Toon posts:

Mysql

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik onderhoud een intranet en heb inmiddels een forum (van www.phpbb.com) draaien op een Mysql database m.b.v. PHP.

Nu wil ik ook nog een PHPagenda toevoegen, echter maakt deze ook gebruik van de Mysql database.

Kan ik zomaar tabellen aanmaken in de database zonder dat ik daarbij het forum beschadig ? Of wanneer dit automatisch dient te gebeuren, kan ik dan zonder pardon op OK klikken dat de tabellen worden aangemaakt zonder dat het forum hiervan niet meer functioneert ?

Alvast bedankt voor jullie tips/reacties !

CJ

Verwijderd

Als die tabellen niet dezelfde naam hebben is dat geen probleem. Het mooiste is wel een aparte db maken, maar ik neem aan dat je die mogelijkheden niet hebt.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

zolang de tabellen niet dezelfde naam hebben kan het gewoon bij de huidige db, anders zal hij gewoon een error geven, maar er zal niets 'kapot' gaan zodat phpbb niet meer werkt.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Zit er nog een max aan het aantal tabellen of functionaliteiten dat je met je ene database hebt ?

Heb inderdaad maar 1 database tot mijn beschikking.

Verwijderd

Ik dacht van niet.

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
vermoedelijk heb je alleen een maximum grootte op je db zitten van 10mb ofzo. je kan zoveel tabellen aanmaken als je wilt

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:45 schreef Kuiter het volgende:
Zit er nog een max aan het aantal tabellen of functionaliteiten dat je met je ene database hebt ?

Heb inderdaad maar 1 database tot mijn beschikking.
Ik denk het niet, ik heb tenminste nog nooit van een maximum aantal tabellen gehoord. Ik kan me wel voorstellen dat de performance erop achteruit gaat bij heel veen tabellen, maar daar heeft die MySQL server nou toch al last van ivm. andere virtual hosts gok ik. Ik denk dat het al met al weinig tot niets uitmaakt.
Pagina: 1