Waar server neerzetten ? (+ server wel ok?)

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Hey Ters,

Ik krijg binnenkort een oude server.

Maar ik heb ruimte gebrek !
Server staat altijd aan enzo maar die wil ik absoluut niet op m'n kamer te ronken hebben.

Hoe hebben jullie het met je server ?
Gewoon op de kamer ? Of ergens op zolder ?
Enige suggesties ?

PS. dit is 'm dan, kank er nog wat mee ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
TYPE: Compaq Proliant Server 

KAST:Fulltower <plaatje>
PRC: Intel 486 DX2-66
HDD: 3Gb : 1Gb SCSI+2Gb SCSI
FDD: 3,5" Compaq
CDR: Compaq SCSI CDROM
MEM: 49MB
VGA: 512kb Trident ISA
MDM: 14.4 ISA Rockwell
TAPE: Python SCSI Tapedrive
NTW: Compaq NetFlex-2 ISA

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:27

Kettrick

Rantmeister!

Dat soort machientjes maken meestal vrij veel lawaai, ik zou hem op zolder zetten...

• M@NIC
okay, dan nu nog een vraag. (ben nogal n00b op dit gebied)

Ik wil 'm gebruiken om 1 verbinding naar 2 PC's door te schakelen.
En om hem eens te gebruken voor een FPT pubje...

Verwijderd

Ik zou deze op zolder neer zetten en een linux router van maken ...

groerjes RKM

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 19 oktober 2001 22:04 schreef Manic het volgende:
okay, dan nu nog een vraag. (ben nogal n00b op dit gebied)

Ik wil 'm gebruiken om 1 verbinding naar 2 PC's door te schakelen.
En om hem eens te gebruken voor een FPT pubje...
1) je stelt geen vraag
2) een verbinding (internet?) naar een andere PC "doorschakelen" heet routen
3) een FPT pubje = een FTP servertje?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
lukt wel hoor
met gemak zelfs

mijn server staat in de meterkast (ivm kabels die daar samenkomen)

gewoon linux installeren, videokaart eruit, weer aanzetten, goed configgen en nooit meer naar kijken (wel gebruiken natuurlijk)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• M@NIC
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:15 schreef limoentje het volgende:

[..]

1) je stelt geen vraag
2) een verbinding (internet?) naar een andere PC "doorschakelen" heet routen
3) een FPT pubje = een FTP servertje?
Hey niet zo bij-de-hand graag ;) :P

1) Jah nou de vraag is dus of het daar mee kan.
2) Jah weet ik (leer ook nog wel iets op stage :+)
3) Nou... tja... DUH! typ fout kan gebeuren hè ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heeft weinig met ANS te maken lijkt me.
Meer een gewoon Hardware vraagje, gemoved naar HA.

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb 'm op zolder staan. Niemand die er last van heeft (ja misschien de muizen die er zitten :P)

Verwijderd

Ik heb hem hier gewoon onder m'n buro staan, maar ik gebruik hem ook nog als normale pc (is dan ook nog een k6-2 500 met win2kas). Ik ben er al aan gewend, de eerst paar weken sliep ik wel wat minder maar nou merk ik het niet eens meer.

Die van jou kan je denk ik het beste linux opzetten en dan ergens op zolder of ergens anders waar niemand er last van heeft zonder monitor enz neerzetten en dan via je gewone pc dat ding beheren.

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

De server staat bij mij in een aparte, goed geventileerde ruimte, zeg maar de "server ruimte", samen met alle andere netwerk-zooi. Ook staat in de server ruimte de HR-combi-ketel :)

Plaatje gemaakt tijdens onderhoud:
Afbeeldingslocatie: http://dweil.mine.nu/servermaintenance5.jpg

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

mijne staat in de 'computerkamer' waar de PC van mn ouders ook staat, verstopt onder het bureau. 's nachts niemand last van, overdag tijdens het werken is het niet zo storend (werkstation produceert meer lawaai, dussss). Vroeger had ik mijn server op de vliering maar dat vond ik toch wel eng (heb al eerder brand gehad, nie leuk)

• M@NIC
Op zaterdag 20 oktober 2001 13:55 schreef Dweil het volgende:
De server staat bij mij in een aparte, goed geventileerde ruimte, zeg maar de "server ruimte", samen met alle andere netwerk-zooi. Ook staat in de server ruimte de HR-combi-ketel :)

Plaatje gemaakt tijdens onderhoud:
[afbeelding]
Denk je dat ik een speciale kamer voor een server bouw ?
No way, maar jah op de slaapkamer gaat volgens mij echt niet.
Ik heb op m'n stage zo'n Proliant 1500 ofzo staan...en die maakt toch aardig wat herrie :r
En wil toch lekker slapen :z

Maar kan het wel op zo'n zolder ?
Vochtig, dan weer enorm koud en dan weer enorm warm... ik heb geen flauw idee.

