AMD uit de schappen van een winkel

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Dit las ik op http://www.computer-winkel.nl (een winkel in de buurt van me)
Wij leveren geen AMD meer i.v.m.
de nieuwe garantie voorwaarden
van AMD, en vanwege onze
slechte ervaringen.
Als ik die laatste regel lees denk ik dat ze niet met computers om kunnen gaan. En dat klopt ook aardig als ik zag wat voor gare koelers ze op AMD systemen deden.
Heeft ooit ergens een artikel op GoT gestaan over koelers waar in de handleiding stond dat je ze schuin moest plaatsen wat dus tot een afgebrokkelde core leidt.
Toen ik een keer nieuwe koelsmurrie nodig had stonden ze me glazig aan te kijken. (2 maanden na de HCC van vorig jaar) Nu gebruiken ze wel koelpasta (gelukkig).

Zijn er meer gevallen bekend van zulke computer winkels?

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Als ik al de problemen met de amd hier op het forum lees zouden ze wel gelijk kunnen hebben. Er zijn trouwens meer winkels die om deze redenen geen amd meer leveren.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Badger
Hoe meer iets verkocht wordt hoe meer mensen er problemen mee ondervinden.

Hoeveel autos hebben gebreken als ze net gekocht zijn?
Hoeveel mensen hebben problemen met Windows?

Aan de andere kant is het een kwestie van deskundig handelen. Zodra een klant zelf gaat klooien met een processor gaat het sneller fout. En als je zelf niet overweg er mee kan dan gaan ze idd sneller kapot.

Maw ik vind dat dit soort winkels de klant voor de gek houden en de keuze beperken doordat ze zelf niet met het produkt overweg kunnen.

Verwijderd

De problemen die er zijn liggen echt niet aan AMD. Dat afbrokkelen van de core is gewoon het slecht plaatsen van de cooler. Ik heb al een paar keer de cooler van mijn processor gehaald, en ik heb nergens problemen mee.

Verwijderd

Gaat in feite helemaal nergens over. AMD is een topmerk met topspullen tegen een goede betaalbare prijs.
Zelf zweer ik bij AMD CPU's. Intel werkt en doet ook wat het moet doen alleen tegen belachelijke prijzen.
En om nou zo actie te nemen om helemaal te stoppen in plaats van zich verdiepen waarom bijvoorbeeld iets niet werkt etc. is in mijn ogen een slechte zet.
Maargoed, als je dat niet wilt doen kan je inderdaad beter stoppen met het leveren van spullen waar je de ballen niet van af weet...

AMD the king of CPU's....maximum rock&roll.. :)

• Badger
idd ik heb ook wat tips aan die gasten gegeven.
(over gebruik van coolpasta en welke koelblokken geschikt zijn voor een amd)
Kennelijk was het toch nog te moeilijk voor ze.

Verwijderd

Dikke vette onzin.

Ik heb als newbie zijnde zelf mijn AMD systeem gebouwd (Abit KT7E / duron 800 / 256 mb memory), En mijn nieuwe systeem (deze dus) doet het echt niet slechter dan een intel.. zelfs beter! Als je gewoon een goeie koeler erop propt, en deze ook juist installeert (dus niet haastig, en zoals gezegd word) is er niets aan het handje.

Mijn systeem is net zo stabiel als een intel, loopt (behalve de normale BSOD's van windows) niet vast.

zoals mijn buurman hierboven al zegt, amd levert prima producten voor een goeie prijs.. En zeg nou zelf, als een newbie zoals ik het voor elkaar krijgt om een AMD te bouwen, en een computerwinkel niet.... wie is er dan een newbie?

Kortom, AMD hoort hiervan NIET de schuld te krijgen!

Techwarrior

Verwijderd

ik vind het bullshit

wij verkopen velen pc's met amd proc's en nog meer proc's los met koeler

en daar komt bijna noooooit iets van terug das gewoon hoe je er mee omgaat er is niks mis met amd

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ze hebben er niet eens een Email adres ???

Tevens dit is nog erger

:'( Meerprijs 128 MB SDram: f 140,- :'(

Maar goed er zullen wel scholieren werken die zogenaamd verstand hebben van pc's ;)

Verwijderd

Is dus een duidelijk geval van een zeer trieste winkel zonder enige technische kennis..

ze kunnen beter het hele winkeltje gelijk opruimen, want dat word nooit meer wat.

Sukkels!

• Badger
webmaster@computer-winkel.nl

probeer die eens

Verwijderd

Ikzelf heb ook een paar AMd`s gehad en die zijn me er ook alemaal door gebrand dus ik kan het me wel voorstelen. Geen flame a.u.b. :)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:17 schreef ExiRana het volgende:
Ikzelf heb ook een paar AMd`s gehad en die zijn me er ook alemaal door gebrand dus ik kan het me wel voorstelen. Geen flame a.u.b. :)
Zelf ook een paar gehad en doorgebrand, lijkt mij sterk branden namelijk nooit zo maar uit hun eigen door. Je zult wel bedoelen, heb er zelf ook een paar laten doorbranden!

