|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Zie ook hier voor een wat uitgebreidere mening.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
Photoshoppen of Maxxen op een TFT is niet leuk, niet omdat TFT slecht is, maar over het algemeen veel kleiner...Op vrijdag 19 oktober 2001 23:47 schreef Paladin het volgende:
Beste tweakers na een tijdje in de search te hebben gesnuffelt vond ik toch niet echt een bevredigend antwoord op mijn vraag dus vandaar dat ik maar ff nieuw draadje open.
Ik wil dus een tweede monitor en zit dus vooral te denken aan een tft monitor aangezien ik een 17" crt groot genoeg vind zat een 15" dat in tft ook zeker zijn.
Nu is mijn vraag welke tft monitor is goed om en rond de prijs van 1400 piek.
Tevens is mijn vraag hoe zit het met het gamen erop en is er een beetje goed op te photoshoppen en 3d studiomaxen?
tevens zal er ook veel op getyped en geprogrammeerd gaan worden maar daarvan weet ik dat tft goed is.
Voor grafisch ontwerpen moet je een lekkere grote monitor hebben, dan kun je meer kwijt qua venstertjes enzo, zeer nuttig met Photoshop, want ik heb geen zin om constant te swappen tussen tabbladen.
En bij games is een TFT ook in het nadeel vanwege de motion blur die je krijgt. Onscherp dus.
Voor typen of programmeren boeit het erg weinig waarop je werkt.
Dat sommige nog zulke onzin durven te schrijven.En bij games is een TFT ook in het nadeel vanwege de motion blur die je krijgt. Onscherp dus.
Ik zit misschien nog aan 17" tft te denken maar ruimte voor een grotere crt heb ik niet. simpelweg is me bureau gewoon vol
dus vandaar wat betreft venstertjes enz vind ik niet zo erg
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
Dan zal het wel aan mijn ogen liggen, of ik verbeeld het me...Op zaterdag 20 oktober 2001 00:07 schreef Sovereign het volgende:
Dat sommige nog zulke onzin durven te schrijven.
Of je hebt gewoon geen goede TFT hebt gezien. No offense trouwens hoorOp zaterdag 20 oktober 2001 00:10 schreef Cheatah het volgende:
Dan zal het wel aan mijn ogen liggen, of ik verbeeld het me...
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
wat vind men trouwens van
LGE 15,1" 576LU TFT LCD met USB Hub
leek mij wel redelijke coole monitor maar kan geen echte info op lg site vinden
Kan je niet zoveel over zeggen denk ik. Ik vind persoonlijk nog steeds dat voor iedere individuele monitor gewoon zelf moet gaan kijken hoe het beeld in het echt is en hoe je het zelf vindt.Op zaterdag 20 oktober 2001 00:45 schreef Paladin het volgende:
peoples please stay to the subject
wat vind men trouwens van
LGE 15,1" 576LU TFT LCD met USB Hub
Die heb ik, is een supermooi ding.LGE 15,1" 576LU TFT LCD met USB Hub
Specs:
http://www.lg.ca/product/576lu.asp
Testje van de 577LH, is dezelfde monitor als de 576LU maar bij die uitvoering kan je het scherm op z'n kant zetten:
http://www.zdnet.de/produkte/artikel/display/200102/tfttest01_03-wc.html
Nog een testje:
http://www.zdnet.co.uk/reviews/rstories/0,3040,e7108470,00.html
Verwijderd
Het leukste van zo'n ding is de 100 piek die je terug krijgt van je energiebedrijf na aankoop van een TFT monitor.
vele met mij waren redelijk verbaasd, en de prijs is ook niet zo extreem...

Hercules moest alleen ff snel de doos van de monitor veranderen, stonden de towers op
Overigens, voor de geintereseerden: Hij stond afgelopen dealer info (1 okt) op de beurs, bij ECL op de stand....The Hercules LCD 15" Prophetview was launched at E3 which took place between 17th - 19th of May, 2001. Following the tragic events that took place in the USA on September 11th, the photo of Manhattan on the product packaging was changed as soon as it was technically possible to do so, i.e. in time for delivery of the next batch.
