Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Koop dan een P4. Is niet duur.
Wat is er mis met een dondervogel dan?Op vrijdag 19 oktober 2001 20:44 schreef iefje het volgende:
Als deze is doorgebrand, dan ga je toch niet nog eens ff een vuurvogel kopen?
Koop dan een P4. Is niet duur.
Ik ben er namelijk nu op aan het werken!
Hij zit momenteel wel (net 2 minuten aan of zo) op een zéér verd8e 61 C..............
Duz ik kan maandag maar beter snel ff een nieuw mobo bestellen en een nieuwe proc...
Ik denk een vuurvogel met een ECS mobo erbij (over ECS heb ik zéér goede dingen gehoord, ik heb bovendien bij het moederbedrijf van hun gewerkt
Ik moet alleen ff kijken dat ik geen Intel Chipset heb, vanwege mijn RAM, k weet nie of dat helemaal goed gaat!
Zoals gezegd, zal ik morgen ff foto's proberen te maken (heb mijn digicam uitgeleend dus 't worden Logitech Quickcam Web foto's!)
Volgens mij is er inderdaad flink wat doorgefikt daar in die kast van mij!
'truste!
ATX en niet te duur! En er moet een Chrome Orb op passen, want die heb ik dus net eigenlijk 2 maanden hiero!
Dat redt m'n eigen CPU ook wel soms, stressed dan wel.
De config in m'n signature draait sowieso perfect en dat was niet eens zo heel duur
Ach dat heb je. iefje staart zich helemaal blind op het THG filmpje. en jah een p4 1.5 met sd ram is goedkoop, maar presteerd er ook naarOp vrijdag 19 oktober 2001 20:50 schreef InZane het volgende:
[..]
Wat is er mis met een dondervogel dan?
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Jah na dat filmpje gezien te hebben zou je toch haast zeggen dat de "niet-tweakende" mensen toch beter af zijn met pentium ...Op zaterdag 20 oktober 2001 00:17 schreef nitenite het volgende:
[..]
Ach dat heb je. iefje staart zich helemaal blind op het THG filmpje. en jah een p4 1.5 met sd ram is goedkoop, maar presteerd er ook naar
maar als je meer voor prestaties gaat is een dondervogo denk ik toch wel wat beter maar ja
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Ik heb een AMD K6-2+ 500 en die wordt niet eens handwarm.. en das met een normaal low budget koelertje en aardig wat belasting...
Dan moest jij met je ORB toch niks geen last hebben van warmte...
Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80
Verwijderd
De meeste mensen zullen het niet voor elkaar krijgen een AMD door te laten fikken hoor.Op zaterdag 20 oktober 2001 10:04 schreef ExiRana het volgende:
Mijn AMd werdt met een Golden ORb ook ineens 90 graden en toe werkte hij niet meer.Dat is nou èènmaal de kans van AMd hè?
Of je koeling moet het begeven en er is geen beveiliging om dat op te vangen.
Ik heb 'm nu zo'n 4 minuten aan staan, en er komt weer zo'n verd8 luchie uit....
Temperatuur is nu 50.20 C, de CPU fan draait met 5357 Rpm en de sysfan met 4441 Rpm.
12 V = 12.15V
5 V = 4.91V
I/O voltage = 3.25V
CPU voltage = 2.19V
ik weet nie of dat normaal is, maar eerst haalde ik met mijn Orb stressed 45 C en normaal zo rond de 30 ~ 35 C
Dit is toch een stukkie heter!
Verwijderd
Even nieuw koelpasta en dan nog eens kijken
Verwijderd
mooie ? het zijn frot dingen dus mooi toch nou kan je een fatsoenlijke proc gaan kopen een thunderbird ofzoOp vrijdag 19 oktober 2001 19:57 schreef zwahiel het volgende:
Mijn mooie AMD-K6-2 400 was aan het doorfikken!
is die vcore niet wat hoog?Op zaterdag 20 oktober 2001 13:41 schreef zwahiel het volgende:
Zo ik ga zo mijn webcam ff opnieuw installeren en de AMD ff uit elkaar halen....
Ik heb 'm nu zo'n 4 minuten aan staan, en er komt weer zo'n verd8 luchie uit....
Temperatuur is nu 50.20 C, de CPU fan draait met 5357 Rpm en de sysfan met 4441 Rpm.
12 V = 12.15V
5 V = 4.91V
I/O voltage = 3.25V
CPU voltage = 2.19V
ik weet nie of dat normaal is, maar eerst haalde ik met mijn Orb stressed 45 C en normaal zo rond de 30 ~ 35 C
Dit is toch een stukkie heter!