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Belde net naar de winkel toe kreeg ik een man aan de lijn.
Ik:Vroeg ik aan hem of ze AMD CPUtjes verkocht
Hij: die verkopen wij niet meer
Ik: Mag ik vragen waarom?
Hij: Nou omdat AMD de garantie heeft heeft gewijzigd dat de klant moet aantonen dat hij door een fabrieksfout kapot is gegaan?
Hij: Maar ik vind zelf dat Intel betere presteert dan AMD??
Ik: nou okee dan kijk ik wel ergens anders.

Volgens mij heeft ie nog nooit bencmarks gezien :)

Maar hij kwam al niet zo slim over maar goed.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:13 schreef sahga het volgende:
ik vind het bullshit

wij verkopen velen pc's met amd proc's en nog meer proc's los met koeler

en daar komt bijna noooooit iets van terug das gewoon hoe je er mee omgaat er is niks mis met amd
Precies, dat is wat ik er ook van vind.
Daarbij moet je de keuze aan je klanten laten of zij voor Amd kiezen. Zullen zelf inderdaad wel teveel problemen ondervinden en om elk risico te vermijden voor Intel gaan.

:r |:(

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Badger
padje strakke actie! :+

Verwijderd

haha ja dat is toch ook gewoon zo, lees es al die topics over die AMD Thunderbird cores die afbrokkelen en cpu's die doorbranden. DAT HOOR JE OVER INTEL NOU NOOIT! :) Dan mogen AMD's nog zo snel zijn, erg solide/stevig/onkwetsbaar zijn ze niet! En dan nog die hogergeklokte AMD's die op onovergeklokte snelheid al 60 of 70 graden worden...

ik ga zelf binnenkort ook es een AMD proberen hoor, kijken of die XP wat is, hopen dat die wat steviger zijn. Worden in ieder geval wel wat minder warm naar het schijnt. Ik bezwijk ook effe voor de prijs/prestatie! P4 wordt me veels te duur (helemaal door die rare RIMM's) en nog trager dan AMD ook. :)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:30 schreef SALLY het volgende:
haha ja dat is toch ook gewoon zo, lees es al die topics over die AMD Thunderbird cores die afbrokkelen en cpu's die doorbranden. DAT HOOR JE OVER INTEL NOU NOOIT! :) Dan mogen AMD's nog zo snel zijn, erg solide/stevig/onkwetsbaar zijn ze niet! En dan nog die hogergeklokte AMD's die op onovergeklokte snelheid al 60 of 70 graden worden...

ik ga zelf binnenkort ook es een AMD proberen hoor, kijken of die XP wat is, hopen dat die wat steviger zijn. Worden in ieder geval wel wat minder warm naar het schijnt. Ik bezwijk ook effe voor de prijs/prestatie! P4 wordt me veels te duur (helemaal door die rare RIMM's) en nog trager dan AMD ook. :)
HALLO!!?!?!??!?!?

LEEFT SOMS IEDEREEN NOG IN HET VERLEDEN?!?!? :? :? :?

Een P4 1,5Ghz heb je zo overgeklokt naar 2Ghz en met gewoon DDR SDRAM is het harstikke goedkoop en super.

RAMBUS EN P4 (DUS DUUR) IS VERLEDEN TIJD!!!

Een P4 1,5Ghz is goedkoop en supergoede prijs/prestatie verhouding.

• Badger
pls geen Intel vs AMD

Het gaat hier om winkels die aangeven niet met processoren (of andere hardware) overweg te kunnen

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:48

BeaM-R

Powerrrrr

140 piek voor 128mb!!!
zijn ze daar van de pot ger*kt!!
pricewatch: 512mb pc133 120,-
kep net ff een mailtje naar die zaak gestuurd, ff gereageerd op het feit dat ze slechte ervaringen hebben met AMD.
Ben benieuwd of ze wat terugsturen (zal wel niet)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
waarom steeds meer winkels geen AMD verkopen:
• ze produceren veeeeel hitte
• AMD doet moeilijk met garantie
• AMD geeft maar 3 maanden garantie, en een winkel is bijna verplicht een jaar garantie te geven, dus komt iemand na een half jaar met een kapotte AMD processor, zijn de kosten voor de winkelier
that's it

---edit:---
ik ben NIET tegen AMD
dus ga me niet icq'en :P

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 09:52
Ik mag hopen dat die prijzen van een half jaar geleden zijn!!! Die gasten zijn duuuuuurr en dan bedoel ik echt heeeel duuur!!! :r :?

BTW
Hier een link naar een reactie-formulier *D
http://www.computer-winkel.nl/html/webmaster.htm

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AMD geeft maar 3 maanden garantie, en een winkel is bijna verplicht een jaar garantie te geven, dus komt iemand na een half jaar met een kapotte AMD processor, zijn de kosten voor de winkelier
that's it
een winkel IS verplicht een jaar garantie te geven.

ik ben het wel eens met die computerwinkel dat een intel systeem in zijn totaliteit makkelijker is dan een amd systeem. als je een amd setje bouwt moet je er wel verstand van te hebben en dat hoeft bij intel in mindere mate. aangezien ik zelf erg veel verstand heb van pc's en mijn werkgever ook, is het voor ons geen probleem om amd te leveren. ik ken zelfs pc zaken (zoals tca op ons eiland texel) die geen amd leveren, ook nooit geprobeerd. daarom kunnen ze prijstechnisch ook niet tegen ons op.

