Netcode CS?

Pagina: 1
Acties:

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Ik was laatst op een server waar iemand te kennen gaf de "netcode" volledig te beheersen. Hij zei hier voordeel uit te halen bij het spelen. Heeft iemand enig idee wat hij hiermee bedoelt en hoe je die netcode dan kan verbeteren?
Misschien een enorme n00b vraag, maar ik wil het wel graag weten.

Verwijderd

Week niet , volgens mij kan dat niet :?

Verwijderd

netcode was volgens mij de manier waarop een spel online info uitwisselt, dus als je een 'goede' netcode hebt zoals bij bijvoorbeeld veel blizzard spellen nemen ze weinig bandbreedte in beslag.
slechte netcode is bijvoorbeeld master of orion 2, die legt in een gemiddeld multiplayer 1 VS 1 ons 100 Mbit intranet op de campus zo een beetje plat.

als je de netcode echt 'beheerst'
zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat hij een pakketje met info zou kunnen pakken en kunnen aanpassen, maar omdat dat best wel tijd kost lijkt het me sterkt, dan heb je best wel een grote lag.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

netcode is iets anders volgens mij, dus bv ik jump achter een muurtje, maar bij mn tegenstander moet ik nog springen dus schiet hij mij dood terwijl ik in mijn spel al lang achter het muurtje sta :) get it?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Kettrick

Rantmeister!

Netcode is de code die geschreven is om het spel multiplayer te maken, die code beheersen betekent waarschijnlijk C oid. beheersen :)
Op vrijdag 19 oktober 2001 23:44 schreef MM- het volgende:
netcode is iets anders volgens mij, dus bv ik jump achter een muurtje, maar bij mn tegenstander moet ik nog springen dus schiet hij mij dood terwijl ik in mijn spel al lang achter het muurtje sta :) get it?
Dat noemen we nu laggen :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Bullshit, als hij zegt dat hij de netcode beheerst, bedoelt hij gewoon dat hij goed weet wanneer hij kan schieten en wanneer ie weg moet duiken, maar hij lult uit zijn nek, want dan zou hij eerst naar je ping moeten kijken, en dan kijken hoe je op hem af gaat komen, onmogelijk!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heb je niet aan de mogelijkheid gedacht dat ie gewoon uit z'n nek loopt te lullen? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Heb je nog wel gekeken of ie dan ook steeds won? Anders heb je er weinig aan lijkt me.

I'll be back

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat een bullshit, heeft eerder te maken met ervaring welke wapens je speelt bij goede/slechte ping, over algemeen geld dat je bij een hoge ping het best kan spelen met wapens die veel kogels schieten.
Pagina: 1