Ff om jullie wat info te geven over mijn situatie :P: Ik had eerst 56k modempje deed het prima onder Win98 maar nadat ik net XP erop heb gezet kwam ik er achter dat ik zo'n noname modempje heb waar geen W2K/Win-Xp drivers voor bestaan of zullen worden uitgebracht duz maar NT drivers gebruikt, echt enorm zwaar k*t, super onstabiel word om de minuut opgehangen (btw met verscheidene providers uitgeprobeerd duz daar ligt ut niet aan) en duurt kwartier of zo voor ik er in kom, ligt ook niet aan instellingen of aan lijn (heb um zelfs bij een vriendje getest onder XP). Duz ik op zoek naar een oplossing: Kwam er achter dat ik toevallig nog een ISDN kaartje had en 2 van die NT1 dingen heb en ook nog 2 quattrofox 3 dingen had liggen+aangesloten (voor mijn pa, werkt af en toe thuis maar gebruikt toch niet alle lijnen duz). Ik was duz heel blij en bouwde ISDN modempje in en tot mijn grote verbazing vvind ik officiele werkende XP drivers
. Maar nu kom ik bij het probleem -nu al?- ik heb mijn computer een verdieping hoger staan en er loopt wel al een analoge lijn vanaf de ISDN dingen naar de compu dat was voor mijn modem (is een analoge lijn, zit ook analoge dingen op die quattrofox dingen). Maar ik moet duz een ISDN lijntje hebben maar ik heb geen zin om een hele nieuwe kabel te trekken, gaat nogal k*t daar. Duz is het mogelijk om die analoge connectortjes (zo noem je die dingen toch, zeg anders ff hou ze moeten heten in reply) eraf te halen en dan ISDN connectortjes erop te zetten. O ja is een platte kabel en heeft maar 4 draadjes (kleuren zijn van links naar rechts: zwart, rose, soort groen en geel). Ligt er natuurlijk aan hoe je kabel houdt maar ik heb ze nu opgeschreven zoals ik ze zie als ik dat plastic uitsteeksel (wat je moet indrukkenom hem er weer uit te halen) aan de onderkant heb. En als het mogelijk is om die connector te vervangen hoe moet ik de kleurtjes er dan instoppen en wat voor een soort moet ik dan kopen (van KPN?). En nog iets ik heb nu ff computer bij de kastjes gezet en zit nu met ISDN modempje op internet
(ik moet hem alleen zo terug zetten van mijn pa) is het mogelijk om met 2 lijntjes op 1 ISP in te bellen? Het lukt me wel om 2 ISP's tegelijk te bellen met mijn ISDN modempje maar dan heb ik 2 64 Kbps connecties en dan gebruikt hij ert maar 1 duz daar heb ik nix aan. Ik weet niet of dit een domme vragen zijn die ik heb gesteld maar ik ben pas 12 en zo veel weet ik ook niet van ISDN/computers af. Duzz pleazze help me ff.
Mickos
Mickos