Verwijderd

Ik heb stage gelopen bij een van nederlands meest gare computerwinkels van nederland, met een contact gestoorde kneus als enige collega waar ook geen AMD's werden verkocht omdat er "veel problemem" mee waren. Het enige probleem is volgens mij dat zij niet kunnen nadenken over hoe je een AMD goed moet koelen, ik heb nu hier me 2e AMD systeem en ik zou nooit meer anders willen

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Op vrijdag 19 oktober 2001 19:40 schreef BeaM-R het volgende:
140 piek voor 128mb!!!
kep net ff een mailtje naar die zaak gestuurd, ff gereageerd op het feit dat ze slechte ervaringen hebben met AMD.
Hehe, ik ook, gevraagd waarom 512 MB PC133 daar 649 piek kost!!

• _JGC_
  • Laatst online: 21:17
Op vrijdag 19 oktober 2001 19:02 schreef outlaw het volgende:
Als ik al de problemen met de amd hier op het forum lees zouden ze wel gelijk kunnen hebben. Er zijn trouwens meer winkels die om deze redenen geen amd meer leveren.
En ondertussen leveren ze mooie HP Brio's met VIA PM133 en P3. Net zoveel problemen en ook nog eens duurder...

AMD vs Intel maakt nix uit, het is je mobo die het hem doet.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:59 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

die gasten leven in het stenen tijdperk man!!!!!

w00000t !!!!!!!

dit is echt niet normaal!

ennuh, AMD ALL THE WAY!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tjah.. ken veel winkels die zo redeneren... omdat Intel minder problemen voor ze opleveren omdat ze daar mee om kunnen gaan nemen ze geen AMD. Ook vinden veel winkels het vervelend dat er tweakers zijn die hun processor verbanden of breken en dan garantie gaan zeuren.. daar kan ik wel in komen. Aan de andere kant kunnen ze met die XP mooi de pot op, die roelt namelijk wel en heeft die problemen mooi niet! :)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08
tja.. wat een hufter-zaak, zou ik i.i.g. niet mee in zee gaan..

Dat zijn van die mannetjes, die vroeger amd-systemen maakten, maar die het niet snapten en zodoende veel klachten kregen enz..

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
En wij leveren alleen maar steeds meer AMD, de TD adviseert zelfs iedereen AMD.

OK, Intel met DDR is leuk, maar AMD (XP) met DDR is nog veel leuker (de overclockmogelijkheden, het underdog gevoel, en vooral dat heerlijke gevoel met veel minder geld een veel sneller systeem te hebben)

De enige reden dat PC-prive voor het merendeel uit Intel bestaat is omdat de personen die zo'n project regelen voor het bedrijf onvoldoende kennis heeft, en nog in de tijd leeft dat er alleen Intel was.
Personen binnen zo'n bedrijf die kennis van zaken hebben kiezen dan voor een custom-build systeem met...... AMD.

Als iedereen toch eens Tom, Anand, HardOCP, ACE's e.d. zou lezen zou er nog meer AMD verkocht worden.
En nog meer defect terugkomen, want zoals al eerder in dit topic gezegt: waar veel van wordt vekocht, komt ook meer van terug.

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 19 oktober 2001 19:17 schreef ExiRana het volgende:
[/quote

En daarom zit je nu dus aan de Intel. Die maakt tenminste proc die je niet door kan laten branden! :o
(bron www.tomshardware.com)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
d'r zit hier in de buurt ook zown bedrijfje dat op AMD cpu's niet al te zuinig is met koelpasta enzo ze smeren het dan gewoon over de hele cpu ipv aleen over de core.

dit is geen eigen ervaring maar dit was bij eeen vriend van me

maar het zouden idd. wel flinke klunsen zijn als ze die koelers er nier op kunnen krijgen zonder de core te verbrijzelen ...

hoewel ik heb hier zelf ook noog een duron met gare core liggen :P

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Mannes
  • Laatst online: 01-08 02:16
edit:

Dubbel ! :( |:(

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

tijd voor een miltvuurbrief....... >:)

Verwijderd

SUkkels!!!

Ik wil daar een systeem bestellen:

Mobo Asus A7V266, 266 Mhz Socket A
cpu: ???

• alvv
  • Laatst online: 07-07-2025

alvv

Op zaterdag 20 oktober 2001 01:35 schreef ybraat het volgende:
SUkkels!!!

Ik wil daar een systeem bestellen:

Mobo Asus A7V266, 266 Mhz Socket A
cpu: ???
Echt een stelletje dombo's daar.
Ik zou zeggen mailen en schelden, heb ik zojuist gedaan, nu jullie nog :)

• Ronald
  • Nu online
Op vrijdag 19 oktober 2001 19:36 schreef iefje het volgende:

[..]

