Toon posts:

rpg zoals diablo

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog wat leuke rpg's zoals diablo 2??
liefst nieuwe games met mooie graphics en sound en vooral gameplay

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik ben niet echt een expert op dit gebied maar volgens mij is Baldurs Gate een game in hetzelfde genre.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Topicstarter
volges mij is baldurs gate net zoals planescape torment (wat ik niet veel aan vind omdat ik teveel moet lezen)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 22:44 schreef WuKen het volgende:
volges mij is baldurs gate net zoals planescape torment (wat ik niet veel aan vind omdat ik teveel moet lezen)
Zeikerd :P

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
diablo II een RPG?

sinds wanneer?

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 22:49 schreef Wouter17 het volgende:
diablo II een RPG?

sinds wanneer?
true... ik vind BG (I, TOTSC, II, en TOB) al niet eens echte RPG's... echte computerRPG's bestaan niet.. hetgene wat misschien nog het meeste in de buurt komt zijn online games... dus je kan je misschien wel voorstellen wat ik vind van die reacties als "Diablo is een RPG want je hebt levels, en spells, en je kan goud en experience krijgen |:("

Verwijderd

Topicstarter
ok back to topic now

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 17:43
Op vrijdag 19 oktober 2001 23:54 schreef KloePoek het volgende:

[..]

true... ik vind BG (I, TOTSC, II, en TOB) al niet eens echte RPG's... echte computerRPG's bestaan niet.. hetgene wat misschien nog het meeste in de buurt komt zijn online games... dus je kan je misschien wel voorstellen wat ik vind van die reacties als "Diablo is een RPG want je hebt levels, en spells, en je kan goud en experience krijgen |:("
Not quite, Diablo is een RPG-ADVENTURE - BG is een RPG, en mijn mening is dat Comp.RPG's wel bestaan als online en als normaal, het ligt allemaal eigenlijk wat je als RPG ziet... Maar D is een RPG-A dat is wel zekers..

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Dit is bullshit, Diablo is geen RPG, diablo is een genre op zich, Hack&Slash genaamd.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 00:39 schreef Sephiroth het volgende:
Diablo is een RPG-ADVENTURE
WTF :? RPG-Adventure :? Het heeft al niks met RPG's te maken, laat staan met adventures :)
Laten we het nou gewoon houden op "Hack-'N-Slash" ;)

edit:

Die post hierboven stond er helemaal niet om 1:56 :P

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

YoNiE

prei

okee ff ontopic maar wel brak antwoord : ultima 7

is NOGAL oud misschien ken je em ergens op Ebay vinden ofzo.

waarom ik het dan toch zeg ? omdat het wat mij betreft de beste (serie) RPGs is die ooit gemaakt is (loopt door tot Ultima 9 Ascension, misschien ken je die wel, is ook wel leuk) en dat wil ik je gewoon ff niet onthouden!

• FailFr8er
Op zaterdag 20 oktober 2001 01:56 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Dit is bullshit, Diablo is geen RPG, diablo is een genre op zich, Hack&Slash genaamd.
RPD-ADVENTURE-HACK&SLASH? >:)
Ok Ok Ok, hack & slash dan :) BG is wel RPG so is FF

Verwijderd

Ja de FF series lijken er ook wel een beetje op vind ik, want je hoeft niet veel na te denken (ok soms wel, maar echt moeilijk is het niet) en je kunt gewoon lvl-en en iedereen doodmeppen zonder bij de consequenties stil te staan :) *D

• FailFr8er
Op zaterdag 20 oktober 2001 11:28 schreef Tha_Freeser het volgende:
Ja de FF series lijken er ook wel een beetje op vind ik, want je hoeft niet veel na te denken (ok soms wel, maar echt moeilijk is het niet) en je kunt gewoon lvl-en en iedereen doodmeppen zonder bij de consequenties stil te staan :) *D
Al vind ik 7 meer een RPG dan 8

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

NOX is wel een leuke afwisseling met Diablo vind ik altijd.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Silver? Dat was toch ook zo'n soort "Hack'n'Slash-RPG"?

