[JAVA] Voorbeeld gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie kan mij een link bezorgen naar een .java file waarin je met de cursor toetsen een op te geven bitmap kunt bewegen?

Ik zou zoiets erg op prijs stellen, ter informatie: mijn eerste 'hello world' is er uit :)

Niet veel, maar I`m learning...

Oja, welke boeken raden de javahova`s ( ;) ) hier aan? Ik ben nl. van plan er een te kopen. Taal mag Engels of Nederlands zijn.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op vrijdag 19 oktober 2001 21:23 schreef Blue-eagle het volgende:
Wie kan mij een link bezorgen naar een .java file waarin je met de cursor toetsen een op te geven bitmap kunt bewegen?

Ik zou zoiets erg op prijs stellen, ter informatie: mijn eerste 'hello world' is er uit :)

Oja, welke boeken raden de javahova`s ( ;) ) hier aan? Ik ben nl. van plan er een te kopen. Taal mag Engels of Nederlands zijn.
Ik vind Deitel & Deitel wel fijn. Java How to Program...
Behandeld goed de basis en is een mooi begin voor alles wat je met java kan doen.

http://www.deitel.com Daarstaat ie ergens. Is ook wel goed leveraar, is namelijk zo ongeveer een standaard boek op HBO's. En verder, maak de opgaafjes aan het einde van elk hoofdstuk, daar leer je het meest van.

Dat wat je nu wil doen is niet erg complex, maar wel een beetje ingewikkeld als je net Hello World geproduceerd hebt.

• The - DDD
Als je permanent internet hebt (kabel/ADSL) of printapapier en toner/inkt teveel:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ :) Zeer goed materiaal.

• Blue-eagle
  • Niet online
Hm, tnx! Maar nergens zo`n kant en klaar basic ding he? Jammer, maarja, dan maak ik het ding zelf wel :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

java stap voor stap heb ik altijd een fijn boek gevonden.
en vooral veel oefenen natuurlijk :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 19 oktober 2001 21:23 schreef Blue-eagle het volgende:

ik zit trouwens te denken, een collega van me heeft dit in J2ME geprogrammerd. maar ik denk niet dat je daar veel aan hebt.

mm. kijk eens naar de drawImage() method van Graphics. dan moet je al redelijk ver kunnen komen :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:53 schreef wasigh het volgende:

[..]

ik zit trouwens te denken, een collega van me heeft dit in J2ME geprogrammerd. maar ik denk niet dat je daar veel aan hebt.

mm. kijk eens naar de drawImage() method van Graphics. dan moet je al redelijk ver kunnen komen :)
Ik kom net een boek tegen uit 1998 :D 'Basis cursus Java' van ACADEMIC SERVICEdoor ene Leen Ammeraal.

Dat ik die nog had... nooit meer aan gedacht.

In ieder geval kom ik met zo`n boek een stuk verder, in de inhouds opgave staan wel dingen met grafische dingen (vaag, I know) maar weer niet hoe je een gifje koppeld aan een bepaalde vorm... Stel je dus voor dat ik een gifje heb van een vogel, en die vogel heeft een vorm. Die vorm moet alleen de muren enzo raken, dus niet het gehele plaatje wat en rechthoek is. Plus, hij moet met de cursor toetsen kunnen bewegen. Ik zie in dit boek van me alleen 'maar' iets over het klikken in een raster.

Als er nog meer tips zijn zijn ze altijd welkom - met meer hulp krijg je sneller een taal redelijk onder de knie.. naja, de basics dan :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op vrijdag 19 oktober 2001 23:22 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ik kom net een boek tegen uit 1998 :D 'Basis cursus Java' van ACADEMIC SERVICEdoor ene Leen Ammeraal.

Dat ik die nog had... nooit meer aan gedacht.

In ieder geval kom ik met zo`n boek een stuk verder, in de inhouds opgave staan wel dingen met grafische dingen (vaag, I know) maar weer niet hoe je een gifje koppeld aan een bepaalde vorm... Stel je dus voor dat ik een gifje heb van een vogel, en die vogel heeft een vorm. Die vorm moet alleen de muren enzo raken, dus niet het gehele plaatje wat en rechthoek is. Plus, hij moet met de cursor toetsen kunnen bewegen. Ik zie in dit boek van me alleen 'maar' iets over het klikken in een raster.

Als er nog meer tips zijn zijn ze altijd welkom - met meer hulp krijg je sneller een taal redelijk onder de knie.. naja, de basics dan :)
Als je net "Hello world" eruit hebt gegooid is dit misschien te hoog gegrepen..

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 00:34 schreef wasigh het volgende:

[..]

Als je net "Hello world" eruit hebt gegooid is dit misschien te hoog gegrepen..
Ik zit nu op het bewegen van een kubus.

• The - DDD
Op zaterdag 20 oktober 2001 00:27 schreef mbravenboer het volgende:
Je kan de Java Tutorial ook downloaden:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/information/download.html
Bravenboer, hij blijft je verrassen... tnx, deze link kende ik dus niet.

:) Downloaduh!!!

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Op vrijdag 19 oktober 2001 23:22 schreef Blue-eagle het volgende:
Ha! Van die vent heb ik ooit nog C gehad op de Hogeschool van Utrecht. Die vent kan nix uitleggen; het schrijven gaat hem een stuk beter af....

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 18:02 schreef TheMrH het volgende:

[..]

Ha! Van die vent heb ik ooit nog C gehad op de Hogeschool van Utrecht. Die vent kan nix uitleggen; het schrijven gaat hem een stuk beter af....
Het schrijven gaat wel goed ja, alleen is het me nog ietsje te basic (boek van 3 jaar oud). Er wordt niks over Java Beans uitgelegd enzo... dan vind ik nog meer in m`n JSP boeken daarover :)

Heeft ie nog meer boeken geschreven?

• Blue-eagle
  • Niet online
Aaaargh! Ik kan toch nergens een goede code vinden (die geen errors geeft bij een javac command!) waarmee ik een gifje kan laten bewegen met m`n cursor!

;( :'( heeft niemand een voorbeeld voor me?
De 'hello world' is al voorbij :) `k krijg al figuurtjes eruit, rekensommen en ik kan al param tags uitlezen (makkie :P )

Maar dat besturen...

*zucht*

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Is niet zo erg lastig hoor:

Uitgaande van Swing (AWT is niet veel anders):
- JPanel met layout null.
- JLabel met een ImageIcon

Als je moet toetsenbord wilt bewegen:
- Meldt een KeyListener aan op de JPanel en verander de locatie aan de hand van de keys

Met de muis:
- MouseListener aanmelden op JPanel
- verander de locatie aan de hand van bijvoorbeeld de locatie van een klik.

Prog gewoon ff wat en brul waar het mis gaat?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 22:55 schreef mbravenboer het volgende:
Is niet zo erg lastig hoor:

Uitgaande van Swing (AWT is niet veel anders):
- JPanel met layout null.
- JLabel met een ImageIcon

Als je moet toetsenbord wilt bewegen:
- Meldt een KeyListener aan op de JPanel en verander de locatie aan de hand van de keys

Met de muis:
- MouseListener aanmelden op JPanel
- verander de locatie aan de hand van bijvoorbeeld de locatie van een klik.

Prog gewoon ff wat en brul waar het mis gaat?
Ik ga direct bezig (als ik niet m`n nest in wordt geschopt zometeen :)
Ik post wel weer als ik wat heb - incl. code :)
Pagina: 1