Toon posts:

LM317 Voltage Regelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerder al een topic gemaakt (maar ja, daar kijkt toch bijna niemand meer :)) over een probleem hiermee, maar met tips vandaar heb ik em opnieuw gemaakt en nu heb ik een ander probleem.

Hij werkt "goed" tot dat ik hem een paar minuten heb draaien, dan ineens is de spanning niet meer constant en springt de fan qua snelheid op en neer.

Enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Verwijderd

is de voeding wel goed?
dat de ingaande stroom wel constant is?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21
Of je potmeter "rot" ?

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja voeding is goed, want als je delta er gewoon met 12v op doet loopt ie perfect.

Tja of de potmeter gaar is, ik heb er nog 1 liggen, zal die morgen eens proberen, maar waarom doet ie het de eerste minuten wel goed? :?

Verwijderd

Koellichaam gemonteerd? Kan zijn dat de transistor te warm wordt, schakelt automatisch terug bij te hoge temperaturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zit een heatsinkje op met wat koelpasta er tussen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:37

Diamon

The Weird One

Wat voor potmeter heb je gebruikt, Ohm/Watt.
Als je een te lichte hebt (dus niet voor 12Volt) dan kan die geen 12Volt aan, en zal die dus infikken.

Mmmm, rokende potmeters stinken >:)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
10k potmeter.

Heb nog niks geroken :)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41

Whuzz

Dodgeball!

Klinkt inderdaad als een temperatuur probleem.
Hoeveel ampere jaag je er doorheen?
Ik heb zelf een LM350 en er komt bij mij zo'n 2.5 á 3 ampere op. Dat betekend dat ik hem maximaal belast en daar wordt ie flink warm van. Heb er dan ook een JOEKEL (echt, je weet niet wat je ziet) van een heatsink bij 'gekregen' van de electroboer...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

is je LM317 warm als ie gaat kloten???

kan me neit voorstellen maar als je meer dan 1,5 A trekt vind ie dat niet zo leuk...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, echt warm wordt het niet. De delta fan is 0.48a dus dat moet lukken dacht ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere potmeter geprobeerd maar na een paar minuten gaat het weer mis. Heb al een 80mm fan voor het printplaatje met LM317 gezet, maar dit maakt niks uit, waarschijnlijk toch iets anders dan de temperatuur.

Iemand anders enig idee wat dit kan zijn?
Pagina: 1