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Weet niet.... Issie altijd al geweest...Op zaterdag 20 oktober 2001 18:30 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
is die vcore niet wat hoog?
Maar k heb geen idee hoe ik die veranderen moet!
In de bios is nix te vinden!
Frot of niet, hij heeft het altijd goed en zéér goedkoop gedaan, en ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, tot een paar dagies geleden!Op zaterdag 20 oktober 2001 18:28 schreef Tijn_3d het volgende:
[..]
mooie ? het zijn frot dingen dus mooi toch nou kan je een fatsoenlijke proc gaan kopen een thunderbird ofzo
* zwahiel vind AMD nog steeds wel fijner als Intel (persoonlijk hé!)
btw een foto van mijn proc in actie (voordat ie heetverslaaft was!)

Aangezien ik maar 1 pc over heb waarmee ik foto's kan maken via de webcam, moet ik die ff verplaatsen voor de foto's!
Nee hoor, de Vcore van een k6-2 moet op 2,2 Volt staan (en bij sommige versies 2,4 V).Op zaterdag 20 oktober 2001 18:30 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
is die vcore niet wat hoog?
Moet je wel de koeler er ff afhalen he! Anders kunnen we de CPU niet zienOp zaterdag 20 oktober 2001 18:55 schreef zwahiel het volgende:
een foto van mijn proc in actie
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Maar jullie moeten toch wel toegeven dat die Orb een brute cooler is voor een AMD K6-2
Jammer dat de proc en het mobo een beetje gaar zijn!
Aan de cooler ligt het echt niet!
ook hangen in de boot...
Toen in de BIOS kijken: hmm, 8cm fan staat stil en CPU slechts 65 graden. Fan ff goed aangesloten en toen in een halve minuut weer back to 30 degrees
Verwijderd
En mensen die een P4 aanraden ... pulease... any time, any place ... you and me and some benchmark programmaatjes... en dan geef ik je nog 300 (zogenaamde) Mhz'en kado ook....
I will burn you (leuke woordspeling in dit draadje)
niet erg goed voor snelle TB's
Verwijderd
Mijn 1,33 Ghz @ 1,4 Ghz wordt niet warmer dan 54 c met een Thermal Take Dragen Orb 3 7200RPM @ 4500RPM (voltage switch van 12 => 5 of 7). Ik denk dat het aan de koeler ligt dat hij af en toe stotterd of er mee op houdt. Als je niets aan de instellingen hebt veranderd en je komt terug en de pc is aan het bakken lijkt het me een logisch probleem dat je blower van je fan kuren heeft of de voeding van je ATW kast.
'k heb wel een gezien bij iemand die hetzelfde had met de koeler die haperde, opeens in windows naar de 60c.
hij koelt ook niet het hele oppervlak van de proc en misschien sluit ie ook niet helemaal goed aan.
en als je een dondervogel haalt, dump dan aub die chrome orb. zijn echt k*t coolers. neem gewoon een coolermaster van een paar tientjes. werkt 10x beter.
Ik heb het SiS health proggie draaien en die geeft momenteel 5300 ~ 5500 Rpm aan voor de coolerventilator.
Als ie daaronder komt en dat blijft zo 5 minuten, dan gaat ie automatisch uit! (geloof me 'k heb 't net uitgeprobeerd!)
Dus daar ligt het niet aan!
Maar ik wil eigenlijk niet weten waar het aan ligt, maar wat ik er tegen kan doen, want zover te heter de proc wordt, zo spontaan komen de windows foutmeldingen en rare dingen die binnen windows en proggiez gebeuren te voorschijn....
Dus het ligt dus wel aan de warmte van de proc!
Maar wie heeft de oplossing voor dit probleem!
Verwijderd
Daar ligt het dus wel aan. Die koeler is gaar, de fan loopt niet goed. Je zult een nieuwe koeler moeten kopen.Op maandag 22 oktober 2001 02:41 schreef zwahiel het volgende:
Ik heb het SiS health proggie draaien en die geeft momenteel 5300 ~ 5500 Rpm aan voor de coolerventilator.
Als ie daaronder komt en dat blijft zo 5 minuten, dan gaat ie automatisch uit! (geloof me 'k heb 't net uitgeprobeerd!)
Dus daar ligt het niet aan!
*knip*
Dus het ligt dus wel aan de warmte van de proc!
En een Athlon zonder fan loopt alleen keer op keer keihard vast, die fikt niet door (zolang er maar een goede heatsink op zit)
Daar KAN het niet aan liggen, omdat de cooler binnen de normale specificaties werkt!Op maandag 22 oktober 2001 12:18 schreef Hooi het volgende:
[..]