(edit)
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~pinnacle123/aanbieding.jpg

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:15 schreef Flat© het volgende:
lukt wel hoor
met gemak zelfs

mijn server staat in de meterkast (ivm kabels die daar samenkomen)

gewoon linux installeren, videokaart eruit, weer aanzetten, goed configgen en nooit meer naar kijken (wel gebruiken natuurlijk)
Waarom de videokaart er uit? Heeft toch totaal geen nut, en 90% van de pc's boot niet zonder videokaart.

• Yucko
  • Laatst online: 01-01 21:36

Yucko

One clown to rule them all !

heb hier 2 servers dag en nacht op mijn slaapkamer draaien, en je went eraan. Ik denk dat een beetje AMD computer meer lawaai maakt :) (ik bedoel dus qua fans e.d.)

server 1: pentium 1 100mhz (router,firewall,gateway)
server 2: pentium pro 200mhz (19" kast :9~, voornamelijk ftp bak en leech systeem zodat mijn normale werk pc uit kan 's nachts)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

ik heb mijn servertje in de kelderkast staan... werkt goed.. mooi centraal in het huis..
en hij is altijd up.. laaste reboot was 231 dagen geleden8-)

9:05pm up 231 days, 2:46, 2 users, load average: 0.59, 0.19, 0.05 :P

• flat
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:16 schreef Dualdude het volgende:
Waarom de videokaart er uit? Heeft toch totaal geen nut, en 90% van de pc's boot niet zonder videokaart.
nouja, die van mij boot wel zonder videokaart, en erin laten zitten heeft ook geen nut voor mij

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

als eens een keer raar doet kan je gewoon even een monitor inpluggen. waarom zou je hem er idd uithalen, een oude videokaart uit een 286 (die gebruik ik dus) werkt goed genoeg dus het kost je niks ofzo

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 21:59 schreef RoeLz het volgende:
Dat soort machientjes maken meestal vrij veel lawaai, ik zou hem op zolder zetten...
was dat nou voor onzin, m'n 486 dx 100 met actieve cooling maakt 10x minder lawaai dan m'n eigen pc. een dx66 kan makkelijk met alleen een heatsinkie draaien, dan nog ff een koelripje tegen je voeding en daarvan de fan uitschakelen en dan heb je helemaal nergens last van.

Verwijderd

je kunt hem trouwens toch ook in je meterkast proppen? hoef je niet zulke lange draden te leggen en hij staat ook niet in de weg.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:19 schreef Manic het volgende:

[..]
Ik heb op m'n stage zo'n Proliant 1500 ofzo staan...en die maakt toch aardig wat herrie :r
Wij een Proliant 7000 :P ding staat in de kelder en als dat ding op je slaapkamer zou staan zou niemand in de nabije omgeving ook maar één oog dichtdoen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb een P75 met 64 MB Ram waar Backoffice Server 4.5 op staat. Althans SQL Server en Exchange Server, en IIS. Ingepakt in een laken, dat ingepakt in een bananendoos. Achter nog wat ruimte om de warme lucht eruit te laten, en that's it. Draait al maanden..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

staat bij mij gewoon in mn kelerenkast hoor, je went eraan :)

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Je moet niet vergeten dat dit een scsi masjientje is. Hij maakt overigens niet zo heel schrikbarend veel lawaai tho. Ik zou eerder eens naar de stroomvreet capaciteiten van dit ding kijken. Misschien dat je beter een ouwe 486 zonder teveel grappen op de kop kan tikken. (voor als 24/7 bak)
Ikzelf heb m'n computers op zolder staan, niemand die er last van heeft, et is alleen ff klussen met kabels leggen.

o ja, en hij is best wel zwaar (: iets om over na te denken als je em zelf op zolder moet zetten

