Toon posts:

Safeway LANcard 10/20 mbit ISAcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kent deze kaart en ja er zit een coaxaansluiting op moet ik die echt gebruiken? ik heb gewoon rj 45 kabeltje aanhangen maar ik krijg maar geen verbinding tot stand ik weet het niet meer? bijde kaarten zijn gewoon gedetecteerd en ik heb win98se ics geinstalleerd en ip's erin gezet maar krijg geen verbinding heb de faq hierboven al helemaal nagelopen.....:?

Het zijn dus 2 van deze kaarten en 15 m rj45 kabel. Is het noodzakelijk om er een hub ofzo tussen te zetten, of moet ik me kabelmodem verbinden met me servernetwerkkaart??

Oke sorry van de leestekens hierboven maar kan iemand mij helpen bijvoorbaat dank

Tha Lionking

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Voor zo'n oude ISA-kaart met BNC- en UTP-aansluiting moet je de te gebruiken poort instellen. Soms gaat dat met een programmaatje, maar vaak ook met een jumper, of soms een "blokje" van 8 verbonden jumpers.
Zoek eens op de kaart naar zoiets.
(ik hoop dat die kabel een gekruiste is ;-)

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je gekruist twisted? volgens mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten geen jumpers op ?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De "normale" UTP-kabel bevat 4 paren van 2-aan-2 inelkaar gedraaide draadjes.
Aan allebei de connectoren is de verdeling als volgt :
paar 1 : pin 1 & 2
paar 2 : pin 3 & 6
paar 3 : pin 4 & 5
paar 4 : pin 7 & 8
Dit is een goede kabel om een UTP-kaart op een hub aan te sluiten.
Om echter 2 UTP-kaarten op elkaar aan te sluiten moeten paar 1 & 2 (de enige 2 gebruikte paren) op een van beide connectoren onderling verwisseld worden.
Leg je beide connectoren naast elkaar, en als ALLE kleurtjes op hetzelfde pinnetje zitten, heb je een straight-through kabel, en die werkt niet tussen 2 computers.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large