"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik zet het hier maar even bij in..
Ik heb sinds gisteren avond erg veel problemen met tweaker.net.. met FOK! en met forum van FOK...
en sinds vannacht zijn ze dus ook alle onbereikbaar voor mij geworden.
GOT werkt wel gewoon en lekker snel. Dus d8 eerst dat het aan mij lag. Maar weten jullie hier misschien iets meer vanaf?
How many babies can a motherboard have?
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Handig....Op zaterdag 20 oktober 2001 03:37 schreef Kees het volgende:
http://www.tweakers.net/plan/126
T.net ligt plat
ff niets
toen deed die et nogOp zaterdag 20 oktober 2001 10:45 schreef FlipFlap het volgende:
[..]
Handig....
T.net ligt plat
vanmorgen werkte het ook ff
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
hee crewOp zaterdag 20 oktober 2001 10:59 schreef WHiZZi het volgende:
klopt. Tot ongeveer 10:00 heeft het goed gedraait
maar de crew weet zeker ook niet wat er is ?
Uh, ik val onder meukposters.. Ik heb verder niks te zeggen en weet niks. Je moet de rode-namenOp zaterdag 20 oktober 2001 11:00 schreef DR het volgende:
[..]
hee crew
maar de crew weet zeker ook niet wat er is ?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
doet GoT het weer lekker, gaat tweakers.net down.
kunnen ze nooit tegelijk normaal werken?
Whizzi - Meuk CrewOp zaterdag 20 oktober 2001 11:03 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
Uh, ik val onder meukposters.. Ik heb verder niks te zeggen en weet niks. Je moet de rode-namen figuren hebben
hmmm w8en op die rode dan maar
Die slapen nogOp zaterdag 20 oktober 2001 11:03 schreef DR het volgende:
[..]
Whizzi - Meuk Crew
hmmm w8en op die rode dan maar
Kees heeft vannacht verschillende updates gedaan, maar blijkbaar is het toch misgegaan...
Op zaterdag 20 oktober 2001 11:05 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
Die slapen nog
Kees heeft vannacht verschillende updates gedaan, maar blijkbaar is het toch misgegaan...
wron slaapt die rode crew toch zo lang
chello ook zo te zienOp zaterdag 20 oktober 2001 11:10 schreef Klovan het volgende:
[afbeelding]
ja volgens mij heeft T.net wel probs....
[edit]
5 refreshes holpen
[edit2]
Foutje van Klovan
nee JPG moest met hoofdlettersOp zaterdag 20 oktober 2001 11:10 schreef DR het volgende:
[..]
chello ook zo te zien
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
daar is (gelukkig) geen verandering aangebracht met betrekking tot kernel upgradeOp zaterdag 20 oktober 2001 11:14 schreef axis het volgende:
true... t.net en fok.nl liggen plat... maarja, got werkt nog
edit: sommige plaatjes werken niet bij GoT, dat menu bovenaan...
heeft daar weinig mee te makenOp zaterdag 20 oktober 2001 11:16 schreef Klovan het volgende:
Is opzich wel mooi dat T.net eruit ligt is GoT lekker snel.
Got heeft nu innoDb erbij zodat tablelocking korter duurt dat scheelt volgens mij ook vrij veel
dat zou betekenen dat ik weer verder zou moeten met mijn huiswerkOp zaterdag 20 oktober 2001 11:17 schreef Xtentic het volgende:
nu GOT nog en dan is er paniek in NL!
Verwijderd
T.h.e .. H.o.r.r.o.rOp zaterdag 20 oktober 2001 11:18 schreef DR het volgende:
[..]
dat zou betekenen dat ik weer verder zou moeten met mijn huiswerk
edit: Errug traag
Edit2: Blijkbaar draait alleen de frontpage. Verder kun je nog niks
Zeker WEER een servercrash of zo... is niet de 1e keer
I love watercooling
hmmm ik zie nu je edit jah....het gaat niet bepaald lekker....ik krijg hier nog steeds cannot find serverOp zaterdag 20 oktober 2001 11:34 schreef WHiZZi het volgende:
En UP again
edit: Errug traag
Kees zal nog wel weer aan het rotzooien zijn
afijn, hoop dat alles binnen een paar uur normaal is en oh wee als ik karmapunten kwijt ben
Mwach het kan vrij lang duren als het finaal mis is gegaan eh...Op zaterdag 20 oktober 2001 11:55 schreef Kaap het volgende:
ik weet niet wat er in die plan staat want die pagina krijg ik niet te zien maar ik las iets over apache. een apache update kan toch niet zo erg lang duren lijkt.
apache update is goed gegaan lijk me, want Got draait, maar op 1 server is een kernel update gegaan...die is vlgns mij minder oed gegaanOp zaterdag 20 oktober 2001 11:55 schreef Kaap het volgende:
ik weet niet wat er in die plan staat want die pagina krijg ik niet te zien maar ik las iets over apache. een apache update kan toch niet zo erg lang duren lijkt.
