groot netwerk maken via internet

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34
ik wil een netwerk opzetten (privé netwerk tussen stel vrienden van mij) die wat constant op internet zitten. Ons idee was dat het juist hetzelfde moest zijn alsof ik op een LAN werkte. Dus als ik bij netwerkomgeving ga kijken moeten daar die computers staan wat zogezegd op het netwerk zijn. Bestaat hier een programma voor en hoe installeer ik het. Ik heb graag wat documentatie er over nodig zodat ik weet hoe ik het kan opzetten. Ik gebruik win2k en de meeste anderen ook. Sommigen gebruiken win98. We beschikken natuurlijk allemaal wel over een breedband lijntje :)

Verwijderd

Dat heet Virtual Private Networking, en dat zit standaard in Win2k denk ik.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
1. Dit kan, je kan een VPN opzetten, of een tunnel tussen je lans, eventueel extra beveiligd (ipsec). Hoe? geen idee, weet alleen dat t zo zou moeten kunnen :)

2. Define breedband.. Kabel IS breedband ja, maar je upload is wel ruk. (16k) en dan wil je geen netwerkje hebben wat dat betreft.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ik denk idd dat het wel kan, maar volgens mij is dat nooit 100% te beveiligen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan heb je in ieder geval 2 VPN servers nodig, 1 aan elke kant.
Deze kun je dan gebruiken om een tunnel op te zetten, en de beveiliging met IPsec (ben er net mee bezig ;) ).

Voorlopig zet ik 'm alleen aan als ik 'm nodig heb, normaal staat de boel dicht op de firewall.

De beveiliging echt goed krijgen is wel rottig te regelen trouwens, stond laatst ook een interessant artikel in de C'T van Oktober.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
En dat heet een WAN :)

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 13:24
maar hoe moet het nou precies ? *D

sebsoft.nl

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Kijk eens naar het bestandje lmhosts.sam in je windows-directory. Daar kan dat ook mee. Vergeet echter niet om dan de .sam-extensie weg te halen, die staat voor sample.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wtf heeft lmhosts daar nou weer mee te maken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Met LMhosts heb ik een keer een gedeelde directory op locatie 1 bruikbaar gemaakt op locatie 2. Opzich zijn er completere oplossingen, maar aangezien ze allemaal al internet hebben, is het een oplossing om files van de ene naar de andere PC te krijgen.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1