Kosten van een servertje?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heey iedereen,

Ik heb nu 2 computers aan elkaar verbonden met een hub, internet gedeeld enzo.

Maar nu zat ik erover te denken om een servertje op te zetten.

Die server is een P1 166mmx / 112 mb ram / 1 + 6 GB hdd.
Daar hang ik geen monitor aan (ik kan zo schakelen want ik heb er 1 aangesloten op mijn laptop). Er komt dan gewoon een toetsenbordje + muis aan te hangen.

Ik zet er dan Gewoon Win98se op denk ik, hij hoeft nml alleen maar internet te delen + misschien een mail server (ik kan verder nix bedenken dat nodig is..).

Maar wat ik me nu afvroeg:

Wat zijn nou de kosten van zon servertje? Als die pc 24/7 aanstaat, hoeveel ben ik dan per maand kwijt?

Ik denk dat er wel een aantal mensen zijn die dat weten hierzo... tnx in advance :)

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

als je uit gaat van zo'n 100W dan is dat dus 2400Wh/dag.
zou dan 1,25/dag kosten.

je kunt het beste gaan meten hoeveel die echt gebruikt, zou best wel eens minder kunnen wezen dan 100W.

of je gaat uit van een piek per dag.

specs : wil je niet weten

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44
Op zaterdag 20 oktober 2001 14:19 schreef dijkmane het volgende:
als je uit gaat van zo'n 100W dan is dat dus 2400Wh/dag.
zou dan 1,25/dag kosten.
Mwa ...
mijn servertje gebruikte 40W (35 met hdd down)

+- 10tje per maand (p150)

Repareren doe je zo.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Maarrr...

Vergeet niet dat alle energie die een pc verbruikt uiteindelijk in warmte word omgezet... Dus in de winter hoeft je verwarming minder hard te draaien en kost het je in principe niets extra :7

Verwijderd

Gebruik de search eens...

er zijn reeds vele voor u met deze vraag..

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:53
Op gas stoken lijkt me wel iets voordeliger }:O

Verwijderd

mijn serverke trekt 0,25 A

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:51

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Denk dat mijn server wel wat meer verbruikt.....boeiend......ouders betalen......Dual Celly 400 + 256 MB + 3x40 GB HD + CD-ROM
Weet iemand trouwens hoe je spindown-tijd in Linux kan instellen ?? Even experimenteren daarmee, kijken of dat ok werkt....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Op vrijdag 19 oktober 2001 21:50 schreef saviour het volgende:

Daar hang ik geen monitor aan (ik kan zo schakelen want ik heb er 1 aangesloten op mijn laptop). Er komt dan gewoon een toetsenbordje + muis aan te hangen.

een kabel niet en geen monitor gewoon VNC gebruiken werkt perfect gebruik ik ook voor mijn server...

Ik zet er dan Gewoon Win98se op denk ik, hij hoeft nml alleen maar internet te delen + misschien een mail server

Zet er geen Win98 op maar NT win 98 loopt vol en een server hoort een lange uptime te hebben zonder reboot gebruik dan verder Winroute Pro als share proggie

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:16 schreef B_O_S_S het volgende:
Denk dat mijn server wel wat meer verbruikt.....boeiend......ouders betalen......Dual Celly 400 + 256 MB + 3x40 GB HD + CD-ROM
Weet iemand trouwens hoe je spindown-tijd in Linux kan instellen ?? Even experimenteren daarmee, kijken of dat ok werkt....
hdparm

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 09:46 schreef dhm00 het volgende:
Zet er geen Win98 op maar NT win 98 loopt vol en een server hoort een lange uptime te hebben zonder reboot gebruik dan verder Winroute Pro als share proggie
[..]
Nee hoor, heb hier al een jaar een dergelijk servertje op Win98 draaien en rebooten doe ik zo goed als nooit..
Draait lekker stabiel en loop nIEt vol..

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 12:47 schreef mistered het volgende:

[..]

Nee hoor, heb hier al een jaar een dergelijk servertje op Win98 draaien en rebooten doe ik zo goed als nooit..
Draait lekker stabiel en loop nIEt vol..
totdat je de muis beweegt ?

Verwijderd

Eerdere topic over dit onderwerp kwamen uit op zo'n fl. 250,- per jaar. Dit was berekend m.b.v. een kw/h meter.

Als je meer wilt weten dan zou ik zeggen gebruik ff de search
Pagina: 1