PC boot om en om wel/niet

Pagina: 1
Acties:

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43
Hey een ZEER vaag probleem :

als ik mn PC (Asus P2B, pII400@412, 128MB) aanzet, bootie niet op :(. Reset ik em dan (harde reset) dan boot ie. :D Reset ik em daarna (of reboot ie uit zichzelf, gebeurt nogal es met windows ;)) nog een keer dan hangt ie weer in de bios :(. Weer een harde reset : doet ie het weer :D. Nog een harde reset : doet ie het weer niet :(.

nouja... je snapt het wel. heeft IEMAND een idee wat dit kan zijn ??!?! :?

denk zelf mn mobo maar is niet mn bios settings denk ik want die heb ik gereset naar factory settings enzo :?

oh als ik zeg 'hangt ie' bedoel ik dat het net lijkt of ik boot zonder processor erin je weet wel - geen beeld - alleen paar piepjes van mobo...

HELP

Verwijderd

Misschien dat je geheugen defect is of dat je voeding niet meer helemaal in orde is.

:)

• YoNiE
Op zaterdag 20 oktober 2001 02:35 schreef ureal het volgende:
Misschien dat je geheugen defect is of dat je voeding niet meer helemaal in orde is.

mwa voeding lijkt me niet - ook bij een CTRL-ALT-DEL doet ie moeilijk.. andere ideeen ?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 20 oktober 2001 02:35 schreef ureal het volgende:

Lijkt me iig niet dat het aan het geheugen ligt, dan zou hij helemaal niet mogen opstarten lijkt mij....

Voeding kunnen we wel ff proberen, heb ik nog wel liggen :P

• YoNiE
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:33 schreef BrZ het volgende:

[..]

Lijkt me iig niet dat het aan het geheugen ligt, dan zou hij helemaal niet mogen opstarten lijkt mij....

jamaar de voeding kan het toch niet zijn man, ook als ik constant gewoon reboot met CTRL+ALT+DEL doet ie het ook..

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 14:33 schreef BrZ het volgende:

[..]

Jawel. ik heb hier een 512 mb sdram dim en als ik deze alleen in de mobo steek dan boot ie de ene keer wel en de andere keer niet. Nu heb ik er een 128 mb erbij in en nu is het goed. :)

• YoNiE
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:37 schreef ureal het volgende:

[..]

Jawel. ik heb hier een 512 mb sdram dim en als ik deze alleen in de mobo steek dan boot ie de ene keer wel en de andere keer niet. Nu heb ik er een 128 mb erbij in en nu is het goed. :)
zou het kunnen helpen om het reepje ram gewoon ff in een ander slot te douwe ???

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 14:42 schreef YoNiE het volgende:

[..]

zou het kunnen helpen om het reepje ram gewoon ff in een ander slot te douwe ???
Je kunt het altijd proberen. Heb je geen test progje dan?

Ik heb hier een via een bootflop. Heel erg uitgebreid. Mail me ff

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 20 oktober 2001 14:45 schreef ureal het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen. Heb je geen test progje dan?

Ik heb hier een via een bootflop. Heel erg uitgebreid. Mail me ff
www.memtest86.com :P

Verwijderd

ATX resetje misschien :9

• YoNiE
heb nu nieuw geheugen, nog steeds zelfde prob.

hellup ! :)

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 14:38
VERWISSEL JE VOEDING!! Het lijkt er op dan het echt je voeding kapot die is => dus niet beweren dat het niet aan je voeding kan liggen omdat je het nog niet geprobeert hebt.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb ongeveer hetzelfde probleem, alleen blijft hij daar hangen op mode selecteren code tabel.......

reset komt hij wel verder

ik denk dus dat het aan windows ligt....kan dat kloppen?
dan gooi ik er even 2000 overheen (nu 98)

Verwijderd

Het geheugen kan het sowieso niet zijn want dan start de computer helemaal niet op, dus het lijkt me duidelijk dat je voeding niet in orde is of dat je te weinig watt hebt. Misshien heb je teveel kaarten in je computer zitten zodat de voeding het niet meer kan trekken.

Verwijderd

Ja dat is zeker vaag !
Pagina: 1