Toon posts:

Behringer Mengpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
stel ik koop dit paneel:

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pa/mixers/behringermx1604.jpg

Behringer MX 1604 A
Zeer complete mixers met 4 mono-ingangen (MX 2004 heeft 8 mono-ingangen), 4 stereo-ingangen, een 3-bands equalizer (met mid-sweep op MX 2004 A), 2 aux, en 2+2 uitgangen. Ze worden overigens geleverd inclusief 19" montagebeugels. Bedankt... en de prijs is als altijd bijzonder scherp!
MX 1604 A van f.615,- voor f.460,-

kan ik daar dan gewoon een mic inpluggen op zo'n monokanaal en dan mijn pianostukken opnemen? of heb ik dan nog een mic voorversterker of phantoom-voeding of zoiets nodig.. plz explain

alvast bedankt

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In princiepe kun je daar de meeste gangbare microfoons gewoon inpluggen. Phantompower (+48V) wordt gebruikt voor condensatormicrofoons om batterijen te sparen (cond. mics hebben dus extra voeding nodig). Op de meeste mengpanelen zit een phantompower ingebouwd en kun je per kanaal met een knopje de phantompower inschakelen.
Ik zie op de site dat deze mixer phantompower heeft, dus dat lijkt me geen probleem.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Let op: phantompower moet je alleen inschakelen als je microfoon dat nodig heeft! Er zijn vrij veel microfoons op de markt die het niet hebben. Phantompower is dus niet altijd nodig, en dat geldt ook voor voorversterkers.

Verwijderd

maar je kunt dus wel je piano stukken ermee opnemen, je moet natuurlijk wel een beetje letten op de acoustiek e.d. van de ruimte waar je in speelt, ook moet je een of meerdere GOEIE microfoons hebben die bedoeld zijn voor dit werk. daarvoor zou ik naar een van de betere muziekzaken gaan.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Je hebt zelfs speciale microfoons voor piano's, maar zijn niet echt goedkoop. Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je de opnames voor wilt gebruiken...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 19 oktober 2001 20:29 schreef Sickness het volgende:
maar je kunt dus wel je piano stukken ermee opnemen, je moet natuurlijk wel een beetje letten op de acoustiek e.d. van de ruimte waar je in speelt, ook moet je een of meerdere GOEIE microfoons hebben die bedoeld zijn voor dit werk. daarvoor zou ik naar een van de betere muziekzaken gaan.
Goed plan...

kleine opfris cursus "sound recording" is ook wel op zijn plaats. ;) Nee geintje... het is wel waar dat piano 1 van de moeilijkste instrumenten is om goed op te nemen..

Wat de behringer aangaat... ik kan niet in je portomonais kijken maar als het kan spaar dan ff door ... Tis nie echt een tafel voor instrumenten opnamen... Kijk eens of die tafel een beetje headroom heeft..

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Baklap

Baklap

Juistem dit zocht ik... Een klein stukje geschreven door een paar opname virtuosen van de AES (Audio Engineering Society ). Lees het eens... Het is wel High End recording maar het even lezen kan geen kwaad...

>KLIK<

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Hmm, dit is meer een artikel voor insiders denk ik, hoewel er wel een enkele tip in staat voor de beginnend recorder ;)

Ik denk dat je je het beste kunt laten informeren in de betere muziekzaak.

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 19 oktober 2001 22:44 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Hmm, dit is meer een artikel voor insiders denk ik, hoewel er wel een enkele tip in staat voor de beginnend recorder ;)

Ik denk dat je je het beste kunt laten informeren in de betere muziekzaak.
Hmm valt wel mee hoor.. zijn allemaal basisprincipes..