Zit nu bijna alleen nog maar achter de mac
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Bestellen over internet wilde ik aanvankelijk ook doen, maar heb ik uiteindelijk vanaf gezien. De reden: de (reële) mogelijkheid van dode pixels. Ik heb mijn TFT uiteindelijk maar bij de Primafoon gehaald (ja ik weet het, maar dit keer hadden ze een goede deal), gewoon hier in de stad. Bij mijn eerste scherm was het na inspectie al raak: één dode pixel (continu groen).Op zaterdag 20 oktober 2001 00:58 schreef Paladin het volgende:
jah alleen is alkmaar niet echt heel veel tft schermen beschikbaar alleen sony en philips en misschien met beedje geluk ctx en zat eigenlijk meer aan bestellen via inet te denken maarja toch lastig
Toen ben ik gewoon teruggegaan en hebben ze een nieuwe voor me besteld, die ik de volgende dag kon ophalen. Als je dat met een internetwinkel hebt, moet je hem weer terugsturen e.d., hopen dat ze niet moeilijk gaan doen over verzendkosten enzovoorts.
Overigens heeft mijn scherm een pivot functie, wat wil zeggen dat je hem 90 graden kan draaien (dan wordt ie dus van lengte:breedte is 4:3 naar 3:4). Bij het lezen van omvangrijke PDF'jes is dat zeer handig (dat is dus wat die door Sovereign genoemde LG 577LH ook heeft)
Wat bonobo zegt is inderdaad iets dat je in de gaten moet houden. Het geldt voor alle TFT schermen en de teruggave geschiedt via je energiebedrijf. Je moet daarmee contact opnemen en dan sturen zij je de formulieren op. Invullen en retourneren, binnen een paar weken staat het op je rekening (hier in ieder geval wel met Essent).
[quote]
Op zaterdag 20 oktober 2001 01:10 schreef DJSmiley het volgende:
Ik heb onderstaand schermpje op een beurs gezien, en echt strak beeld.. geen gekke wazige effecten gezien, en dat op een TFT..
[/quote]
Dat is echt niet zo verwonderlijk hoor. Vrijwel alle desktop TFT's (laptop TFT's zijn veel minder imho) hebben een zeer strak beeld. En dat van die 'wazige effecten' is ook een vooroordeel wat veel mensen maar niet uit hun hoofd kunnen lijken te krijgen. Moderne TFT's zijn niet wazig, ze zijn zelfs een stuk scherper dan CRT's. En ook met spellen zijn TFT schermen tegenwoordig snel genoeg om geen motion blur te krijgen.
Qua vormgeving inderdaad een zeer mooi scherm, overigens
TFT-Display für Spiele und Videos angekündigt
Hercules steigt in den Monitormarkt ein
London, 02.09.2001 (tz) Der Hardwarehersteller Hercules will in den TFT-Monitormarkt einsteigen. Das sagte ein Unternehmenssprecher dem Computer Channel auf der Computer-Spielemesse ECTS in London.
Mit dem "Prophetview 720" will das Unternehmen Anfang Oktober sein erstes Produkt in diesem Bereich in Deutschland auf den Markt bringen. Das 15-Zoll-TFT-Display sei speziell für das Spiele- und Videosegment entwickelt worden.
Durch den schnellen Bildwechsel von 30 Frames pro Sekunde werde es keine Verzerrungen und Schatten mehr auf dem Bildschirm geben. Zudem sei der Monitor ein Gerät der dritten TFT-Generation.
Der Monitor wiegt 4,5 Kilogramm und erreicht eine Auflösung von 1.024 mal 768 Bildpunkten. Der Betrachtungswinkel soll bei 130 Grad liegen. Der Prophetview 720 wird in Deutschland wahrscheinlich für 1.400 Mark auf den Markt kommen.
Is dat nog wat? Klinkt heel interessant voor op de peecee?Op zaterdag 20 oktober 2001 01:11 schreef Jrz het volgende:
Bij de mediemarkt hebben ze een 17" TFT van microstar 1280x1024 voor 1400 piek ofzo
de crt monitor die ik nu heb philips briliance was toen der tijd 1600 piek en hij kan nog steeds met de top van de 17"ers mee maar ik merk gewoon dat ik een tweede monitor wil omdat telkens al die vensters op en neer halen niet relaxed is.
en ik heb zoiets van als ik dan toch een tft neem laat ik dan vooral een good looking nemen.
Agree, samsung is erg goed!Op vrijdag 19 oktober 2001 23:51 schreef ArthurS het volgende:
Ikzelf ben wel tevreden over mijn Samsung SyncMaster 570V TFT.
Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Samtron=Samsung
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Ik vond 'm in het echt zwaar tegenvallen toen ik 'm zag op een recente beurs, erg speelgoedachtig.is die hercules op dat plaatje de hercules phrophet vieuw? 720 want dat ding verkopen ze voor 1300 piek bij sww computers en hij ziet er wel erg bruut uit
de LG is veel mooier, IMHO.
