Toon posts:

Al iemand ervaringen met ECS k7s5a icm AMD XP cpu?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit sterk naar dit ECS bordje icm een AMD XP cpu te denken, aangezien ik graag mijn SDRAM nog even blijf gebruiken (moet anders in de kast, ook zonde).
Bordje zou goed stabiel zijn en genoeg features en behoorlijk snel in vergelijking met andere chipsets en toch lekker goedkoop. En dan daar een XP cputje op, 1600 of 1700 (1,4 of 1,47Ghz).

Iemand al ervaringen met(of ideeen over) dit duo? Aan te raden of niet?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Ben ik ook benieuwd naar :o

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
He bah, de enige reply die ik heb is van zo'n stom jongetje die rare dingetjes in het engels zegt (over harry en sally).

Nog iemand die wel wat nuttigs te melden heeft, wellicht een antwoord op de vraag?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
volgens de salespersoon van DES(.nl) -niet dat dat zo betrouwbaar is- is het nog niet mogelijk om een AMD XP te gebruiken met het door uw gekozen moederbord ;)

Human Bobby

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

ik heb dat moederbord gehad met een amd tb1,4> liep sneller dan mijn huidige bordje> asus a7v266. beide met alle standaard instellingen. Wat dat betreft ging het prima. Heeft ook een tijd goed gewerkt totdat mijn mamabordje besloot om mij mijn geluidskaart niet meer te laten installeren(soundblasterlive1024)gaf problemen met een of ander emulatie16 programma!En vervolgens besloot het om spontaan te ontbranden,dat was iets minder.
Maar was wsl. een produktiefout geweest, mijn hardwareleverancier zweert dus bij die bordjes maar mijn vertrouwen erin is wat gedaald. Je kan er ook nog meer overlezen op http://www.ocworkbench.com

• -=unicron=-
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Werkt zoder probleemen. op een rev 0 bord zonder LAN en ik heb nog een bord met LAN rev 3 werkt ook zonder probleemen.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe zie je het revisie nummer? Is dat die ronde witte sticker met het nummer erop (bij mij een 1, heb al andere mensen met 0,3,4 en XP erop gehoord)?

ECS zelf zegt dat al hun K7S5A mobo's met AMD XP werken, ongeacht revisie nummer. Revisie 3 is echter aanbevolen door AMD. En weet iemand het verschil tussen de revisies?

Verwijderd

Prima bord heb hem hier draaien met een XP1500 nog nooit een vastlooper gehad.
Aanraarder.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Behalve in combinatie met een Nokia 8850 kast.
De kwalitatief mindere voeding zorgt ervoor dat het bordje doorbrand.

Is op de TD een keer of 6 voorgekomen..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik heb vorig week een xp1700 op zo'n bordje gedrukt. Em ik moet zeggen dat loopt best wel ok. betrouwbaar en supersnel. Zat wel ddr memory op btw.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Collega van mij heeft er eentje met een 1800+, met DDR.
Werkt perfect volgens hem.

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Ook van mij positief bericht met een XP1700, tevens 1 van de eerste bordjes. Prima stabiel en snel.

Zin.

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
Behalve in combinatie met een Nokia 8850 kast.
De kwalitatief mindere voeding zorgt ervoor dat het bordje doorbrand.
Is op de TD een keer of 6 voorgekomen..

------------------------------------------------------------Nou dat hoop ik niet heb er net 1 verkocht in een nokia kast.

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Op de nieuwe K7S5A's zit rond de cpu voet een stickertje met daarop XP, die borden zijn officieel gecertificeerd door ECS voor gebruik met de Athlon XP.

De oudere versies werken waarschijnlijk ook maar je kunt een BIOS update nodig hebben.

(heeft spijt nu dat hij zijn KT7a niet verwisseld heeft voor dat bord eigenlijk)

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

ik heb zo'n mobo met een AMD athlon XP 1600+ werkt perfect. Nog geen problemen mee gehad, heb er wel ddr geheugen op zitten.

moet ook nog ff uitvinden hoe ik de bios goed kan updaten. Iemand dat al gedaan??

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

zat ook te denken over de aanschaf van dit bord. maar van de andere kant is ut niet zo heel urgent (pc moet voor 2002 zijn aangeschaft), en ik hoor steeds maar dingen over die nieuwe SiS 745 chipset. Weet iemand wanneer ik die in Nederland kan verwachten?

Verwijderd

Ik heb er ook een i.c.m een xp 2000+ ddr geheugen

Alles werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
Nou das heel leuk voor je maar niet echt zo relevant meer nu. Beetje oud topic dit he en zoals je in me sig kan zien is het geen ECS geworden! En gelukkig maar, ben erg tevreden zo.

• Erik1
  • Niet online
Op zaterdag 08 juni 2002 21:19 schreef jwesselink het volgende:
Ik heb er ook een i.c.m een xp 2000+ ddr geheugen

Alles werkt perfect
Waarom schop je zo'n oud topic? :? |:(

Verwijderd

Volgens de GoT topics is ECS k7s5a een probleem mobo, geheugens fikken op, bios probs, raid probs... het valt echt op. Ik zou beter een ASUS of ABIT kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Tamelijk kansloze kick :{

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.