Internet delen op XP

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:13
Ik heb 2 pc's met windows XP erop.
Nu probeer ik me ADSL verbinding te delen via de optie die windows XP bied. XP maakt keurig een internet gateway aan alleen ik kom mey geen mogelijkheid met pc nummer 2 het internet op.

Heb dns en gateway ip adres gegeven van pc1 waar dus de ADSL verbinding in hangt alleen hij doet het gewoon niet.

Op pc2 komt er ook te staan internet gateway (in my network place) naar pc1 alleen ik kom dus niet het i-net op met pc2.

Iemand een idee?

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
Je kan verder wel met file sharing e.d. op de andere pc komen ... ?

zet de firewalls uit op beide pc's voor alle kaartjes kijk na of de kabels er goed inzitten enneh probeer alles nog eens opnieuw in te stellen ofzo...

verder zou ik het niet weten ...
ik heb hier ook winXP gehad maar het delen liep als een zonnetje met kabel dan .. ik weet niet wat er anders is aan ADSL

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 19:18
Heb je WinXP als DNS server ingericht? Je kunt altijd even als DNS adres de adressen van je provider opgeven.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NT :)

• Dracula
Ik kan gewoon met bijde pc's onderling communiceren dus dat werkt allemaal prima.

Ik heb de DNS van me provider al ingevult alleen dit hielp ook niet. (bij TCP/IP settings wel te verstaan)

Ik snap het niet want de kabels en alles zijn prima oke alleen ik kom er dus niet door?

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 00:35 schreef Poltergeist het volgende:
Heb je WinXP als DNS server ingericht? Je kunt altijd even als DNS adres de adressen van je provider opgeven.
I.R. wonders...
ehh.. hoe doe je dat dan?

• Mex
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Bij mij werkt het perfect, zie hier. Ik heb op de clients niets hoeven in te stellen...

• Dracula
Ja dat het perfect kan werken snap ik alleen bij mij stelt hij dus alles goed in. Zie ook op pc 2 een internet gateway verschijnen alleen ik kom dus niet het internet op?

• Dracula
Nou ik ben eruit. Het werkt inmiddels allemaal weer.

Ik deelde de verkeerde verbinding. Ik deelde de verbinding op de netwerkkaart(waar de adsl aan hangt) i.p.v. op de mxstreamverbinding(iccontje wat je aanmaakt om in te bellen naar mxstream).

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:42 schreef Dracula het volgende:
Nou ik ben eruit. Het werkt inmiddels allemaal weer.

Ik deelde de verkeerde verbinding. Ik deelde de verbinding op de netwerkkaart(waar de adsl aan hangt) i.p.v. op de mxstreamverbinding(iccontje wat je aanmaakt om in te bellen naar mxstream).
das dom ;), maarehm ik heb een tip voor je: WINROUTE !! :o

http://www.winroute.nl

• Dracula
Winroute hoeft van mij niet echt wil eigenlijk nog me modem tweaken en anders een vigor routertje ergens op de kop tikken.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Dan zou ik toch echt je modem tweaken. Werkt erg makelijk, en je hoeft nooit meer iets in te stellen....

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 14-08 17:32
Hoe veilig is het delen van een internet verbinding met XP Home?!
Doet die ook aan IPspoofing, zodat de provider niet kan zien dat je een heel netwerk er aan hebt hangen?!

American Express vraagbaak

Pagina: 1