Verwijderd
Technische gegevens:
Beeldschermdiagonaal: 38 cm (15,1 inch)
Display type: Super-V TFT LCD
Display resolutie: 1024 x 768 beeldpunten
Aantal kleuren: 16,19 miljoen (True Color)
Lichtsterkte: 260 cd/m² (typical)
Beeldhoek: 140° (horizontaal), 120° (verticaal)
Contrast ratio: 400 : 1 (typical)
Lijnfrequentie: 24.8-60.2 kHz
Beeldfrequentie: 56-75 Hz
Veiligheid/ergonomie: CE, TÜV GS, TCO 99, SEMKO, NEMKO, ICES, UL 1950, C-UL, FCC Part 15 Class B, EPA-Energy Star Program
Er is echt geen een TFT in deze prijsklasse die zo,'n hoge lichtsterkte en contrast ratio heeft!
Dus wat mij betreft de beste die er in die prijsklasse is.
Wat mij opviel was dat die CRT schermen heel raar leken met een TV kaart en een TFT scherm juist veel mooier. Komt omdat TV kaarten fullscreen er niet uitzien (tenminste die goedkope kutdingen die zij daar hadden). Door de slome reactie van een TFT wordt zoiets veel beter.
TFT reageert over het algemeen iets slomer dan een CRT, maar je hebt VEEEL MEEER kijkgenot met een TFT
* _JGC_ komt net vanachter een Lite-on 15" TFT naar z'n Panasonic 4G aanlopen en ziet een duidelijk verschil
Alleen maar omdat het de naam Sharp heeft ja.Dus wat mij betreft de beste die er in die prijsklasse is.
Als je nu naar wat testjes kon verwijzen ok, maar alleen op basis van de specs en naam iets superieur verklaren kun je beter niet doen.
http://www.zdnet.de/produkte/artikel/display/200109/sharp_tft-wc.html
quote:
Sharp het beste? Pft.Die neuartige Superview-Technologie soll mit vergrößerter Pixeloberfläche die Helligkeit, den Kontrast und die Farbdarstellung verbessern. Wie die Messungen zeigen, kann Sharp dieses Versprechen nicht halten: Vom angegebenen Kontrastverhältnis von 300:1 bleibt nur rund ein Drittel übrig. Farben werden matt und leblos wiedergegeben. Auf durchschnittlichem Niveau bewegen sich dagegen die Messwerte für Bildschärfe, Helligkeit und Homogenität.
Verwijderd
Dit is ook een oud model. Wat al lang verbeterd is en Eizo heeft b.v. ook een Sharp schermOp zaterdag 20 oktober 2001 17:15 schreef Sovereign het volgende:
Om maar eens aan te geven hoe specs misleidend kunnen zijn, zie:
http://www.zdnet.de/produkte/artikel/display/200109/sharp_tft-wc.html
quote:
[..]
Sharp het beste? Pft.
De review is trouwens van 09/2001, dus om zo'n oud model kan het niet gaan en het punt dat specs nooit de hele waarheid zijn heb je daarmee niet onderuit gehaald.
Om goed te testen zul je de Sharp dus hands-on moeten vergelijken met andere modellen.
Verwijderd
Verbaas je niet als ik ga kijken dat ik toch naderhand je mening niet deel.Anders moet je maar een keer bij Correct gaan kijken dan zie je wel waarom ik Sharp zo goed vind.
neem dan gewoon de SamtronOp vrijdag 19 oktober 2001 23:51 schreef ArthurS het volgende:
Ikzelf ben wel tevreden over mijn Samsung SyncMaster 570V TFT.
die kost maar 900 piek, en is vanbinnen gewoon een samsung
En het disign vind ik nieteens zo lelijk, eigenlijk wel mooi
de specs zijn niet als die van een philips van 2500 piek, maar zeker niet slecht!
Een spelletje erop spelen kan ook gewoon goed hoor
Verwijderd
Nog effe over die Samtron dat is echt een super brak apparaat. Wij hebben hem bij Megapool verkocht en het is een wazig beeld een een klote kijkhoek. Het is een TFT maar daar is dan ook alles mee gezegd.
De Samsung TFT's zijn van betere kwaliteit dan de b-keus Samtron.