afijn, hoop dat alles binnen een paar uur normaal is en oh wee als ik karmapunten kwijt ben
Op zaterdag 20 oktober 2001 11:58 schreef Xtentic het volgende:
fok doet ut nog steeds niet
ik ga nu gewooon spontaan de auto wassen.... omdat ik nix beterz te doen heb
Verwijderd
Ben je in de buurt van Almelo?Op zaterdag 20 oktober 2001 12:11 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
nee, en als dat wel zo was zou ik je auto OOK NIET WASSENOp zaterdag 20 oktober 2001 12:12 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Ben je in de buurt van Almelo?
Dus denk eerder dat er een db server uitgedonderd is ofzo..
Verwijderd
Ik ook maar nu nog ff nietOp zaterdag 20 oktober 2001 12:11 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
mijne is mooier
Waar zijn de server admins en de rest van de crew ?
Verwijderd
Blinde..Op zaterdag 20 oktober 2001 12:23 schreef WHiZZi het volgende:
Valt eigenlijk op dat ik voor zover het enigste crew-lid ben wat reageert na 10:00
Waar zijn de server admins en de rest van de crew ?
/edit
Ze hebben dit gewoon gepland, zo hebben zij ook een keer weekend.
Op zaterdag 20 oktober 2001 12:23 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Blinde..
/edit
[edit]
de (Server)crew slaapt wel uit idd
kees werkt altijd snachts dus die mag ff uitslapenOp zaterdag 20 oktober 2001 12:27 schreef RenevdVeen het volgende:
* DR denkt dat Keesie weinig slaap heeft gehad..
Op zaterdag 20 oktober 2001 12:23 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Blinde..
/edit
Ik heb vann8 maar 4 uur geslapen..
En ik bedoelde de Modjes. Dus de rode-namen figuren
Verwijderd
Mwoah, wat moeten modjes hier.. kunnen er weinig aan fixen.Op zaterdag 20 oktober 2001 12:27 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
![]()
kijk is naar kees zijn naam....dies roodOp zaterdag 20 oktober 2001 12:29 schreef RenevdVeen het volgende:
[..]
Mwoah, wat moeten modjes hier.. kunnen er weinig aan fixen.
en dies is geen Mod
dus sommige roden moeten het kunnen
* DR denkt steeds meer aan "kernel panic"Op zaterdag 20 oktober 2001 12:31 schreef WHiZZi het volgende:
Maar het gaat niet echt goed.. Al 2.5 uur downtime
Verwijderd
meer dan genoeg.Op zaterdag 20 oktober 2001 12:27 schreef WHiZZi het volgende:
[..]
![]()
Er zal verder toch niks gepost worden. DSP ligt er ook uit (Daarmee wordt dus gepost)Op zaterdag 20 oktober 2001 12:34 schreef 4POX het volgende:
http://odin.tweakers.net/turbotracker.dsp
Daar doe ik het nu mee
Verwijderd
Doet het ook niet, tweakers.net is idd zo down als een omgevallen boomOp zaterdag 20 oktober 2001 12:34 schreef 4POX het volgende:
http://odin.tweakers.net/turbotracker.dsp
Daar doe ik het nu mee
Kees is waarschijnlijk nu keihard aan het werk, wedden ?
btw, GoT loopt nu ook niet zo lekker meer
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
neeOp zaterdag 20 oktober 2001 12:39 schreef Bart Coppens het volgende:
Mischien was Kees na zo'n lange nacht wel van extreme vermoeidheid in slaap gevallen net voor hij de server weer op moest zetten?![]()
want vanmorgen werkte het
Heeft dat er iets mee te maken?Op dinsdag 25 september 2001 15:41 schreef Femme het volgende:
Die server problemen gaan we binnenkort oplossen door een nieuwe webserver (dual Athlon MP 1,2GHz) en twee load balancers te plaatsen en door Odin en Arshia van een nieuwe Linux 2.4 (ipv FreeBSD 4.3) te voorzien. Of dat deze week gaat lukken is nog de vraag omdat nog niet alle hardware binnen is.
Zou best kunnen, maar zou best wel asociaal zijn om dat niet vantevoren te zeggen... Niemand weet wat er aan de hand isOp zaterdag 20 oktober 2001 12:47 schreef GeonetiX het volgende:
Uit een ander topic:
[..]
Heeft dat er iets mee te maken?
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Kan best zijn dat het al in een .plan vermeld is... kan me er wel iets van herinneren, maar geen datum of whatsoeverOp zaterdag 20 oktober 2001 12:48 schreef FL!PNEUS het volgende:
[..]
