 10 procent sneller dan een Thunderbird, en als je geen SSE software gebruikt dan merk je verder weinig. Persoonlijk upgrade ik pas als er een CPU is die grofweg zo'n 2 keer zo snel is.
ja dat vind ik ook, ik heb het nu wel nodig (zie sign) (het is natuurlijk niet echt nodig, maar ik wil het wel :))

The devil is in the details.

Pagina: 1