HALLO!!?!?!??!?!?

LEEFT SOMS IEDEREEN NOG IN HET VERLEDEN?!?!? :? :? :?

Een P4 1,5Ghz heb je zo overgeklokt naar 2Ghz en met gewoon DDR SDRAM is het harstikke goedkoop en super.

RAMBUS EN P4 (DUS DUUR) IS VERLEDEN TIJD!!!

Een P4 1,5Ghz is goedkoop en supergoede prijs/prestatie verhouding.
Dat je P4 promote is niet slecht, maar kom dan wel met argumenten die WAAR zijn.

check www.overclockers.com cpu database p4 1.5Ghz

Pentium 4 1.5G Results....

Total Entries in Database for Pentium 4 1.5G - 8
Average overclocked speed - 1825 Mhz

helaas geen directe link. form submit scriptje enzo

8 cpu's slechts, slechts 1 doet 2G de rest stop op 1.8

Waar vind jij trouwens een goed DDR p4 mobo :?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Badger
jongens hou het wel netjes aub. Dat die winkel ruk is is nu wel duidelijk.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

*zucht* Een computerhandel die geen computers met AMD processoren in elkaar kan zetten is nog minder deskundig dan ikzelf... Dat zaakje stap ik dus niet meer binnen :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• digifun
  • Niet online

digifun

Wat een dom amd geblaat hier.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
is et niet zo dat de fabriek moet aantonen dat de klant heb lopen klooien, staat in de wet geloof ik...

• _JGC_
  • Laatst online: 21:17
Dat klopt ja, maar toon jij als klant maar es aan dat die core verbrijzeld uit de fabriek is gekomen...
AMD controleert heus wel of een CPU werkt of niet, hoe moeten ze anders die dingen in de fabriek testen op de juiste snelheid?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Ik niet dat ik wil weten hoeveel onderdelen er door wannabe tweakers worden gesloopt, om vervolgens doodleuk als garantie te worden geclaimed. AMD is dan lastig, doordat er geen thermische beveiliging in zit. De XP is een stap in de goede richting...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

HEb net ook een mailtje stuurd naar die lui! Kijken of ze nog wat antwoorden

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 01:51 schreef nitenite het volgende:

[..]

Dat je P4 promote is niet slecht, maar kom dan wel met argumenten die WAAR zijn.

check www.overclockers.com cpu database p4 1.5Ghz

Pentium 4 1.5G Results....

Total Entries in Database for Pentium 4 1.5G - 8
Average overclocked speed - 1825 Mhz

helaas geen directe link. form submit scriptje enzo

8 cpu's slechts, slechts 1 doet 2G de rest stop op 1.8

Waar vind jij trouwens een goed DDR p4 mobo :?
Hmmm, toevallig zijn wel ALLE procs die NIET 2Ghz zijn met RDRAM, dat is logisch, RDRAM kan niet echt hoger dan 120Mhz FSB. Met SDRAM kom je veeeeeel hoger.

Die P4 DDR mobo's zijn net uit, nog heel ff wachten, Asus komt al met een Sis 645 en de VIA P4X266 zijn al uit en P4X333 komt ook nog.

Genoeg smaak dus. en met RDRAM kun je dus NIET OVERCLOCKEN.
Met SDRAM en overclocken haal je dezelfde prestaties als met RDRAM. En goedkoper.

Een P4 is trouwens ook niet duur.

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 20 oktober 2001 13:07 schreef iefje het volgende:

[..]

Hmmm, toevallig zijn wel ALLE procs die NIET 2Ghz zijn met RDRAM, dat is logisch, RDRAM kan niet echt hoger dan 120Mhz FSB. Met SDRAM kom je veeeeeel hoger.
Sdram p4 presteren duidelijk minder dan RDRAM dus die

1,5@1,8rdram zijn net zo snel als die SDR 1,5@2Ghz P4 in REALLIFE
Die P4 DDR mobo's zijn net uit, nog heel ff wachten, Asus komt al met een Sis 645 en de VIA P4X266 zijn al uit en P4X333 komt ook nog.

Genoeg smaak dus. en met RDRAM kun je dus NIET OVERCLOCKEN.
Met SDRAM en overclocken haal je dezelfde prestaties als met RDRAM. En goedkoper.
DDR is goedkoper maar presteerd iets minder dan RDRAM de beste keuze prijs/performance

SDR presteer duidelijk minder en overclocken helpt iets maar niet zo veel 1,5@2,0 heeft 'n OC'ed FSB van 133Mhz

dus ipv 100MhzSDR 133SDR tegen Dual PC800
Een P4 is trouwens ook niet duur.
welke de 1,5Ghz ja die is niet duur maar die is kwa performance gelijk aan de oude SDR TB1200 die kan ook tot de 1400/1500 overclocked worden en dan is zijn performance met DDR gelijk aan de P4 2,0

kijk je naar de prijs van de P4 2,0 bij die zou je intel aandelen erbij moeten krijgen en die clocked niet zo ver over.

kijk je naar de Athlon XP 1800+ die is al sneller dan de P4 2,0 en de AXP 1700+ zweeft rond 2.0 P4 performance

Athlon XP 1800+(1533) zijn te OC'en tot rond de 1800Mhz 2100+ daar heb je 'n P4 2,4 Ghz om dat te evenaren minstens voor nodig. of 'n northwood op 2,2Ghz maar je bent er met 'n AXP GÉÉN kapitaal voor kwijt(P$ 2,0).

