* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Ja, natuurlijk kan dat. Zorg wel dat het ingestelde ip adres buiten de DHCP scope valt. Internetverbinding e.d. kun je gewoon configuren. Stel als dat nodig is wel een default gateway in.
groeten seq_uence
groeten seq_uence
Donec eris felix, multos numerabis amicos
of je geeft binnen je dhcp scope een 'exclusion' aan, (dit wordt ook gebruikt voor printservers ed erug handig..
A wise man's life is based around fuck you
Ja dat kan ook, maar als ik dat verhaal zo lees denk ik niet dat hij toegang heeft tot die DHCP optiesOp vrijdag 19 oktober 2001 20:12 schreef zwelgje2 het volgende:
of je geeft binnen je dhcp scope een 'exclusion' aan, (dit wordt ook gebruikt voor printservers ed erug handig..
ik heb toegang tot alles, ik heb de server ook opgezet, het werkt ondertussen al wel.
,MAAR ik zit nu met het volgende probleem:
Ik heb op die computer met statisch ip een webserver draaien, die draait ook in het netwerk, maar hij moet over het internet.
Ik heb al via de web-control tcp poort 80 van de server naar poort 80 van de webserver ge-forward, maar ik kom er vanaf het internet nog niet in.
Ik denk dat dit aan de firewall licht.
Ik zou graag poort 80 open willen zetten maar ik weet zo niet hoe dit moet?
,MAAR ik zit nu met het volgende probleem:
Ik heb op die computer met statisch ip een webserver draaien, die draait ook in het netwerk, maar hij moet over het internet.
Ik heb al via de web-control tcp poort 80 van de server naar poort 80 van de webserver ge-forward, maar ik kom er vanaf het internet nog niet in.
Ik denk dat dit aan de firewall licht.
Ik zou graag poort 80 open willen zetten maar ik weet zo niet hoe dit moet?
Als je een statisch IP-adres configureert buiten de bestaande IP-ranges, dan is het niet waarschijnlijk dat de routers/level-3-switches binnen dat grote netwerk (willen) weten hoe ze pakketjes naar dat systeem moeten routeren.
Bovendien zal een eventuele goed geconfigureerde firewall pakketjes met dat IP-adres so-wie-so weigeren omdat het geen geldig IP-adres binnen het netwerk is.
Je kunt met aangeven van default-router en proxy je pakketjes wel naar buiten krijgen, maar de terugweg zal onmogelijk zijn.
Bovendien zal een eventuele goed geconfigureerde firewall pakketjes met dat IP-adres so-wie-so weigeren omdat het geen geldig IP-adres binnen het netwerk is.
Je kunt met aangeven van default-router en proxy je pakketjes wel naar buiten krijgen, maar de terugweg zal onmogelijk zijn.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ik ga het nu met een kabelmodem meteen aan de server proberen.
We hebben hier nog een kabelmodem liggen namelijk.
We hebben hier nog een kabelmodem liggen namelijk.
Als je een server op mag zetten in een groot netwerk en je stelt zo'n vraag over een statisch ip in een dhcp netwerk dan vraag ik mij af hoe dat mogelijk is.Op vrijdag 19 oktober 2001 21:53 schreef j_iscool het volgende:
ik heb toegang tot alles, ik heb de server ook opgezet, het werkt ondertussen al wel.
Ja sorry hoor, maar dat behoor je te weten.
edit:
typo
typo
groeten seq_uence
Ga eerst maar eens wat lezen over wat DHCP is en welke opties erbij zijn voordat je verder gaat.... Keywords: reservation, exclusion.....
Verwijderd
Zo slecht was de vraag blijkbaar nog niet, want in tegenstelling tot wat hier gezegd wordt, is het wel mogelijk om een statisch IP te gebruiken binnen de scope van de DHCP-server. Of het verstandig is, is een tweede
.
Voordat een DHCP-server een adres uitdeelt, gaat hij eerst proberen dat adres te pingen. Als dat niet lukt, dan geeft hij het adres vrij.
Voordat een DHCP-server een adres uitdeelt, gaat hij eerst proberen dat adres te pingen. Als dat niet lukt, dan geeft hij het adres vrij.
Probeer hetvolgende in je DHCP server :Op vrijdag 19 oktober 2001 19:50 schreef j_iscool het volgende:
Hoi,
Ik vroeg me af of ik in een netwerk waarin een dhcp-server draait een statisch ip kan gebruiken?
Het zit namelijk zo, ik zit op een groot netwerk waarop een freesco router met dhcp-server, maar ik wil op een pc een webserver draaien voor een webcam.
Kan ik een pc een statisch ip geven en het is de bodoeling dat hij dan ook nog internet heeft???
,Jorn
code:
1
2
3
4
5
| # Configured statically
host static {
hardware ethernet 12:34:56:78:9A:BC:DE;
fixed-address static.sub.domein.tld;
} |
Zorg er ook voor dat dit adres niet in de dynamische adressen voorkomt.
Bovenstaande configuratie voorbeeld is voor de ISC DHCPD, andere DHCP kunnen vast en zeker iets soortgelijks, maar die ken ik niet zo best.
edit:
Uitleg: zo vraag je met DHCP je adres op, maar krijg je dus altijd hetzelfde. Als je wilt, kun je dit adres ook hard in je systeem configureren.
Uitleg: zo vraag je met DHCP je adres op, maar krijg je dus altijd hetzelfde. Als je wilt, kun je dit adres ook hard in je systeem configureren.
Running Unix with a reason : it runs and keeps running.
Pagina: 1