Is nu geloof ik 5 gulden ofzo....misschien waard om ff naar te kijken?

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
zijn daar nog kosten aan verbonden en is het wel in het engels???

Verwijderd

Als Diablo 2?

Throne of Darkness

rasechte D2 kloon :P compleet met de infentory :P alleen de looks zijn anders en het speelt in het oude Oosten :)

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Er zit een tegenspraak in de topictitel, maar dat hebben geloof ik al meer mensen gezegd. >:)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm. Tja. Eh. Quake III Arena is wel ongeveer net zo rpg als diablo, misschien moet je dat eens proberen :? >:)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• buzz
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:53 schreef DarkX het volgende:
Hmm. Tja. Eh. Quake III Arena is wel ongeveer net zo rpg als diablo, misschien moet je dat eens proberen :? >:)
HEHEHEHEHE >:)

Agree, maar ga dan CSen

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-10 11:41
Een spel dat qua ouderdom tussen Diablo en Diablo II zit is Darkstone. Dat is een rasechte kloon.

Ik vind trouwens dat de look van Arcanum (op de cover dan) ook veel op die van Diablo II lijkt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het is ook top-down met een tileset, dat klopt. Maar Arcanum lijkt in niets op Diablo qua spelervaring. Arcanum is zeer sterk gebaseerd op character development, sterk uitgewerkte wereld en verhaal; combat is eigenlijk meer een obstakel tussen twee gesprekken in dan een doel. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Nibble
  • Laatst online: 31-10 13:50
Op zaterdag 20 oktober 2001 11:53 schreef Enigma69 het volgende:
NOX is wel een leuke afwisseling met Diablo vind ik altijd.
Hee, een wijze raad! NOX is inderdaad een beetje biablo achtig (had a good time playing it), is ook niet turn-based en werkt eigenlijk op dezelfde manier, ook aparte spreuken, classes. Bovendien vondt ik de Schaduweffecten ervan HEEEEEL goed!!!!
Vampire:The Masquerade (sp?) is ook leuk! maar daar kijk je meer 3rd person, dus niet echt top-down.

Voor het echte werk refereer ik toch naar de site van whitewolf en TSR :)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Darkstone is een wat ouder spel, wat redelijk in de buurt komt van Diablo I. Is best aardig, zal nu wel als budget titel voor 40,- ofzo te krijgen zijn.

De mensen die Nox geweldig vinden moet ik toch teleurstellen, ik vond het zwaar tegenvallen. Ik had het (gelukkig) niet gekocht en heb het even geprobeerd en het vervolgens snel weggegooid.

Ik had van Westwood veel meer verwacht dan dit slappe spel, het was mijns inziens veel te rechtlijning en star. In Diablo I/II en Darkstone heb je veel meer flexibiliteit.

Verwijderd

DarkStone 40 piek?

LOL

10 of 15 bij de FRS! (OK, zonder doos, maar toch)

• Mozin
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Ik was van plan om Arcanum te kopen, wie heeft hem al 'goed' gespeeld. Ik ben wel weer eens toe aan een Baldur's Gate achtige game, die heb ik met veel plezier gespeeld :).

En ehm, Diablo vind ik nogsteeds een topspel, alhoewel het alleen maar hakken is, zijn juist de uitgebreide maar simpele (als je begrijpt wat ik bedoel) inventory en character experience goed geregeld. "Fear my Unique Hooivork" :Y)

En wat betreft of iets een RPG is ja of nee, ach, ik vind het een beetje onzin om hier een wellus - nietus discussie van te maken. Ik vind Diablo ook een RPG, omdat het op Character / Experience / Items / Good-Evil gebaseerd is. En ja, ik heb ook wel de papieren Dungeons and Dragons ooit bekeken, dus ik weet ook wel wat een spel als Diablo aan RPG aspecten mist.

Maar goed, wat ik wilde vragen :o, is Arcanum een beetje de moeite waard? (vergeleken met bijvoorbeeld Baldur)

Verwijderd

kep hem niet gespeeld (arcanum)
Pagina: 1