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• digifun
  • Niet online

digifun

Wat een gezeur over prijs kwaliteit,in real life scheelt het een paar honderd gulden op een systeem. Het begint hier tegenwoordig hoe langer hoe meer the gathering of armoedzaaiers te worden. Als je toch een beetje baan in de automatisering hebt valt dat geld je gewoon niet op.

• Speedy-J
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:59 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Waarscheinlijk om die 10.000 gebroken core's terug te vangen >:)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• SG

SG

Op zaterdag 20 oktober 2001 18:16 schreef outlaw het volgende:
Wat een gezeur over prijs kwaliteit,in real life scheelt het een paar honderd gulden op een systeem. Het begint hier tegenwoordig hoe langer hoe meer the gathering of armoedzaaiers te worden. Als je toch een beetje baan in de automatisering hebt valt dat geld je gewoon niet op.
ITér is GÉÉN synoniem voor Tweaker.

D'r zijn genoeg PC hobbyisten die niet in die branche zitten, maar 'n totaal andere baan hebben die niet zo vet betaald wordt.

D'r zijn ook PC hobbyisten die studeren nog 'n moeten kloten op 'n budged of zelfs tweedehands syteempje.

als jij geld zat heb dan sponsor je maar intel door 'n P4 te kopen zoals vele anderen die geld zat hebben maar er zijn ook minder bedeelden en daar is AMD tot nu toe de keuze voor.

Het is pas sind's kort dat de instap P4's betaalbaar zijn de top modellen zullen altijd duur blijven, release prijzen van intel zijn meestal 2000,- of hoger.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• digifun
  • Niet online

digifun

Kwaliteit heeft zijn prijs.

Voor een professioneel produkt is een professionele bedrijfs voering nodig met een bijbehorende prijszetting. Het is niet voor niets dat amd geen winst maakt.

Het profiel van de gemiddelde tweaker in aanmerking genomen moet een paar honderd gulden verschil niet te merken zijn`, vooral als je dat gaat terugrekenen over een levensduur van 2 jaar.

Verwijderd

Sdram p4 presteren duidelijk minder dan RDRAM dus die

1,5@1,8rdram zijn net zo snel als die SDR 1,5@2Ghz P4 in REALLIFE
MAAR IN REALLIFE MERK JE HET VERSCHIL WEL AAN JE PORTEMONNEE. Ik vind het juist goed dat een P4 SDRAM met TWEAKEN even snel kan zijn als een P4 SDRAM, of DAT NOU NIET GOED?
DDR is goedkoper maar presteerd iets minder dan RDRAM de beste keuze prijs/performance

SDR presteer duidelijk minder en overclocken helpt iets maar niet zo veel 1,5@2,0 heeft 'n OC'ed FSB van 133Mhz

dus ipv 100MhzSDR 133SDR tegen Dual PC800
De vroege-beta plank van de Sis 645 presteerd 1fps minder dan een i850 dusseehh.....
welke de 1,5Ghz ja die is niet duur maar die is kwa performance gelijk aan de oude SDR TB1200 die kan ook tot de 1400/1500 overclocked worden en dan is zijn performance met DDR gelijk aan de P4 2,0

kijk je naar de prijs van de P4 2,0 bij die zou je intel aandelen erbij moeten krijgen en die clocked niet zo ver over.

kijk je naar de Athlon XP 1800+ die is al sneller dan de P4 2,0 en de AXP 1700+ zweeft rond 2.0 P4 performance

Athlon XP 1800+(1533) zijn te OC'en tot rond de 1800Mhz 2100+ daar heb je 'n P4 2,4 Ghz om dat te evenaren minstens voor nodig. of 'n northwood op 2,2Ghz maar je bent er met 'n AXP GÉÉN kapitaal voor kwijt(P$ 2,0).
Een 1,7Ghz P4 met DDR SDRAM is:
-even duur als een Athlon XP 1800+
-Je klokt hem over naar 2200-2400, dan ben je ook lekker snel uit. Misschien een beetje langzamer dan de Athlon XP, maar dat is bijna onmerkaan aan je fps, en misscihen wel merkbaar aan je stabiliteit. want die 1800+ overclocken naar 1800Mhz kan best wat instabiliteit veroorzaken. Een P4 is superstabiel.
Als je toch een beetje baan in de automatisering hebt valt dat geld je gewoon niet op.
Precies, dan ga je zowiezo voor een Intel.

Ik heb liever een P4 2Ghz met een Vapochill dan een Athlon 1400 met Vapochill.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
Op zaterdag 20 oktober 2001 20:10 schreef outlaw het volgende:
Kwaliteit heeft zijn prijs.