Het is natuurlijk altijd goed om lekker te pielen...zeg maar experimenteren maar op een zeker moment is het handig een beetje research te doen en te lezen wat vak genoten doen... Nogmaals wat er in dat berichtje staat is allemaal basis... het is een leidraad volgens die 3 heren... Maar ja wie zijn dat dan ???
Ed Cherney, George Massenburg en Chris Stone

Om te beginnen werd er even opgesomd voor welk werk deze heren onder andere verantwoordelijk zijn. Ze hebben ge-engineered voor bijvoorbeeld Eric Clapton, Earth, Wind and Fire, The Rolling Stones, Tina Turner, Bonnie Raitt, enz.
niet de erste de beste hahaha

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Het zijn idd basisprincipes, maar de manier waarop ze het toepassen en sommige termen die ze gebruiken zijn eigenlijk alleen goed te begrijpen voor insiders.
Voor de beginnend 'producer' moet je eigenlijk meer een handleiding hebben over wat je waarvoor gebruikt, en waarom (dus apparatuur, technieken etc.) Daarna komt het wel hoe je het beste je opnames kunt optimaliseren. Het bovengenoemde artikel is naar mij idee echt meer van toepassing voor mensen die opnames maken al een stuk onder de knie hebben, en dan het liefst ook nog in een echte studioomgeving.
Maar ik vind het persoonlijk zelf wel een leuk artikel, misschien dat ik er iets mee kan.

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dat phantom power, zit dat echt op zoveel mengpanelen? heb het nog nooit gezien of van gehoord. been geen expert ofzo hoor

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op zaterdag 20 oktober 2001 01:06 schreef AtomicShockwave het volgende:
dat phantom power, zit dat echt op zoveel mengpanelen? heb het nog nooit gezien of van gehoord. been geen expert ofzo hoor
Phantom zit op ongeveer elke mixer. Soms is het niet per kanaal schakelbaar (bij de 01V kan je het voor de eerste 6 of 7 t/m 12 aan of uit zetten), maar eigenlijk heeft wel elke mixer het. Is ook niet zo gek, condensator mics worden gewoon heel veel gebruikt, en voor condensator mics heb je dus phantom nodig.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb hier nu een Behringer 2804A te leen, zal wel dezelfde zijn, maar dan heeft 'ie 8 mono inputs, 10 stereo inputs en 4 aux sends. Die heeft ook phantom power. Ik vind de mic-inputs overigens best stil, voor deze prijsklasse, best een compleet mixertje. BTW, het kan geen kwaad om phantom power per ongeluk aan te hebben bij een dyn. microfoon, die haalt dat nl. toch niet uit je signaal.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op zaterdag 20 oktober 2001 12:35 schreef TheLemon het volgende:
Ik heb hier nu een Behringer 2804A te leen, zal wel dezelfde zijn, maar dan heeft 'ie 8 mono inputs, 10 stereo inputs en 4 aux sends. Die heeft ook phantom power. Ik vind de mic-inputs overigens best stil, voor deze prijsklasse, best een compleet mixertje. BTW, het kan geen kwaad om phantom power per ongeluk aan te hebben bij een dyn. microfoon, die haalt dat nl. toch niet uit je signaal.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Nee klopt, maar je moet geen phantom aanzetten als je een ongebalanceerde connectie hebt met XLR, dan short je de phantom namelijk.
En ik weet ook niet of alle mics phantom kunnen hebben, dynamic mics wel iig.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Effe over die fantoomspanning:

Meestal gaat de fantoom alleen maar over microfoon-ingangen, en niet over de line-ingangen (hoog-ohmig).

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een mic niet tegen fantoom kon, alhoewel sommige DI's die in (bas)versterkers zijn ingebouwd d'r echt niet tegen kunnen, maar die zet je dan, als het kan, maar weer op een line-ingang. Als de zanger op een dynamische mic (=zonder fantoom) klaagt over pik aan zijn lippen, dan is het waarschijnlijk of Gerard Joling, of je kabel is niet goed.

Specs? Zie ondertitel...

• Baklap

Baklap

kan ik daar dan gewoon een mic inpluggen op zo'n monokanaal en dan mijn pianostukken opnemen? of heb ik dan nog een mic voorversterker of phantoom-voeding of zoiets nodig.. plz explain
Kijk ook nog maar eens bij HIER , HIER en HIER Weer een hoop te lezen en leren...

Pagina: 1