Kijkhoek van de Samtron valt inderdaad tegen, maar wazig? Niets van gemerkt toen ik 'm kort hier heb gehad. Een keer rammen op auto-adjustment en dat probleem is ook uit de wereld.Nog effe over die Samtron dat is echt een super brak apparaat. Wij hebben hem bij Megapool verkocht en het is een wazig beeld een een klote kijkhoek. Het is een TFT maar daar is dan ook alles mee gezegd.
De Samsung TFT's zijn van betere kwaliteit dan de b-keus Samtron.
Maar persoonlijk zou ik altijd wat meer geld bij leggen en voor de LG gaan die ik heb.
Ik zei nog (gelukkig in het nederlands
En 1 seconde na de uitspraak veranderde het beeld opeens
Zo'n beeldkwaliteit ben ik in nederland nog niet tegengekomen. Zo stabiel, scherp en kleurecht vanuit alle hoeken, dat ik denk dat het een poster is
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:50 schreef athlonkmf het volgende:
Ik had 2-3 jaar geleden in een computercentre in HK een flatpanel tentoongesteld zien staan van een voor mij onbekend (aziatisch) merk.
Ik zei nog (gelukkig in het nederlands) dat ze zo nep zijn, plakken ze een poster op z'n scherm.
En 1 seconde na de uitspraak veranderde het beeld opeens(SCHAAM
)
Zo'n beeldkwaliteit ben ik in nederland nog niet tegengekomen. Zo stabiel, scherp en kleurecht vanuit alle hoeken, dat ik denk dat het een poster is
Hoezo heb je wel zo'n mooi beeldkwaliteit gezien?Op zaterdag 20 oktober 2001 22:54 schreef tborgdorff het volgende:
[..]
en dat noemt zich dan tweaker
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Heerlijk schermpje... Koste maar Fl.995,- bij Norrod. Geen dooie pixels. En je kan er nog goed Quake Arena op spelen.
Iets wat mij opviel toen ik hem naast mijn LG 795FT zette was de groote. Scheelt inderdaad bijna niets.
Ik ben blij... Nu nog ff op de korting van Essent wachten... en ik heb een schermpje van 899
Wat is het typenummer van je Lite-On ?
Er zijn er 2.
Wat verwachten jullie trouwens dat de TFT=tjes gaan doen op de HCC-dagen ?
eagle
Lite-On 15 inch TFT monitor EC150ATOp zaterdag 20 oktober 2001 23:39 schreef Brothar het volgende:
Prang,
Wat is het typenummer van je Lite-On ?
Er zijn er 2.
Wat verwachten jullie trouwens dat de TFT=tjes gaan doen op de HCC-dagen ?
Verwijderd
Dat is het enige desktop-tft scherm waar ik wat over durf te zeggen. Want ze hebben op de TUD er een lokaal mee uitgerust(stuk of 40 schermen gekoppelt aan matrox g400 dual-head kaarten)Op zaterdag 20 oktober 2001 14:39 schreef Audi_S2 het volgende:
Samtron 50ven goedkoop
Samtron=Samsung
Wat een ongelooflijke hoeveelheid geld in de sloot vindt ik die monitoren. De oude 17" iiyama(pro 400) schermen waren veel scherper en ook lekker groot. Het is gewoon om te huilen, als je de iiyama pro410's in het lokaal ernaast ziet. En die hebben nog het nadeel van een asus-tnt kaart ook t.o.v. de matrox g400's.
En wie zei dat laptop-schermen over het algemeen slechter zijn, waar haal je dat vandaan. Alle laptoppies die ik gezien heb waar echt HEEL HEEL ERG scherp, de refresh was wel behoorlijk trager, maar het gaat bij mij echt om de scherpte van een beeld, pas daarna komen de refresh, resoluties, helderheid, beeldhoek enz enz.
Wat ik met name storend vindt, is als er gewerkt wordt met een zeer kleine lettertype. Dat je dan bepaalde letters niet kunt lezen( ik heb het hier wel over arial 2 ofzo ), terwijl die zelfde letters 2 cm meer naar rechts op het scherm weer wel scherp zijn. En 10 cm verder weer onleesbaar, en 5 cm verder weer scherp enzovoort.
hercules dus beetje speelgoed achtig lg goed sharp goed hmz ben waarschijnlijk binnekort wel in de buurt van correct ga ik wel ff langs om te kijken naar wat tft schermen. ff vergelijken enz.
Maare blijf reacties geven kan nooit kwaad hoe meer info hoe beter.