Zou best kunnen, maar zou best wel asociaal zijn om dat niet vantevoren te zeggen... Niemand weet wat er aan de hand is
T.net is zo down als wat..maar ik krijg nogsteeds elke 5 min dat de newstracker (los proggie) opsprinkt met de melding dat er nieuws is
Helaas voor jullie weet ik ook niet goed wat er aan de hand is, en is kees niet bereikbaar.
Op zaterdag 20 oktober 2001 13:00 schreef Kaj. het volgende:
<-- heej, een rode naam.alsjeblieft.
Helaas voor jullie weet ik ook niet goed wat er aan de hand is, en is kees niet bereikbaar.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Dan post jij dat toch gewoon hier op het forumOp zaterdag 20 oktober 2001 12:21 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Was ik net van plan om superveel belangrijk nieuws te gaan submitten ligt ie plat
Proud member of Los Alcoholicos
Real life goes before e-life -- Toppunt van arrogantie: En toen was er licht sprak ik God
Dat zeg ik : http://odin.tweakers.net/turbotracker.dspOp zaterdag 20 oktober 2001 12:57 schreef Cutebritney het volgende:
beetje vaag...
T.net is zo down als wat..maar ik krijg nogsteeds elke 5 min dat de newstracker (los proggie) opsprinkt met de melding dat er nieuws is
Maar kees is verdwijnen.. Een hele site is pleite..
Misschien hebben we wel een nieuwe spookje
Verwijderd
Het is zo traag als wat, zijn jullie bezig met de servers ofzo ?
Anders net een mooie #55 hoorOp zaterdag 20 oktober 2001 11:14 schreef axis het volgende:
true... t.net en fok.nl liggen plat... maarja, got werkt nog
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Okay dan ALLES werkt weer !, T-Net is ook weer terug.Op zaterdag 20 oktober 2001 13:22 schreef Devil_2000 het volgende:
Okay T-net plat maar ook GoT, wat is er aan de hand ?
Ben benieuwd wat er nu mis is gegaan...
jippie Tnet net weer omhoog en GOT ook weer terug van ff weggeweest en retesnelOp zaterdag 20 oktober 2001 13:22 schreef Devil_2000 het volgende:
Okay T-net plat maar ook GoT, wat is er aan de hand ?
als je niks te doen hebt doe het dan niet hier
Verwijderd
(databeesten dood geweest ofzo??? uptimes resp. 4 en 1 minuten??)
LOL[update 04:30]
Vrijwel alles is goed gegaan
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Idd retesnel, maar dit effect heb ik vaker gezien na een server reboot, als het een reboot was dan gaat het over een tijdje weer mis vrees ikOp zaterdag 20 oktober 2001 13:32 schreef l.d._ het volgende:
[..]
jippie Tnet net weer omhoog en GOT ook weer terug van ff weggeweest en retesnel
In iedergeval zullen de servers (nieuwe) nog niet in gebruik zijn genomen denk ik.
Verwijderd
Nu ongeveer???Idd retesnel, maar dit effect heb ik vaker gezien na een server reboot, als het een reboot was dan gaat het over een tijdje weer mis vrees ik
Verwijderd
Op zaterdag 20 oktober 2001 13:38 schreef Operations het volgende:
Hmmz te vroeg gejuicht????
Ja idd, T-net is weer downIdd retesnel, maar dit effect heb ik vaker gezien na een server reboot, als het een reboot was dan gaat het over een tijdje weer mis vrees ik
[/quote
Nu ongeveer???
Maar GoT doet het nog wel goed btw
Verwijderd
Brakke topics, 404tjes etc etc.
AAAargh!!!!
En Wanneer zijn de user icons weer terug????
Als alle problemen opgelost zijn zeg ik:
Keep up the good shit!!!!
Ja...Op zaterdag 20 oktober 2001 13:38 schreef Operations het volgende:
Hmmz te vroeg gejuicht????
GoT zelfhulpgroepje dan ook maar T.net maken ??
ELVHENK !!!!!!!!
Elvhenk ?? Waar is u ??
Kees is een held!
(en waar hangt die andere serveradmin eigenlijk uit?)
Andere update ofzo ?
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Jaaaaa, hiero! Nou, iedereen van harte welkom hoor, eerste hulp bij ernstige ontwenningsverschijnselen.Op zaterdag 20 oktober 2001 13:40 schreef Crazy A het volgende:
[..]
Ja...
GoT zelfhulpgroepje dan ook maar T.net maken ??
ELVHENK !!!!!!!!
Elvhenk ?? Waar is u ??
Ik vermoed dat ie iets _te_ enthousiast was met optimaliseren, waardoor de mysql deamons (op artemis en apollo) blijkbaar niet zo stabiel meer waren. Nu draaien iets minder zwaar geoptimaliseerde versies...
