MSI 6330 en SoftFSB

Pagina: 1
Acties:

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Ik heb een msi 6330(dus een msi k7t turbo) en ik wil eens met fsb mijn bus proberen. Maar nu staat mijn mobo niet in het lijstje. Wat moet ik doen om het wel te laten draaien?????

Wèh zedde gij??

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ehhhm niets, tenzij....
Kies 'Shutdown'-> 'restart' en druk bij het intialiseren van de BIOS ff op 'Del' :)
Gewoon ff je fsb via je BIOSje klokken dus, ik kreeg m gewoon op een 111mhz fsb (das voor mij 1Ghz) en nog stabiel ook!
:)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Of je gebruikt FuzzyLogic! Dat staat bij de software op je MSI cdtje (als t goed is) daarmee kun je ook heel makkelijk in Windhoos je CPU (fsb) overklokken, is ook wel een goed proggie eigenlijk... :)

• Havocnl
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:29 schreef jeroen__online het volgende:
Ehhhm niets, tenzij....
Kies 'Shutdown'-> 'restart' en druk bij het intialiseren van de BIOS ff op 'Del' :)
Gewoon ff je fsb via je BIOSje klokken dus, ik kreeg m gewoon op een 111mhz fsb (das voor mij 1Ghz) en nog stabiel ook!
:)
ja en daar had ik nou net geen zin in, lekker puh
heb nooit zin om in mijn bios te gaan.

Wèh zedde gij??

• Havocnl
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:31 schreef jeroen__online het volgende:
Of je gebruikt FuzzyLogic! Dat staat bij de software op je MSI cdtje (als t goed is) daarmee kun je ook heel makkelijk in Windhoos je CPU (fsb) overklokken, is ook wel een goed proggie eigenlijk... :)
hmm ik zal eens goed gaan zoeken op die cd dan.
Oh fuck welke van de 200 cd's was het ook al weer |:(

Wèh zedde gij??

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik zou zeggen ga maar lekker wel in je BIOS, dan weet je meteen waar je mee bezig bent :)

(maar als je sysadmin bet moet dat niet echt eng voor je zijn...)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:24 schreef Havocnl het volgende:
Ik heb een msi 6330(dus een msi k7t turbo) en ik wil eens met fsb mijn bus proberen. Maar nu staat mijn mobo niet in het lijstje. Wat moet ik doen om het wel te laten draaien?????
je hebt dus de 6330 versie 3. Die heeft FSB tot 133.

Dus ff je CPU unlocken, multiplier lager zetten, FSB op 133 zetten. (geloof dat daar een jumpertje voor was (check je manual)) en dan kijken hoe hoog je je multiplier kan krijgen voor je pc crasht :)

En wees niet bang voor je bios, hij's lief O+

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Havocnl
ben ook echt niet bang voor mijn bios hoor, maar heb nooit zin om daarin te gaan. Mijn bios staat al goed getweaked hoor.
Multiplier velagen he. Ik kan hem maar tot 8 verlagen, hoe kan ik hem dan lager krijgen????

Wèh zedde gij??

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Op zaterdag 20 oktober 2001 14:20 schreef Havocnl het volgende:
ben ook echt niet bang voor mijn bios hoor, maar heb nooit zin om daarin te gaan. Mijn bios staat al goed getweaked hoor.
Multiplier velagen he. Ik kan hem maar tot 8 verlagen, hoe kan ik hem dan lager krijgen????
Dan moet je ff een overclockers bios downen (staat vast wel op de MSI site) das zijn die beta BIOSes; 1.6 en .14 of zow.. die ondersteunen ook lagere FSBtjes, ze deden t wel op mijn mobo, maar was niet echt een mega-goede (wel werkende inBIOS 4way-mem-interleaving :) ).....
Give it a try >:) >:) >:)
(aangezien je geen BIOS-freak bent :? )
Pagina: 1