Toon posts:

koelen van 3 wd1000bb's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb net 3 nieuwe wd1000bb's in m'n server gezet die volgende week voor 200gb aan raid5 gaan zorgen :)

nu was ik van plan ze op deze manier in m'n systeem te plaatsen, met een flinke sunon 80mm ervoor zoals hier bij xbitlabs. het probleem is dat ze zelfs zonder aangesloten te zijn (dus alleen stroom) al veelste warm worden. :(
nu heb ik een aopen hx45a met een cdrom speler, cdrom brander en een lege bay. officieel heeft de kast maar plek voor 3 hd's. is er een mooie oplossing om de hd's ergens te plaatsen 'zonder' een nieuwe kast te kopen of kent iemand een 'ding' om 3 hd's in 2 bay's te stoppen (dan maar geen cdrom speler).

alvast bedankt

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Kan je ze niet in een HD bracket uit een oude kast net achter je airintake in het vooronder vastmaken.. met zoveel mogelijk tussenruimte natuurlijk zodat er lekker veel lucht langs kan worden geblazen
lijkt mij wel genoeg ruimte voor vrij.

Op de achterkant in de kast is er natuurlijk ook nog een stuk ijzer vrij. daar net onder de voeding en boven/naast je connectorenblok. kan je ook een oude HD bracket neerhangen waarna je meteen een gat kan maken in de achterkant om je lucht af te zuigen. kan je ook nog ene fan voor die hd's hangen om extra lucht langs te blazen...

Dat zijn mijn ideene
Ik heb een HQ45 en ik ga daar ook HD's hangen met een oud bracket.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Bij alternate verkopen ze wel aardige bays waar al een dikke koeler inzit, daar kunnen 2 of 3 schijven in.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:45
Ik had een SCSI schijf waar je je handen aan kon branden. 12cm fan op 5V eronder en hij is gewoon ijzig koud.

BTW: Kost je per disk dan dus 2x5,25 :(

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik denk dat ik idd ff met fans ga knutselen. met mecano (van die ijzeren dingentjes) kan ik de hd's wel onder het officiele hd-rekje hangen en zo een fan erboven/ervoor zetten.