Voor een professioneel produkt is een professionele bedrijfs voering nodig met een bijbehorende prijszetting. Het is niet voor niets dat amd geen winst maakt.

Het profiel van de gemiddelde tweaker in aanmerking genomen moet een paar honderd gulden verschil niet te merken zijn`, vooral als je dat gaat terugrekenen over een levensduur van 2 jaar.
Je zegt hier dus gewoon dat je AMD niet professioneel vindt toch? Correct me if I'm wrong.

Waarom is AMD niet professioneel? Als AMD een paar honderd gulden op de prijs zou drukken, zouden ze wel professioneel zijn? Of is 't de breekbaarheid die AMD onprofessioneel maakt? :?
Dat probleem van die afbrokkelende cores ligt in mijn ogen nog steeds voor 't grootste gedeelte bij de consument die er niet mee om kan gaan. AMD heeft heel erg duidelijk op hun site staan hoe je een koeler moet monteren en welke coolers ze aanraden.

Als je je mening nou eens goed onderbouwd ipv alleen maar te blaten over een paar honderd guldens die je niet mist.
Met een paar honderd gulden kan ik heel wat doen en een levensduur van 2 jaar heeft een CPU bij mij nog nooit gehaald. Volgens mij is dat ook wel redelijk van toepassing op de gemiddelde tweaker hier.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:31 schreef InZane het volgende:

[..]

Je zegt hier dus gewoon dat je AMD niet professioneel vindt toch? Correct me if I'm wrong.

Waarom is AMD niet professioneel? Als AMD een paar honderd gulden op de prijs zou drukken, zouden ze wel professioneel zijn? Of is 't de breekbaarheid die AMD onprofessioneel maakt? :?
Dat probleem van die afbrokkelende cores ligt in mijn ogen nog steeds voor 't grootste gedeelte bij de consument die er niet mee om kan gaan. AMD heeft heel erg duidelijk op hun site staan hoe je een koeler moet monteren en welke coolers ze aanraden.

Als je je mening nou eens goed onderbouwd ipv alleen maar te blaten over een paar honderd guldens die je niet mist.
Met een paar honderd gulden kan ik heel wat doen en een levensduur van 2 jaar heeft een CPU bij mij nog nooit gehaald. Volgens mij is dat ook wel redelijk van toepassing op de gemiddelde tweaker hier.
AMD is onprofessioneel, omdat:

-de huis-tuin-en-keuken tweakers ze kopen
-ze goedkoop zijn, alle studenten kopen AMD'tjes
-bedrijven voor intel gaan
-ze bijna geen aandeel aan de bedrijfsmarkt hebben, bijna alle bedrijven gaan voor ZEKERHEID en BETROUWBAARHEID dus voor INTEL, en NEE ik zeg neit dat AMD dat niet heeft, maar bij Intel ligt het toch een stuk hoger.\

Het is eigenlijk niet onprofessioneel te noemen, want een processor is heel erg professioneel gemaakt.

Ze hebben gewoon heel erg weinig aandeel in de professionele markt.

• InZane
Op zaterdag 20 oktober 2001 20:30 schreef iefje het volgende:

Misschien een beetje langzamer dan de Athlon XP, maar dat is bijna onmerkaan aan je fps, en misscihen wel merkbaar aan je stabiliteit. want die 1800+ overclocken naar 1800Mhz kan best wat instabiliteit veroorzaken. Een P4 is superstabiel.
Waarop baseer je dat???

• InZane
Op zaterdag 20 oktober 2001 20:34 schreef iefje het volgende:

[..]

AMD is onprofessioneel, omdat:

-de huis-tuin-en-keuken tweakers ze kopen
-ze goedkoop zijn, alle studenten kopen AMD'tjes
-bedrijven voor intel gaan
-ze bijna geen aandeel aan de bedrijfsmarkt hebben, bijna alle bedrijven gaan voor ZEKERHEID en BETROUWBAARHEID dus voor INTEL, en NEE ik zeg neit dat AMD dat niet heeft, maar bij Intel ligt het toch een stuk hoger.\

Het is eigenlijk niet onprofessioneel te noemen, want een processor is heel erg professioneel gemaakt.

Ze hebben gewoon heel erg weinig aandeel in de professionele markt.
Dus je bent een studentje en een huis, tuin en keuken tweaker gezien je signature.

3 keer raden wat ik ben. En ja, toch heb ik een AMD :)

• Jester
  • Laatst online: 11:24
AMD geeft wel gewoon 1 jaar garantie. Alleen niet als de core is gesloopt (of kapot is gegaan) of als er sprake is van oververhitting door slechte montage van cooler of overclocking.

Dit kreeg ik keuring op een brief van een groothandel. dus so be it, maar wel logisch.

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:39 schreef InZane het volgende:

[..]

Dus je bent een studentje en een huis, tuin en keuken tweaker gezien je signature.

3 keer raden wat ik ben. En ja, toch heb ik een AMD :)
Ben ik ook ja :)

Misschien zie jij niet het nut in van het geld uitgeven voor een P4 2Ghz.

