Overbodige troll

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:19
Kan iemand mij vertellen wat hier troll aan is?
Het gaat om deze thread: http://www.tweakers.net/nieuws/18921?&t=
Gepost door Swinnio Vrijdag 19 Oktober 2001 - 10:17 Score: -1 (Troll)
Tja, ze hebben natuurlijk wel een punt. Wanneer iedereen de details van elk beveiligingslek te weten komt, trekt dat ook juist mensen aan die er misbruik van willen maken.
Van de andere kant zou het M$ ook een heleboel negatieve publiciteit schelen als dit soort informatie geheim zou blijven. Maar daar hebben ze het natuurlijk niet over.

* Swinnio twijfelt een beetje aan de oprechtheid van Microsoft in dit soort zaken

offtopic:

Aangezien programmatuur van de softwaregigant zelf nog het vaakst medium is voor ongewenste activiteiten

Het woord "vaakst" bestaat niet, ooit van "vaak, meer, meest" gehoord?
/offtopic

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 15:49
Ik denk dat het vooral om de zin: "* Swinnio twijfelt een beetje aan de oprechtheid van Microsoft in dit soort zaken" gaat die mensen als trollerig interpreteren.

Persoonlijk ben ik het daar niet mee eens, dus van mij krijg je een +1

(Als tweakers het tenminste doet, want die geeft nu headlines van een maand geleden aan)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de draad momenteel even niet lezen omdat ik allerlei "Syntax error" meldingen krijg :?

Maar als ik deze reactie zo bekijk is hij geen -1 waard.

Je zegt dus inderdaad wel "* Swinnio twijfelt een beetje aan de oprechtheid van Microsoft in dit soort zaken". Nu is dit anders niet zo'n probleem, maar het is de bedoeling dat je je mening onderbouwd.

En dan nog het stukkie
"offtopic:

Aangezien programmatuur van de softwaregigant zelf nog het vaakst medium is voor ongewenste activiteiten

Het woord "vaakst" bestaat niet, ooit van "vaak, meer, meest" gehoord?
/offtopic "

Aangezien ik de hele draad niet kan zien weet ik niet of dat nu een reactie is op een user, of op de newsposter. In het eerste geval komt het een beetje bot over, een beetje meer tact kan geen kwaad bv.: "het moet zijn, 'vaak/meer/meest'. Als het een reactie is op een nieuwsposter: die hoort die fout inderdaad niet te maken.

Ik zou hem op iets tussen de 0 en de 2 willen zetten :)

/me vindt dat mensen de "toon" van hun post vaak onderschatten.

EDIT:Volgens mijn voorm. leraar Nederlands is "vaakst" wel degelijk correct: vaakst; meest voorkomend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 15:49
Mijn +1 is er door, verder zou ik me helemaal willen aansluiten bij wat Mecallie heeft gezegd en wat -=GiLeX=- hier zegt.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:19
Bedankt voor de reakties.

Wat die opmerking wat Microsoft betreft: ik zeg er toch duidelijk bij dat ik er zelf aan twijfel. Dat lijkt me lang niet sterk genoeg voor een troll. Als ik nou zou beweren dat Microsoft nooit te vertrouwen is, oke...

En wat de spelfout betreft: die stond inderdaad in de posting. In principe had ik er die opm. niet bijgezet als ie in een reactie had gestaan. Ik vind nou eenmaal dat je van nieuwsposter toch wel een beetje mag verwachten dat ze zulke dingen goed doen. Ik ga echt niet zeuren over hoe je een woord spelt, wat niemand gebruikt. Maar dingen "t" en "dt" leer je op de basisschool al.
EDIT:Volgens mijn voorm. leraar Nederlands is "vaakst" wel degelijk correct: vaakst; meest voorkomend.
Dat lijkt me erg sterk, maar ik probeer het even op te zoeken. "goedst" betekent toch ook niet "het beste"?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off