"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dat laatste is idd een optie. Maar wel een beetje erg omslachtig. Het enige wat ik wil is een file van een FTP. Vind het vreemd dat het zo vreemd moet.Op vrijdag 19 oktober 2001 22:49 schreef elnino het volgende:
Ik denk in een temp-file downloaden, vervolgens dat openen en vervolgens verwijderen. Maar ik neem aan dat je dat wel al bedacht had. Anders weet ik het ook niet zo snel... Of je moet met fsockopen een eigen ftp-client gaan maken door het FTP-protocol te implementeren...
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Goed bedacht, maar het gaat hier gewoon om een publieke FTP, die wil graag een wachtwoord in de vorm: user@domain.extOp zaterdag 20 oktober 2001 00:52 schreef thomaske het volgende:
of je wachtwoord veranderen, zodat er geen @ meer inzit..![]()
1
| $fp = fopen("ftp://anonymous:piet@gazelle.nl@somewhere.com"); |
Zie je de 2 '@'-en?
Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Opletten en lezen scheelt!Op zaterdag 20 oktober 2001 01:09 schreef marcusk het volgende:
ok, ik snap 'em
Werkt het niet als je die @ escapet? Zo dus:Op zaterdag 20 oktober 2001 01:07 schreef TheDjasp het volgende:
code:
1$fp = fopen("ftp://anonymous:piet@gazelle.nl@somewhere.com");
Zie je de 2 '@'-en?
1
| $fp = fopen("ftp://anonymous:piet\@gazelle.nl@somewhere.com"); |
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
1
2
3
| <? file("ftp://anonymous:piet\@gazelle.nl@somewhere.com") ?> |
dan geeft ie een error
1
2
3
| Warning: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No address associated with hostname Bad file descriptor |
Verwijderd
dus: je kan gewoon rawurlencode gebruiken, zoals:
1
2
3
| fopen('ftp://'.rawurlencode($user).
':'.rawurlencode$password).
'@'.'domein.com/path/file'); |
1
2
3
| <? $ftp = "ftp://anonymous:user%40domain.ext@ftp.chello.nl/pub/chello-cdrom/6.0/help/help.ini"; ?> |
Maar nu heb ik weer een heel ander probleem. De FTP server kan down zijn, maar kan geen timeout opgeven. Iemand?
Verwijderd
Ja, ja: rawurlencode()ipv die eerste '@' doe je %40:
Mwa, als de ftp server down is kan je er niet naar connecten en zal na enkele seconden (onder de 20 ofzo) de fopen() falen. Ik zie het probleem niet.Maar nu heb ik weer een heel ander probleem. De FTP server kan down zijn, maar kan geen timeout opgeven. Iemand?
Situatie:Op zaterdag 20 oktober 2001 14:58 schreef lnfinitive het volgende:
[..]
Mwa, als de ftp server down is kan je er niet naar connecten en zal na enkele seconden (onder de 20 ofzo) de fopen() falen. Ik zie het probleem niet.
- De FTP server is down
- DNS van de server werkt wel
Probeer ik dan een file te openen duurt het wel 10 minuten voordat ie een time-out geeft.
Verwijderd
Kan je geen timers in php gebruiken?
Je kan eerst even een fsockopen() met een timeout van 1 of 2 seconden doen. Komt die goed terug, kun je je file openen.Op zaterdag 20 oktober 2001 15:04 schreef jelmervos het volgende:
Probeer ik dan een file te openen duurt het wel 10 minuten voordat ie een time-out geeft.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Da's een creative oplossing, bedankt!Op zaterdag 20 oktober 2001 15:10 schreef Gerco het volgende:
[..]
Je kan eerst even een fsockopen() met een timeout van 1 of 2 seconden doen. Komt die goed terug, kun je je file openen.
Dat gebruiken ACM en ik ook om te controleren of bepaalde services op de server goed werken. Gewoon fsockopen() en als 'ie faalt, dan service restarten, lukt dat niet, mailtje naar rootOp zaterdag 20 oktober 2001 15:13 schreef jelmervos het volgende:
Da's een creative oplossing, bedankt!
Ik gebruik het zelfs ook om services op mijn eigen bak te checken van buiten mn firewall, erg handig moet ik zeggen.