[T.net] vraagje over de banners op FP

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de banners op de FP van T.net:
Hoeveel krijgen jullie per banner op de FP :? Van zowel de kleine bovenaan en de grote rechts :?

deze vraag is er uit pure nieuwsgierigheid

edit:

w00000t!! Post 800 :P :)

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:46

Logic

SmartOS:Love at First Boot

het percentage wat echt klikt op een banner is 0.2 procent.
Aan de hand daarvan word er betaald.
Reken +/- 5.000 mensen per dag op de site.
Dus 100 mensen per dag..
Daar word het dus voor opgemaakt.

If it bleeds, it can be killed!

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 01:47 schreef Logic het volgende:
het percentage wat echt klikt op een banner is 0.2 procent.
Aan de hand daarvan word er betaald.
Reken +/- 5.000 mensen per dag op de site.
Dus 100 mensen per dag..
Daar word het dus voor opgemaakt.
Ik heb het dan ook over tweakers.net waarop meer dan 35.000 mensen per dag komen.

Wat ik dus gewoonweg vraag is hoeveel jullie ongeveer per dag verdienen aan die banners :)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vraag dit nou niet, dan raakt Floris weer helemaal opgewonden ;( :P j/k

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

dus als ik nou eens 50 keer per dag op die banner klik, heeft dit dan nut?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 02:10 schreef silentsnow het volgende:
Als het verschillende banners zijn wel. Want ze tellen toch alleen 1 bannerklik per IP per banner, of niet :?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 20:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 20 oktober 2001 02:10 schreef silentsnow het volgende:
Nee. Meeste gaan niet op click-basis. En daarnaast. Als er veel mensen op banners clicken maar er niks mee doen is het voor de adverteerders niet nuttig OM een ad te plaatsen en zullen ze er dus gewoon mee kappen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-03 21:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zal het een beetje kort proberen uit te leggen.

Je hebt op T.net twee soorten bannering: betaald en exchange. Exchange banners zijn banners van sites die net zoals wij in het Webads reclamenetwerk zitten, en die leveren 0,00 op. Het is zogezegd gratis uitwisselreclame (alleen draait er geen T.net banner op andere Webads sites)

Betaalde bannering kun je weer onderverdelen in 4 soorten:
Pay-per-view
Pay-per-click
Pay-per-lead
Barters

Pay per view en pay-per click spreken voor zich, dan krijg je dus geld naar aanleiding van het aantal opgevraagde banners of het aantal clicks op die banner. Pay-per-lead levert pas geld op als iemand klikt en daarna iets koopt, een abonnement neemt op iets etc.
Op Tweakers.net en GoT zul je alleen Pay-per-view en Pay-per-click banners tegenkomen. Pay-per-lead doen we niet aan.

Barters zijn een beetje buitenbeentjes: dat zijn advertenties zoals het knopje van trueserver en AMD. Eigenlijk is het meer sponsoring dan adverteren.

Het is moeilijk vast te stellen wat een banner nu precies oplevert. De regel is dat hoe groter en opvallender een banner is, hoe duurder het ding is. Je kunt er dus vanuit gaan dat een flash-skyscraper aan de rechterkant een stuk duurder is dan een simpele gif-banner bovenaan. Verder speelt ook de plaats een belangrijke rol: de frontpage is veel duurder dan het forum.
Daarnaast kan een adverteerder kiezen voor extra diensten zoals een frequency cap of targeting. Bij een frequency cap stel je van te voren in dat iedere unieke bezoeker jouw banner maar een bepaald aantal keren te zien krijgt. Dus als je een campagne van 200.000 views hebt met een frequency cap van 5, weet je zeker dat minimaal 40.000 mensen jouw banner zien. Zonder frequency cap kan het zijn dat dezelfde bezoeker jouw banner honderden keren voorbij ziet komen.