Daar ligt het dus wel aan. Die koeler is gaar, de fan loopt niet goed. Je zult een nieuwe koeler moeten kopen.
5300 ~ 5500 Rpm is normaal hoor!
De schommelingen komen doordat de cooler niet een constante volt stroom krijgt, die schommeld namelijk een klein beetje, afhankelijk van de apparaten die ik aan het gebruiken ben!
't is een Chrome Orb, van 8cm hoog! Dus een heatsink is al ok en de vent is ook goed!
Verwijderd
Maar een Chrome Orb is 45 mm hoog. Waar jij over praat is een Super Orb als 'ie 80 mm hoog is. Dat ding heeft twee fans. Waarschijnlijk staat er één van de twee fans stil......
Niet zo moeilijk doen, op zijn "before" foto is duidelijk te zien dat het om een chrome orb gaat.Op maandag 22 oktober 2001 15:11 schreef Hooi het volgende:
Zoals je zelf wilt hoor.
Maar een Chrome Orb is 45 mm hoog. Waar jij over praat is een Super Orb als 'ie 80 mm hoog is. Dat ding heeft twee fans. Waarschijnlijk staat er één van de twee fans stil......
Maar....die is niet voor socket7 cpu's gemaakt en maakt waarschijlijk niet genoeg contact met de CPU (zoals al eerder gezegd). Daar zal het em aan liggen, en ja ik weet dat er een metal plate gebruikt werd om toch contact te maken, maar dat is natuurlijk geen goede oplossing.
Koop gewoon ff een cheap-ass standaard socket7 cooler, dan weet je of het aan je cooler ligt of dat je cpu gewoon WEL kapot is.
! ding. Gooi die klote orb weg! Als je zegt dat je met een berg koelpasta en de heatpad je heatsink moest laten aansluiten op je cpu zijn die temperaturen nog mazzel!
koelpasta is gemaakt om de minimale gaatjes en spleten tussen heatsink en cpu te dichten.
Bij overmatig gebruik gaat het juist als isolator werken!
Verder moet je koeler altijd strak op je cpu zitten! en niet opvullen met koelpasta want dan kun je 'm er net zo goed helemaal vanaf halen! Het is dus helemaal niet zo gek dat het verkeerd gaat!
En als je die chrome orb op een thunderbird zet fikt ie op zeker af!
Verwijderd
eerst met cpu burn liep tie op 40 graden vast (luchtkoeling) en nu met waterkoeling loopt ie zo naar 40 graden en is er niks aan de hand met cpu burn.
dusssssssss watercooling
En ik neem aan dat je je kast open hebt staan?
leeg
En over die mensen die de k6-2 klote vind, ik gebruik hem nog supervaak, ook al staat mijn eigen computer (athlon 550@750) er naast. Zelfs gamen gaat er nog perfect op. In combinatie met een snelle 3d kaart, is het echt geen sloom ding.
Sommige mensen zijn gewoon niet zo rijk dat ze een dure computer kunnen kopen.
M'n oude K6-2 333 liep op 450MHz (met 2,4/2,5V, maar ik met 3V kwam ie niet verder, maar hij leeft nog steeds
K6-2'tjes zijn gewoon mooie dingen, betaalbaar, geen kacheltjes, redelijk vlot, heerlijk toch?
leeg
5:58pm up 356 days, 19:17, 4 users, load average: 1.17, 1.16, 1.16
tjah dat heb je met linux
maar dat kreng word ook erg warm
Vorig jaar mei, had net met K6/2 550 binnen, werd de processor ineens ook heel erg warm! Dan praat ik dus over > 65 graden .. binnen een minuut of 5. Ik kreeg dan ook spontane reboots en applicaties die met een lompe error stopten. Handen in het haar....... Het programma CPU Idle 5.6 bracht destijds voor mij de oplossing en werkt nu nog steeds op de K6/2... probeer het eens, het is vast wel ergens te vinden. Het werkte voor mijn processortje in elk geval perfect... want hij dook meteen naar de 45 graden.
Jaap
ja dat weet ik. maar daar gaat het niet om, het gaat daar ook niet om.Op maandag 22 oktober 2001 13:33 schreef _JGC_ het volgende:
Ehm, LinuxUser, je weet toch dat Linux Idling gebruikt
En een Athlon zonder fan loopt alleen keer op keer keihard vast, die fikt niet door (zolang er maar een goede heatsink op zit)
En een athlon kan in drietiende van een seconde 300 graden worden en dan ga jij zeggen dat ie niet doorbrand? lijkt me dus echt wel he. Als er een bijhoorlijke heatsink opzit zal het idd nog wel meevallen, maar ik bedoel dus een standaardkoelertje met een klein heatsinkje.
