Toon posts:

Bast lopende comp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,
Hep nen nuwe comp ma hij loopt de hele tijd vast en dat is zeer vervelend, ik heb een athlon 1.4GHZ met gForce 2 MX 400. En On-Board sound. Voor de rest steekt er nx in. ik heb wel maar een 250Watt voeding, ligt het daar aan???

Greetz
Den John

Verwijderd

gokje: belg :)

250W zou wel eens te weinig kunnen zijn, maar dat lijkt me erg sterk.

Installeer windows 2000 eens, dat doet ook wonderen :)

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Het is ook vaak het geval dat het geheugen niet goed werkt. Probeer eens een andere, misschien loopt ie dan niet meer vast. Dit was dus ook het probleem bij iemand die ik ken. Zijn computer liep om het kwartier vast.

I'll be back

Verwijderd

Ik denk meer een spanjaard...

Computaro esto BASTA!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ben belg. Mijne kammaraad heeft dezelfde comp als ik en die van hem loopt ook de hele tijd vast. Als ik mijn grafische kaart eruit haal en een simpele 2D kaart erin steek dat werkt ie wel perfect, zonder zich op te hangen.

Moest natuurlijk ook: Vast lopende comp zijn en nt bast |:(

Verwijderd

Misschien goedkoop OEm geheugen gebruikt? AMD systemen zijn erg kieskeurig mbt het geheugen. Het is echt aan te raden om merk geheugen te gebruiken. Daarmee heb ik al meerdere keren de problemen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.

Verwijderd

Ik denk dat het inderdaad komt doordat je voeding dat niet trekt. Een AMD 1,4 lust een behoorlijke slok energie, en een GeForce II idem dito.
Als hij de Geforce vervangt door een ander kaartje, doet is het wel.

Een voeding halen die meer levert dus... :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 10:04 schreef SunStorm het volgende:
Ik denk dat het inderdaad komt doordat je voeding dat niet trekt. Een AMD 1,4 lust een behoorlijke slok energie, en een GeForce II idem dito.
Als hij de Geforce vervangt door een ander kaartje, doet is het wel.

Een voeding halen die meer levert dus... :)
GF2MX vreet relatief weinig stroom voor een 3d kaartje hoor. 7200 rpm hd en 1,4 ghz moet je echt wel 300 watt hebben of 250 van een heel erg goed merk gaat misschien wel werken.

Verwijderd

Ik heb ook vaak vastlopers met mijn amd systeempje gehad, tot ik een enermax voeding erin hing....geen last meer gehad...amd slurpt nu eenmaal wat meer.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik weet het niet hoor, maar stel dat een 1,4G zo'n 100 watt vreet, heb je er nog 150 over... dat moet toch genoeg zijn voor harddisk/video ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

anders zet je er toch even een andere voeding in en kijk je of die het wel doet. of even je bestaande voeding doormeten en kijken of ie wel genoeg wat geeft (er kan wel 250 op staan maar geeft ie dat ook?)

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
Anders installeer VIA drivers als je dit nog niet hebt gedaan

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:03
ik gok dat je voeding niet echt genoeg watt's levert

voeding met meer wattjes zou ik zeggen

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
wat betekent "bast" in België nog meer behalve het vel van een boom? :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:27

ErA

Wanneer loopt de computer vast. Kan het niet gewoon je temp zijn? Daar had ik in het begin last van

Verwijderd

Ik denk ook dat het je voeding is.

Probeer anders een andere bios, ik had ook vage vastlopers maar na een biosflash was alles opgelost *D

Verwijderd

Er is altijd nog een verschil tussen

300 watt max of 300 watt continu.

Ik gok dat een 300 watt max ca 150 watt continu kan leveren.

Jij hebt dus een 250 watt en die zou dus ca 125 watt leveren.

Echt te weinig.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op zaterdag 20 oktober 2001 10:01 schreef Coen het volgende:
Misschien goedkoop OEm geheugen gebruikt? AMD systemen zijn erg kieskeurig mbt het geheugen. Het is echt aan te raden om merk geheugen te gebruiken. Daarmee heb ik al meerdere keren de problemen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dat AMD systemen kieskeurig mbt tot geheugen zijn is volgens mij totale BULL.
Heb zelf een athlon classic 500@750. Daarbij heb ik 1*64mbpc100 funprice :r, 1*64mbpc133 funprice :r, en 1*128mb pc133 van de xenon webstore. Allemaal noname geheugen, en het loopt gewoon cas222 op 100Mhz. Nooit stabiliteitsproblemen, of vastlopers..

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 11:41 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

GF2MX vreet relatief weinig stroom voor een 3d kaartje hoor. 7200 rpm hd en 1,4 ghz moet je echt wel 300 watt hebben of 250 van een heel erg goed merk gaat misschien wel werken.
Hiero een athlon 1Ghz, MSI K7T Turbo, 512MB geheugen, TNT2 Ultra (zuipt minstens evenveel zoniet meer als een GF2MX), SB Live, twee netwerkkaartjes, IBM dtla-307045 (7200RPM), Maxtor D540X (5400RPM). En dat allemaal op een Aopen 250watt voedingkje. De +5V staat zelfs nog keurig op exact +5v en de +12V staat op een mooie 11.89V. Is dan wel geen athlon 1.4Ghz, maar die 20 xtra watt heb ik wel weer met een xtra hd, geluidskaart en netwerkkaartjes die niet in het systeem van de topicstarter zitten.
Pagina: 1