Targeting is de campagne richten op een bepaalde groep bezoekers: het admanagement systeem kan bijvoorbeeld in de meeste gevallen zien vanuit welke regio je T.net bezoekt. Dus als een bedrijf bijvoorbeeld personeel zoekt in de regio Amsterdam laat die de campagne targeten op bezoekers uit die regio.

Bij pay-per-click banners weet de adverteerder van te voren welk resultaat hij krijgt. Vandaar dat dit type banner bij adverteerders steeds populairder wordt: zelfs als iemand niet klikt heeft de bezoeker toch de banner gezien.
Site-eigenaren zijn er echter niet zo blij mee, omdat de clickrates (het percentage dat op een banner klikt) over het algemeen beroerd laag is (minder dan 1% gemiddeld)
Tweakers klikken helemaal betreurenswaardig slecht, een clickrate boven de 0,5% noemen wij hoog :P

De hamvraag is: hoeveel levert dat nu op? Da's niet zo makkelijk te zeggen. De gemiddelde CPM (oftewel: het bedrag per 1000 bannerviews) ligt op T.net frontpage tussen de 50 en 120 gulden (dat is althans wat de adverteerder betaald) Voor de overige onderdelen gelden lagere prijzen, waarbij het minimum ongeveer 20 is.

Voor clickbanners is nauwelijks een richtlijn te geven, meestal ligt het per click tussen de 0,50 en 1,-, soms (veel) meer, soms (veel) minder.

Als je nu denkt "Tweakers.net heeft 24 miljoen pageviews per maand, dat is dus 24.000 x 50 gulden = 1,2 miljoen verdienen elke maand"...uh, nee :P
Was het maar waar, dan tikte ik dit niet vanuit een studeerkamer in Nijkerk maar vanuit mijn strandhuis op de Malediven :D
Van alle banners die je ziet op T.net is maar een paar procent betaald, de rest is exchange en levert dus niks op. En dan wil Webads ook nog graag wat verdienen, dus er blijft wel het e.e.a. aan de strijkstok hangen.

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 10:42 schreef Daniel Kegel een hele uitleg:
Als je ons nou eens zei welke exchanged zijn en welke betaald zijn, dan kunnen jullie volgens mij nog meer $$$ krijgen :Y) :P :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 10:42 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
(alleen draait er geen T.net banner op andere Webads sites)
[..]
mmmm waarom eigenlijk niet?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 20:35
Waarom worden die exchange banners dan geplaatst als jullie er niks aan hebben? Dan is een accountje bij een standaard bannerboer waar je een kwartje per klik krijgt ofzo toch nog altijd beter?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Op zaterdag 20 oktober 2001 10:42 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik zal het een beetje kort proberen uit te leggen.
[KNIP]
Plagiaat! :P

<font size=1>Ik heb gisteren een enorme mail gestuurd naar een potentiele adverteerder waarin in al deze termen heb uitgelegd, toegelicht en voorgerekend. Daniël heeft hier een kopietje van gehad, hij plaatst hier een soort samenvatting...</font>
De hamvraag is: hoeveel levert dat nu op? Da's niet zo makkelijk te zeggen. De gemiddelde CPM (oftewel: het bedrag per 1000 bannerviews) ligt op T.net frontpage tussen de 50 en 120 gulden (dat is althans wat de adverteerder betaald) Voor de overige onderdelen gelden lagere prijzen, waarbij het minimum ongeveer 20 is.
Dat hangt ook af van de grootte van de campagne en het bedrijf, hoewel ik dat vast niet mag verklappen :P
Als je nu denkt "Tweakers.net heeft 24 miljoen pageviews per maand, dat is dus 24.000 x 50 gulden = 1,2 miljoen verdienen elke maand"...uh, nee :P
Was het maar waar, dan tikte ik dit niet vanuit een studeerkamer in Nijkerk maar vanuit mijn strandhuis op de Malediven :D
Ik zou je bellen vanaf de piste ;)
Van alle banners die je ziet op T.net is maar een paar procent betaald, de rest is exchange en levert dus niks op. En dan wil Webads ook nog graag wat verdienen, dus er blijft wel het e.e.a. aan de strijkstok hangen.
Jup en het maakt ook niet echt uit door wie je je banners laat verkopen, DoubleClick WebAds, allemaal vragen ze een percentage en halen ze vergelijkbare resultaten...