• Dennis
  • Laatst online: 21:22
Ik heb laatst ook 2 cores gemold :( :( (1 niet mijn schuld)
totale kosten: 1100,=

alhoewel er 1 wel te verhalen valt op de winkel

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:09

Jox444

Honestly....

scheld jij ons nu allemaal uit??!! K'plach

Het is FRIET!

Verwijderd

:Z

• digifun
  • Niet online

digifun

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:31 schreef InZane het volgende:

[..]

Als je maar 1 systeem hebt haal je inderdaad die levensduur van twee jaar niet. Tijd is geld, je moet de meertijd bij een amd systeem terug rekenen (patches,updates,drivers) per uur en dit in je aankoopbeslissing meenemen.
Op zaterdag 20 oktober 2001 20:42 schreef Jestar het volgende:
AMD geeft wel gewoon 1 jaar garantie. Alleen niet als de core is gesloopt (of kapot is gegaan) of als er sprake is van oververhitting door slechte montage van cooler of overclocking.

Dit kreeg ik keuring op een brief van een groothandel. dus so be it, maar wel logisch.
Misschien dat het voor jou wel logisch klinkt, alleen werkt het consumentenrecht anders.

Met professioneel bedoel ik niet alleen de technische kwaliteit. Een bedrijf wat niet verder kijkt dan prijsconcurrentie is niet professioneel bezig. Vooral niet als ze er zover in doorslaan dat ze zelf geen winst meer maken. Op korte termijn is het leuk als de processors goedkoop zijn maar hierdoor zijn er onvoldoende middelen om in de toekomst te investeren waardoor op langere termijn de werking negatief is.

• InZane
Een intel systeem heeft dezelfde patches, updates en drivers en dat dat er nou zoveel zijn kan ik nou niet bepaald zeggen.

Ik heb niks tegen Intel ofzo, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb hiervoor met volle tevredenheid PII en PIII gehad, maar ik denk dat ik om op dit moment voor een AMD CPU te kiezen een hele goede keus heb gemaakt. Minstens net zo stabiel en alles draait als een zonnetje. Inbouwen, installeren en draaien maar.
Kan maar zo zijn dat ik de volgende keer weer voor intel ga, maar dat ligt dan helemaal aan de omstandigheden.

Ik kan er alleen niet goed tegen dat iemand hier P4 zo extreem zit te promoten. Niet dat ik wat tegen promoten heb, maar om iemand nou voor gek gaan te verklaren dat ie AMD koopt gaat me iets te ver.

BTW.. Dit is m'n eerste AMD systeem.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 21:34 schreef InZane het volgende:
Een intel systeem heeft dezelfde patches, updates en drivers en dat dat er nou zoveel zijn kan ik nou niet bepaald zeggen.

Ik heb niks tegen Intel ofzo, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb hiervoor met volle tevredenheid PII en PIII gehad, maar ik denk dat ik om op dit moment voor een AMD CPU te kiezen een hele goede keus heb gemaakt. Minstens net zo stabiel en alles draait als een zonnetje. Inbouwen, installeren en draaien maar.
Kan maar zo zijn dat ik de volgende keer weer voor intel ga, maar dat ligt dan helemaal aan de omstandigheden.

Ik kan er alleen niet goed tegen dat iemand hier P4 zo extreem zit te promoten. Niet dat ik wat tegen promoten heb, maar om iemand nou voor gek gaan te verklaren dat ie AMD koopt gaat me iets te ver.

BTW.. Dit is m'n eerste AMD systeem.
Bedoel je nou soms mij?

Ik heb iig niet gezegd dat een AMD kopen gek is.... het enige wat ik zeg is: P4 en Athlon = Prijs gelijk, en met tweaken performance ook gelijk. Mag je zelf kiezen welke je koopt.

• Servowire
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Nee het moet Gathering Of Patsers worden

Tssssssssss.....

edit:
nevermind..

met papier mache kun je alles maken!!

• digifun
  • Niet online

digifun

Op zaterdag 20 oktober 2001 22:02 schreef Servowire het volgende:

[..]

Nee het moet Gathering Of Patsers worden

Tssssssssss.....

edit:
nevermind..
Voor f 300 ben je geen patser.

Die vliegdekschepen doen het nu trouwens prima op nt, tijd om je ondertitel aan te passen. Het is trouwens windows 2000 geen nt.

• InZane
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:17 schreef outlaw het volgende:

[..]

Voor f 300 ben je geen patser.

Die vliegdekschepen doen het nu trouwens prima op nt, tijd om je ondertitel aan te passen. Het is trouwens windows 2000 geen nt.
Lul niet.. Het is windows XP :9 ;)

• digifun
  • Niet online

digifun

UTFS, 2000 dus.

• SG

SG

Op zaterdag 20 oktober 2001 21:48 schreef iefje het volgende:

[..]

Bedoel je nou soms mij?

