Iiyama Pro 453 is klote !

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Hoi,

Ik die dacht dat Iiyama zéér goede monitors maakte met een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding is wel bedrogen uitgekomen.
Na een tweede Iiyama PRO 453 ontvangen te hebben weet ik het niet meer.
Ik heb steeds bij het afstellen van de monitor het testtooltje "Nokia testmonitor" gebruikt om de monitor optimaal in te stellen.
Zowel de éérste als de tweede monitor hebben een wazig beeld en één ding hebben ze zeker gemeen de convergentie loopt totaal mis.
Kan Iiyama dan helemaal geen goede monitors meer maken of zijn wij dan echt te veel eisend geworden.
Ik denk alvast van niet, want een oudere 17" Dell monitor geeft zelfs een véél scherper beeld.
Waar moet ik in hemelsnaam terecht om een Iiyama PRO 453 goed te laten afstellen?
Ik ben te woonachtig in België, val ik dan ook onder Teleplan of waar moet ik terecht?
Graag raad voor :'( Iiyama-gebruiker.

Moris

Verwijderd

Heb ook zo'n onding, maar dan een Vision Master Pro 450 - 19". Resetten naar de Default-waarde betreft slechts het terugzetten van Helderheid en Contrast :-\

Misschien helpt 't een paar keertje op de grond laten vallen om 'm naar z'n originele staat terug te zetten :9

• Moris
Op zaterdag 20 oktober 2001 00:42 schreef STOP het volgende:
Heb ook zo'n onding, maar dan een Vision Master Pro 450 - 19". Resetten naar de Default-waarde betreft slechts het terugzetten van Helderheid en Contrast :-\

Misschien helpt 't een paar keertje op de grond laten vallen om 'm naar z'n originele staat terug te zetten :9
Hoi,

Van hoe hoog moet ik deze laten vallen om terug een deftig beeld te krijgen :)
Ik heb de monitor twee keer omgeruild gekregen via de winkel
waar ik hem heb aangekocht.
Kan ik vragen om terug een andere monitor om te ruilen of wordt dit een te gekke toestand.
Of raden jullie mij aan om de laatste monitor die ik momenteel bezit te laten afstellen bij Iiyama?
En waar moet ik terecht en hoe verloopt het verder.
Graag raad.

Moris

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Smarron

The bend

Was het niet bekend dat de nieuwste typen monitoren van Iiyama minder goed waren dan de oudere typen?

Ik heb de VM Pro 450 19". Dat is echt een superding!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:35 schreef Moris het volgende:

[..]

Hoi,

Van hoe hoog moet ik deze laten vallen om terug een deftig beeld te krijgen :)
Ik heb de monitor twee keer omgeruild gekregen via de winkel
waar ik hem heb aangekocht.
Kan ik vragen om terug een andere monitor om te ruilen of wordt dit een te gekke toestand.
Of raden jullie mij aan om de laatste monitor die ik momenteel bezit te laten afstellen bij Iiyama?
En waar moet ik terecht en hoe verloopt het verder.
Graag raad.

Moris
Hier is sprake van wanprestatie, in het nederlandse recht kun je ontbinding van de koop overeenkomst met geld teruggave eisen. Dit is voor een groot deel gebaseerd op europees recht. Dreig eerst eens met juridische stappen en als ze dan niet over de brug komen schakel dan een advocaat of een consumentenorganisatie in.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Moris
Misschien is dit wel een goede tip als allerlaatste stap.
Maar op die manier heb ik nog geen goed werkende monitor in handen.
Iemand met enige reactie?

Moris

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:52 schreef Moris het volgende:
Misschien is dit wel een goede tip als allerlaatste stap.
Maar op die manier heb ik nog geen goed werkende monitor in handen.
Iemand met enige reactie?