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:15 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

mmmm waarom eigenlijk niet?
Omdat we niet de mensen van bijvoorbeeld www.flitspalen.nl hier willen hebben misschien ;) O-)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 20 oktober 2001 01:55 schreef robinvreuls het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over tweakers.net waarop meer dan 35.000 mensen per dag komen.

Wat ik dus gewoonweg vraag is hoeveel jullie ongeveer per dag verdienen aan die banners :)
Dat vertellen we niet, net zo als Emerce het niet zal vertellen of HWI het niet zal vertellen, sorry. :)

Sav: :P

Silentsnow: Als het telkens een andere banner is wel :)

Bericht hierboven

• Robin
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:30 schreef Floris Diemel het volgende:
Dat vertellen we niet, net zo als Emerce het niet zal vertellen of HWI het niet zal vertellen, sorry. :)
Maakt ook niks uit :) Daniel heeft al een heel groot gedeelte al uitgelegd :)
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:59 schreef robinvreuls het volgende:
Als je ons nou eens zei welke exchanged zijn en welke betaald zijn, dan kunnen jullie volgens mij nog meer $$$ krijgen :Y) :P :)
:P

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:28 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Omdat we niet de mensen van bijvoorbeeld www.flitspalen.nl hier willen hebben misschien ;) O-)
Maar je wilt de huidige t.net bezoekers er wel aan kwijt?? :D

• Floor-is

Floor-is

5.2

Euhm nouja, het is niet echt een zeer hechte community en superinteressante site wel? (Beetje andere doelgroep enzo)

Bericht hierboven

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:54 schreef Floris Diemel het volgende:
Euhm nouja, het is niet echt een zeer hechte community en superinteressante site wel? (Beetje andere doelgroep enzo)
Niet? :? :)

• Pc123
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:28 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet waarom die exchange banners dan worden geplaatst. Is dit verplicht? Anders kun je toch gewoon banners plaatsen van een bannerboer waar iedereen een accountje kan nemen. Die betalen wel niet geweldig, maar het is beter als niks.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:27 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet waarom die exchange banners dan worden geplaatst. Is dit verplicht? Anders kun je toch gewoon banners plaatsen van een bannerboer waar iedereen een accountje kan nemen. Die betalen wel niet geweldig, maar het is beter als niks.
Zie je de hele dag p0rn bannertjes..

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:27 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Omdat dat niet kan, je hebt een contract met een bannerboer (om het zo maar ff te noemen). Deze bannerboer wil er wel zeker van zijn dat hij de enige is die de banners bij jou verkoopt.

Daarnaast prijs je jezelf uit de markt, als wij bijvoorbeeld onze banners zouden verkopen bij Ad4ex, voor zeg €2,50 per 1000, dan krijg je andere adverteerders echt niet zo gek dat ze €30,- betalen voor hetzelfde wel? :)

Bericht hierboven

• Pc123
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:47 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Omdat dat niet kan, je hebt een contract met een bannerboer (om het zo maar ff te noemen). Deze bannerboer wil er wel zeker van zijn dat hij de enige is die de banners bij jou verkoopt.

Daarnaast prijs je jezelf uit de markt, als wij bijvoorbeeld onze banners zouden verkopen bij Ad4ex, voor zeg €2,50 per 1000, dan krijg je andere adverteerders echt niet zo gek dat ze €30,- betalen voor hetzelfde wel? :)
Ah ik dacht dat jullie niet verplicht waren om webads te nemen, ik dacht dat tweakers ook direct banners verkocht.

Een goeie prijs is het natuurlijk niet, maar als "opvulling" zeg maar. Het probleem is dan inderdaad dat andere bedrijven ook "opvul" prijzen willen, geen goed idee dus :)
Pagina: 1