ik heb een netwerkje tussen een laptop en een desktop. de laptop ziet de desktop wel en de desktop ziet de laptop niet. bij allebei heb ik automatishe ip en geconfigureert met tcp/ip
Verwijderd
Euh, geen IP en subnet zeg je?Op vrijdag 19 oktober 2001 22:40 schreef fingiecrookie het volgende:
win 98 se
geen ip is een dynamishe ip
Lijkt me sterk
Maar heb je uberhaupt wel op beide machines iets geshared staan ?
ja ik heb op alletwee de machines alles geshared staan. vanaf de ;laptop kan ik zelf via de desktop printen.
als ik het test via net diag dan zien ze mekaar wel maar in de netwerkomgeving zien ze mekaar niet hetzelfde geld als ik zoek naar computers via start-zoeken
als ik het test via net diag dan zien ze mekaar wel maar in de netwerkomgeving zien ze mekaar niet hetzelfde geld als ik zoek naar computers via start-zoeken
Verwijderd
En als je gewoon via run alleen het ipadres opgeeft van de andere client met daarachter de share, doet hij het dan wel.
Ip's kan je zijn door op de command-prompt "ipconfig /all" in te tikken of door winipcfg te gebruiken.
Nogmaals hebben ze wel dezelfde werkgroep?
Staat er op een van die machines niet een firewall die roet in het eten kan gooien?
Ip's kan je zijn door op de command-prompt "ipconfig /all" in te tikken of door winipcfg te gebruiken.
Nogmaals hebben ze wel dezelfde werkgroep?
Staat er op een van die machines niet een firewall die roet in het eten kan gooien?
Pagina: 1