Moris
Misschien Iiyama vragen of je naar een "door hun" erkend dealer kan gaan om de boel perfect te laten afstellen op hun kosten.
Zelf (VMP 452) ben ik een paar uur met de geometrie bezig
geweest, was een "hell of a job" maar uiteindelijk wel
een perfect beeldje.
Ik wens je suc6

Verwijderd

Ik heb hier een VMP411 en das echt een zalig monitor , meer heb ik er nie over te zeggen . Hoewel ik als nieuwe monitor toch wel een Eizo of Sony zou nemen , of een LG als het niet te duur mag zijn

Verwijderd

Succes ermee, de mijne is ook na een tijdje instellen goed nu.
Er zitten dus wel goede tussen, net als de 451.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:37
de "ronde" getallen (410, 450 enz.)komen uit de professional range, en de anderen uit de buisness. Hier zit al kwaliteitsverschil (en prijsverschil) in.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn om je geld terug te eisen, en daarvan (iets bijleggen) een monitor uit de professional range te kopen, of een ander merk.

Ik ben zelf de trotse bezitter van een vmp 410 en dat ding werkt perfect.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Moris
Hoi,

Als je op de site van Iiyama leest dan is de Iiyama PRO 453 een proffesioneel model.
Dus een proffessioneler 19" model kon ik niet anders kiezen dan deze monitor.
Vandaag iemand op bezoek gehad die bij me achter de p.c. kwam zitten en maakte me direct de volgende opmerking.
Hé je lettertjes dansen en lijken hierdoor wazig in Office Word en zag af en toe de hoeken van het scherm verkleuren.
Ik had deze persoon nog niets slechts gezegd over deze Iiyama monitor en moest na haar terechte opmerkingen toegeven dat het een KLOTE monitor is.
Ben ik dus blij na haar opmerkingen omdat ik bij mezelf dacht dat ik een pietje precies was en teveel eisend ben.
Dus ik ga in de winkel vragen naar een ander merk van monitor, alleen weet ik nog niet welk merk het moet zijn, maar ik denk wel een beetje aan een 19" monitor van LG.
Tenzij ik met mijn keuze bij Iiyama moet blijven neem ik alvast de paasei modellen niet meer (Pro 451, Pro 453 en Pro 511) en kies waarschijnlijk dan voor de oudere modellen als het echt niet anders kan :'(

Moris

Verwijderd

ik ben blij met mijn 452 maar dit hoort niet bij de proffesionele range

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 13:06 schreef Moris het volgende:
Hoi,

Als je op de site van Iiyama leest dan is de Iiyama PRO 453 een proffesioneel model.
Dus een proffessioneler 19" model kon ik niet anders kiezen dan deze monitor.
Vandaag iemand op bezoek gehad die bij me achter de p.c. kwam zitten en maakte me direct de volgende opmerking.
Hé je lettertjes dansen en lijken hierdoor wazig in Office Word en zag af en toe de hoeken van het scherm verkleuren.
Ik had deze persoon nog niets slechts gezegd over deze Iiyama monitor en moest na haar terechte opmerkingen toegeven dat het een KLOTE monitor is.
Ben ik dus blij na haar opmerkingen omdat ik bij mezelf dacht dat ik een pietje precies was en teveel eisend ben.
Dus ik ga in de winkel vragen naar een ander merk van monitor, alleen weet ik nog niet welk merk het moet zijn, maar ik denk wel een beetje aan een 19" monitor van LG.
Tenzij ik met mijn keuze bij Iiyama moet blijven neem ik alvast de paasei modellen niet meer (Pro 451, Pro 453 en Pro 511) en kies waarschijnlijk dan voor de oudere modellen als het echt niet anders kan :'(

Moris
lees het grote iiyama probleem topic maar voor de vmp451. er zitten daar meerdere mensen met hetzelfde probleem (ik dus ook)

[topic=130527/8/100]

• JSI

JSI

Ik zou voor de Vision Master Pro452 gaan.
Ouder model, lagere prijs (FL 903,-), betere kwaliteit.