Verwijderd
maar omschrijf het dan dramatisch ofzo!
Ow men... Was je proc aan het doorfikken? WHAHAHAHAHA
[mierenneukmodus]Op zaterdag 20 oktober 2001 18:55 schreef zwahiel het volgende:
[..]
* zwahiel vind AMD nog steeds wel fijner als Intel (persoonlijk hé!)
fijner dan Intel
[/mierenneukmodus]
Ik heb dus net ff gegluurd onder de proc, en jup!
Er ZAT een sticker....
Die is nu een beetje extreem zwart en de helft kleiner!
Maar ik heb dus een elcheapo koeler d'r op gezet, en nix ander result hoor!
Hij wordt alleen maar nog warmer! >:(
Ideën nog iemand?
Verwijderd
hier is mijn email
suijkerbuijk@noknok.nl
kunnen we een prijs afspreken
(ben je gelijk van het gezijk af zie vorige topic van jouw)
Na gebruik van CPUidle is mijn proc temperatuur 9 C gedaald!Op maandag 22 oktober 2001 19:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
verkopen aan mij
hier is mijn email
suijkerbuijk@noknok.nl
kunnen we een prijs afspreken
(ben je gelijk van het gezijk af zie vorige topic van jouw)
Maarruh, hoezo dit aanbod?
Jaap
Verwijderd
gedaalt hoorOp maandag 22 oktober 2001 20:59 schreef J.apiooo het volgende:
9 graden is toch best acceptabel?
Verwijderd
Ja,Op maandag 22 oktober 2001 21:05 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
gedaalt hoor
de gedaalte temperaturen. Klinkt lekker.
Jammer dat het geen Nederlands is ..
//edit Met andere woorden, kunnen we nu dat gezeur over taalgebruik/typefouten/vergissingen stoppen? Opzouten die boel, lees eerst de FaQ maar eens goed.
Verwijderd
Inderdaad, soms heb je geen tijd, of last van dyslexie,Op maandag 22 oktober 2001 21:21 schreef Hooi het volgende:
[..]
//edit Met andere woorden, kunnen we nu dat gezeur over taalgebruik/typefouten/vergissingen stoppen? Opzouten die boel, lees eerst de FaQ maar eens goed.
ga dan niet gelijk kankeren ofzo! Dán verveel je je pas!
Verwijderd
dus wie is hier nu aan het zijken leest zelf de faq maar
leer je misscien ook wel dat je personen in hun eigen waarden moet laten
Hoeveel systemen wil je hebben!?Op maandag 22 oktober 2001 20:38 schreef suijkerbuijk het volgende:
voor een kleuter school (geloof het of niet)
Bij mij op het werk hebben we nog wel wat i486's en wat serieële Pentiums staan, (geloof wel max 1,2 GB Hdd)
Want als ik mijn AMD weg doe, dan doe ik alleen het mobo en de proc weg, de rest heb ik net een paar maanden nieuw erom heen gekocht!
Verwijderd
alleen geen moederbord en proc
ze moesten nog twee hebben .
1 is er al klaar voor ze .
de tweede moet ik nog bouwen voor ze (krijgen ze van me)dus het mag niet al te veel kosten van daar en aan een 486 hebben ze niks (studie en begelijdenig en enzzv)
Verwijderd
OepsOp maandag 22 oktober 2001 21:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik help alleen maar door te zeggen dat het geen 9graden is
dus wie is hier nu aan het zijken leest zelf de faq maar
leer je misscien ook wel dat je personen in hun eigen waarden moet laten
Sorry, ik zag het verkeerd. Ik dacht niet aan de 9 graden etc.. Mea Culpa..
(Hooi bereidt zich voor op een openbare aframmeling met twijgen..)
tja zolang mijn mobo het doet, gebruik ik die!Op maandag 22 oktober 2001 23:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
de rest heb ik al
alleen geen moederbord en proc
ze moesten nog twee hebben .
1 is er al klaar voor ze .
de tweede moet ik nog bouwen voor ze (krijgen ze van me)dus het mag niet al te veel kosten van daar en aan een 486 hebben ze niks (studie en begelijdenig en enzzv)
k kan je wel een pentium 1 proc regelen, die heb ik nog wel liggen geloof een 100 of 133 mHz.