Ik heb iig niet gezegd dat een AMD kopen gek is.... het enige wat ik zeg is: P4 en Athlon = Prijs gelijk, en met tweaken performance ook gelijk. Mag je zelf kiezen welke je koopt.
AMD Athlon XP 1500+ FL 365,- Intel Pentium 4 1,5GHz (S478) FL 428,-
AMD Athlon XP 1600+ FL 409,- Intel Pentium 4 1,6GHz (S478) FL 519,-
AMD Athlon XP 1700+ FL 489,- Intel Pentium 4 1,7GHz (S478) FL 581,-
AMD Athlon XP 1800+ FL 619,- Intel Pentium 4 1,8GHz (S478) FL 821,-
Intel Pentium 4 1,9GHz (S478) FL 1075,-
Intel Pentium 4 2,0GHz (S478) FL 1600,-

P4 1,5 is aantrekkelijk geprijsd ja AXP presteerd wel aanzienlijk beter voor zijn prijs is dus 'n keuze tussen heatspreider&naam of performance maar nog lang niet gelijk

P4 2,0 == AXP 1800+ & Geforce 3

maar ik moet je wel toegeven de AXP zijn op prijs niveau met hun XPrating tegen 'n P4 gezet met die zelfde CLock waarde. Maar niet op reallife performance.

AXP 1800+ is op prijs tegen de P4 1800 gezet met ongeveer 25% goedkoper en 25% meer performance tegen géén heatspreider de keuze is aan de consument méér performance of panzer Core.

P4 & Palomino zijn beide te overclocken dus daar zijn ze wel gelijk in.

• InZane
Op zaterdag 20 oktober 2001 22:36 schreef outlaw het volgende:
UTFS, 2000 dus.
Hallo, het is zaterdagavond. Niet gelijk zo happen >:)

* InZane vertrekt zo richting centrum :P

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:40 schreef BeaM-R het volgende:
140 piek voor 128mb!!!
He, He. Op de pc dumpdag in A'dam vandaag ff geheugen gehaald. 256 MB infineon (computerland) voor 69 piekkies. Leuk toch??

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• SG

SG

Op zaterdag 20 oktober 2001 20:30 schreef iefje het volgende:
MAAR IN REALLIFE MERK JE HET VERSCHIL WEL AAN JE PORTEMONNEE. Ik vind het juist goed dat een P4 SDRAM met TWEAKEN even snel kan zijn als een P4 SDRAM, of DAT NOU NIET GOED?
SDRAM is voor noobs die niet veel performance nodig hebben en 'n upgrade path willen behouden of voor de budged intel fanaat die zijn Gigabyte aan SDRam infestering wel over zetten naar zijn nieuwe P4 platform.

De performance hongerigen pakken dan minsten DDR & die met poen en normale geheugen grote behoefte is RDRAM de performance alternatief voor ietsje meer prijs

Mensen die 'n P4 2.0@2.0 kopen aan SDRAM gekoppeld en S423 en G2MX'je zijn met hun grote disco stampers in de Ghz marketings fuik van intel gevallen
De vroege-beta plank van de Sis 645 presteerd 1fps minder dan een i850 dusseehh.....
D'r is ook zoiets als de KT266A nForce i845DDR maar die zijn er nog niet massaal op de PC markt aanwezig dus voor intel is het SDR of RDRAM later komt er DDR & northwood maar nu nog niet.
Een 1,7Ghz P4 met DDR SDRAM is:
-even duur als een Athlon XP 1800+
-Je klokt hem over naar 2200-2400, dan ben je ook lekker snel uit. Misschien een beetje langzamer dan de Athlon XP, maar dat is bijna onmerkaan aan je fps, en misscihen wel merkbaar aan je stabiliteit. want die 1800+ overclocken naar 1800Mhz kan best wat instabiliteit veroorzaken. Een P4 is superstabiel.
Hoezo denk je dat je de 2,4Ghz haal HardOCP heeft 'n P4 2,0@2165 kunnen OC'en

AMD heeft daar maar 'n AXP 1900+ 1600Mhz die er binnen kort komt voor nodig dus 'n AXP 1800+ 1533Mhz kan redelijk de 1700Mhz halen want 'n AXP 2000+ staat ook op stapel voor de kerst.
Ik heb liever een P4 2Ghz met een Vapochill dan een Athlon 1400 met Vapochill.
Als je je 'n vapochil kan veroorloven dan ga je extreem voor top perforamnce prijs speeld dan géén rol alleen performance dan neem je de palatform met de beste performance en clockschaling.
performance AXP 1533Mhz 1800+
P4/AXP clockschaling ?
nortwood clockschaling dat zit wel goed.

mar inpaats van 'n Vapochil(1600,-) haal ik me twee ATI 8500 (2x 800,-)voor mijn twee TB1200 & TB1400 systemen

Reallife performance is niet alleen afhankelijk van de CPU weetje,maar van:
CPU/memory/mobo/bios/chipset/drivers/GKaart/VidMemory en naatuurlijk van de voor de gebruiker belangrijkste Apps

Verwijderd

Hoeveel ?!!! We leven niet meer in de oer-tijd ofzo :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

:O

En iefje wordt weer bedankt voor het ontketenen van een Intel vs AMD oorlog... Beschouw dit als een officieuze waarschuwing.

Volgende keer is het een officiele.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.