Dat zei ik, dat haal ik uit eigen ervaring (heb hier ook een Dell Inspiron 3700 - is me ook opgevallen bij anderen). Qua scherpte e.d. zijn ze niet minder dan desktop TFT's, maar ik vind vooral de kleurverzadiging veel minder dan op desktop TFT's.Op zondag 21 oktober 2001 00:51 schreef The Rapier het volgende:
[..]
En wie zei dat laptop-schermen over het algemeen slechter zijn, waar haal je dat vandaan. Alle laptoppies die ik gezien heb waar echt HEEL HEEL ERG scherp, de refresh was wel behoorlijk trager, maar het gaat bij mij echt om de scherpte van een beeld, pas daarna komen de refresh, resoluties, helderheid, beeldhoek enz enz.
Refresh rate is overigens irrelevant bij TFT's.
Brightness 200cd
contrast ratio 200cd
wat houd dit nu precies is en is het belangrijk voor een goeie tft monitor?
Kort gezegd, in dit geval is hoger beter. Maar zoals ik al eerder bewees, nummers van specsheets hoeven niet altijd met de realiteit overeen te komen.Brightness 200cd
contrast ratio 200cd
wat houd dit nu precies is en is het belangrijk voor een goeie tft monitor?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
iemand die misschien over deze monitor wat extra info heeft als tests of eigen ervaringen
http://www.ctxintl.com/products/pv520.htm
Die kwam er bij de laatste test van de Consumentengids heel goed uit (kan echter ook z'n kleine broertje de 510 geweest zijn). Het schijnt in ieder geval een geod scherm te zijn, heb hem zelf nl. ook nog overwogen nav. een positieve test die ik gelezen had.Op maandag 22 oktober 2001 18:16 schreef Paladin het volgende:
nog ff snel vraagje
iemand die misschien over deze monitor wat extra info heeft als tests of eigen ervaringen
http://www.ctxintl.com/products/pv520.htm
want ik weet dat men zecht dat het niet 100% is maar ik heb ooit iemand op eentje van 3 jaar oud zien gamen met een voodoo1 en zo erg was dat niet.
maar mijn prio ligt niet bij gamen maar vooral proggen office zooi enz
Wat voor klote monitor was dat?3D-Gamen gaat idd. heel erg slecht...
in sommige games (Q II/III, Kingpin etc.) krijg je zelfs het gevoel of je op bepaalde momenten meer 3 werkelijke frames/sec haalt
zelfs als je videokaart aangeeft er 90/sec weertegeven

mijn beestje, luv it, gamen gaat perfect
check sig voor model.
Had je nog in de manual kunnen vinden wat de echte response rates nu zijn? Want het is lijkt mij geen MVA pannel.
dus het zuigt best wel denk dat ik maar is beetje rond ga treinen enz
Ondanks mijn mooie demonstratie van de DVD-mogelijkheden op de Philips en Sony (overigens geen verkooppraatjes, maar even een opheldering, de kwaliteit van onze schermen is natuurlijk achteruit gegaan doordat er 6 TFT-schermen op een computer zitten, verdelen verneukt de kwaliteit een beetje).Op dinsdag 23 oktober 2001 22:58 schreef Paladin het volgende:
ben vandaag ff in alkmaar wezen kijken en heb een sony en philips en een hansol gezien de hansol had zover het mooiste beeld die philipsen vond ik duur en tegen vallen.
dus het zuigt best wel denk dat ik maar is beetje rond ga treinen enz
Verwijderd
Dat denk ik wel dan ja want bij nieuwe tft schermen heb je daar geen last meer vanOp zaterdag 20 oktober 2001 00:10 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan mijn ogen liggen, of ik verbeeld het me...
nee je presentatie was prima maar de keuze blijft beperk want niemand buiten compu planet en dynabyte heeft die dingen op voorraad en als je aankomt met jah bestellen jullie ereen zodat ik ff kan kijken zeggen ze jjaa daggg.
maargoed wat me tegenviel aan de philipsen was dat je de rise and fall best wel duidelijk zag met die dvd filmpjes.
Verwijderd
Waar vergelijk je hier een TFT meeOp vrijdag 19 oktober 2001 23:52 schreef Cheatah het volgende:
Photoshoppen of Maxxen op een TFT is niet leuk, niet omdat TFT slecht is, maar over het algemeen veel kleiner...
Voor grafisch ontwerpen moet je een lekkere grote monitor hebben, dan kun je meer kwijt qua venstertjes enzo, zeer nuttig met Photoshop, want ik heb geen zin om constant te swappen tussen tabbladen.