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Mijnes is ok SCSI bak.. anders zou die exchange helemaal niet vooruit te branden zijn op die P75. Maar nu ie ingepakt is, is ie stil :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• InZane
  • Laatst online: 08:47
Op zaterdag 20 oktober 2001 19:10 schreef gilseboer het volgende:

[..]

was dat nou voor onzin, m'n 486 dx 100 met actieve cooling maakt 10x minder lawaai dan m'n eigen pc. een dx66 kan makkelijk met alleen een heatsinkie draaien, dan nog ff een koelripje tegen je voeding en daarvan de fan uitschakelen en dan heb je helemaal nergens last van.
Jij weet dus niet wat een compaq proliant is |:(

Verwijderd

hij staat bij mij in de klerenkast *D alleen heb wel een stuk van de achterkant van de klerenkast eruit gezaagt voor wat frisse lucht enzo

• Y0ur1
  • Niet online
Mijnuh staat lekker in d gangkast in de gang :) Helemaal achteraan, kan helemaal besturen vanaf hier.

Verwijderd

Je ken hem ook onder je bed mikken. als je er ruimte heb. of je bouwt je server in de meterkast en mikt er LINUX op.

of je zet hem op de slaapkamer van je kleine broertje/zusje >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46
Ik maak servertjes altijd stil voordat ik ze plaats. En dat een AMD meer maakt dan een Intel slaat helemaal nergens op. Ik heb hier nu een Intel P75 @ 100, die helemaal geen lawaai maakt, en ook een AMD K6/3+ 450 @ 450 met een grote spire heatsink en datzelfde kleine 4cm fannetje wat ook in die P75 zit. Maken evenveel lawaai.

Verwijderd

Mijn server (P166, draait NT4 Server) staat in de meterkast, zonder monitor/toetsenbord/muis. Het beheren gaat gewoon via het netwerk (vnc).
Tis wel een miditowertje btw.

• _JGC_
Hey Networx, vind je dat VNC ook altijd zo traag?
Debian + sshd gaat hier veel sneller :)

* _JGC_ is genezen van de GUI, scheelt em ook batterijen opladen :)

Verwijderd

VNC gaat hier razendsnel...
Stukken beter dan pcAnywhere :)

• _JGC_
Dat ben ik met je eens, das een kutprogramma (en duur ook als je het zou kopen)

BTW: Normaal was mijn K6/2-240 met 256MB altijd druk bezig, maar als ik nu mijn P100 met Linux bekijk: Uptime 6 days, 23 hours, etc... load 0.00 0.00 0.00
Das wel wat anders dan toen ik nog NT gebruikte.

Verwijderd

Ik wil er best linux op zetten hoor... maar dan moet ik wel eerst dat $*!$%& Dynalink IS128PH ISDN geval aan de praat krijgen... Heb geen cable/adsl :(
Bovendien werkt het nu prima... (sygate)

Ik weet niet zo gek veel van Linux, but I'm willing to learn...

• _JGC_
Een tip: gebruik een tweede systeempje om ermee te klooien en zet die NT server pas uit als je met Linux klaar bent :)

• M@NIC
Opzich hoef ik helemaal geen server. Ik kan ook wel een P75 gebruiken, geen probleem. Alleen die dingen zijn niet te krijgen. Maar wat ik nu hoor is dat die server niet via post te sturen is ;(. Hij is te zwaar.....

• LAN
  • Niet online

LAN

Haha, ik zei het je. Ik heb er hier eentje naast me staan, die moet dus nog naar zolder (in stukjes, in 1 keer red ik niet, is toch zo'n 35/40kg(?)). Op zich valt het lawaai mee, ik had erger verwacht. Het enige is wanneer hij z'n scsi schijven gaat aanslingeren, das ff luidruchtig.
En net wat ik zeg, hij zal ook wel lekker veel aan je energierekening toevoegen.

Probeer eens een oude deskpro 2000 op de kop te tikken, 2 netwerkkaartjes erin, en klaar ben je.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Die van mij staat ook op zolder te draaien naast de CV, neemt weinig plaats in. en je hebt eigenlijk ook maar 3 kabels nodig; 230V, 2x UTP

/dev/null

• M@NIC
Die server laat ik dan maar zitten, volgens mij kan een p75 het ook wel doen :Z
Pagina: 1