• Moris
Op zondag 21 oktober 2001 15:14 schreef Jeroen_2002 het volgende:
Ik zou voor de Vision Master Pro452 gaan.
Ouder model, lagere prijs (FL 903,-), betere kwaliteit.
Hoi,

Toch straf hé, dat zo'n groot merk zo laag kan vallen door een nieuwe modellengeneratie in hun gamma.
Blijkbaar heeft m'n van de fouten uit hun eerder model de Iiyama PRO 451 geen kloten geleerd en maakt dezelfde fouten in het nieuwe model PRO 453 met zelfs een DVI-aansluiting.
Daar moet ik nu zelfs mee lachen :) omdat men met de sub-aansluiting zelfs geen mooi beeld voor elkaar kan krijgen, laat dus staan dat het met een DVI-aansluiting wel zou lukken.
Ik ga hiervoor om het eens uit te testen geen investering doen in een andere kaart met DVI.
Ik blijf dan véél liever bij mijn Matrox MIL. G450, alleen spijtig dat deze videokaart niet kan uitblinken met zo'n KUTMONITOR :r

Moris

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

flink balen voor je :(

Ik koop iig geval geen Iiyama !!

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 00:42 schreef STOP het volgende:

Ohh raar, mijn S704ht (VM 404) zet wel alles terug naar default waardes, ook de H en V sizes :)

• JSI

JSI

Op zondag 21 oktober 2001 20:03 schreef Moris het volgende:

[..]

Hoi,

Toch straf hé, dat zo'n groot merk zo laag kan vallen door een nieuwe modellengeneratie in hun gamma.
Blijkbaar heeft m'n van de fouten uit hun eerder model de Iiyama PRO 451 geen kloten geleerd en maakt dezelfde fouten in het nieuwe model PRO 453 met zelfs een DVI-aansluiting.
Daar moet ik nu zelfs mee lachen :) omdat men met de sub-aansluiting zelfs geen mooi beeld voor elkaar kan krijgen, laat dus staan dat het met een DVI-aansluiting wel zou lukken.
Ik ga hiervoor om het eens uit te testen geen investering doen in een andere kaart met DVI.
Ik blijf dan véél liever bij mijn Matrox MIL. G450, alleen spijtig dat deze videokaart niet kan uitblinken met zo'n KUTMONITOR :r

Moris
Vorige week een medewerker van Iiyama aan de lijn gehad voor wat info, hij snakte zelf terug naar de oudere modellen!! Lees: medewerker Iiyama.
Op zijn advies maar de oudere VMP452 gekocht.

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 08:53
Hi Jeroen,

Doe mij eens de instellingen van jou VMP 452, ben erg benieuwd. Ben zelf nog steeds niet tevreden over de afstelling namelijk. Alvast bedankt... *D

Groetjes oTTo
mailto: debergjes@hotmail.com
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:22 schreef Jeroen_2002 het volgende:

[..]

Misschien Iiyama vragen of je naar een "door hun" erkend dealer kan gaan om de boel perfect te laten afstellen op hun kosten.
Zelf (VMP 452) ben ik een paar uur met de geometrie bezig
geweest, was een "hell of a job" maar uiteindelijk wel
een perfect beeldje.
Ik wens je suc6

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

• JSI

JSI

Op maandag 22 oktober 2001 08:54 schreef ovdberg het volgende:
Hi Jeroen,

Doe mij eens de instellingen van jou VMP 452, ben erg benieuwd. Ben zelf nog steeds niet tevreden over de afstelling namelijk. Alvast bedankt... *D

Groetjes oTTo
mailto: debergjes@hotmail.com
[..]
Ze zijn verstuurd.

Suc6

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
kheb hier een VMP 451, maar het enige probleem is dat het beeld onder van links naar rechts "naar beneden loopt"
het verschil tussen de linker en rechterhoek in hoogte is een mm. of 2, maar het is toch beter als het normaal is :)
Pagina: 1