Verwijderd
Maar wat heeft GoT daarmee te maken eigenlijk, zie de link niet zo.Op zaterdag 20 oktober 2001 14:01 schreef ACM het volgende:
Kees had nieuwe mysql-deamontjes gemaakt: http://www.tweakers.net/plan/126
Ik vermoed dat ie iets _te_ enthousiast was met optimaliseren, waardoor de mysql deamons (op artemis en apollo) blijkbaar niet zo stabiel meer waren. Nu draaien iets minder zwaar geoptimaliseerde versies...
Of is het toeval dat het nu mis gaat met GoT ?
Heeeel misschien draaien tnet en GoT op dezelfde servers?Op zaterdag 20 oktober 2001 14:29 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
Maar wat heeft GoT daarmee te maken eigenlijk, zie de link niet zo.
Of is het toeval dat het nu mis gaat met GoT ?
Verwijderd
Weet het niet 100% zeker, maar dan blijft het raar waarom bijv T-net het niet doet en GoT weer wel als ze dus op dezelfde servers zouden draaien.
mja, ze draaien nu wel op aparte servers, maar die zijn beide geupdate iigOp zaterdag 20 oktober 2001 14:35 schreef Devil_2000 het volgende:
Nee ik dacht dat T-net en GoT op aparte servers draaiden, lijkt mij eigenlijk.
Weet het niet 100% zeker, maar dan blijft het raar waarom bijv T-net het niet doet en GoT weer wel als ze dus op dezelfde servers zouden draaien.
Ik update zo vaak dingen, normaal merk je er helemaal niets van. gisternacht heb ik echter een groot aantal dingen upgedated, vandaar dat ik het aankondigde. dat er nu toevallig 1 onderdeel fout ging kan gebeuren, dit valt imho echter niet onder het kopje "grandioos mis" (dat is een dbase wegpleuren oid).Op zaterdag 20 oktober 2001 13:44 schreef Onno het volgende:
Dat er toch bij *elke* upgrade of tweak dingen grandioos fout gaan...
Van de 10/12 programma's die ik gister upgedated heb zijn er 2 fout gegaan en die zijn nu ook allang weer gefixt....
Als sysadmin hoor je altijd alleen maar de dingen die niet werken, maar je krijgt nooit lof voor de dingen die wel werken.
Kees, ga zo door!
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Dat kan ik niet controleren he.. dus laat ik het anders zeggen: bij alle *aangekondigde* upgrades gaan er dingen fout.Op zaterdag 20 oktober 2001 14:52 schreef Kees het volgende:
Ik update zo vaak dingen, normaal merk je er helemaal niets van.
Tw.n uren down vind jij maar een klein foutje?dat er nu toevallig 1 onderdeel fout ging kan gebeuren, dit valt imho echter niet onder het kopje "grandioos mis" (dat is een dbase wegpleuren oid).
En het aantal 'onderdelen' waarmee iets fout gaat is natuurlijk totaal niet van belang. Eén is al genoeg om het geheel niet meer te laten werken, dan is de rest niet interessant meer.
(en 'het kan gebeuren' is niet iets waar normale werkgevers het mee eens zijn hoor
(en die tweede serveradmin?)
Ben ik ook wel benieuwd naar.Op zaterdag 20 oktober 2001 15:03 schreef Onno het volgende:
(en die tweede serveradmin?)
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Inderdaad, het gaat fout bij elke systeem update waar jij iets van merkt... Laten dat nou toch de upgrades zijn die fout gaan. (Goh)Op zaterdag 20 oktober 2001 13:44 schreef Onno het volgende:
Dat er toch bij *elke* upgrade of tweak dingen grandioos fout gaan...
Kees is een held!
(en waar hangt die andere serveradmin eigenlijk uit?)
Niet ieder detailtje is op een test server helemaal uit te testen, zo'n idiote load en SQL bevraging kan je niet even met een simpel scriptje testen. Op gegeven moment moet je het toch in productie brengen, en daar is altijd wel iets dat ondanks alle voorzorgs maatregelen fout kan gaan.
Tis enorm ingrijpend geweest, en dus heeft Kees daar een .plan over geschreven zo dat jij op de hoogte bent van de veranderingen.
Maar nee, Onno zal Onno niet zijn als ie het harde werkt en alle updates niet bijelkaar veegt op een grote hoop om het vervolgens met 1 probleempje af te doen als gepruts, om Kees een looser te noemen. (want dat is wel hoe de teneur van jouw boodschap overkomt.) Ga een lekker met een psych praten over je problemen jongen ipv je ergernis te botvieren op iemand die heel even gewoon verdiend aan het bijslapen is van een lange nacht werk omdattie overdag daar gewoon de tijd niet voor heeft (downtime enzo.)
Mooi werk Kees, ik hoor wel van je waar ik op letten moet mocht ik ook overstappen naar MySQL-Max
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.