2x Windows 2000 Administrator

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Hey, ik ben van plan om Windows 2000 Pro te installeren op allebei mijn computers (Op de sever de Nederlandse, en op de client de Engelse). Als de setup voltooid is, kun je aangeven hoe Win2K moet inloggen. Als ik bv aangeef dat hij automatisch als Administrator moet inloggen, en ik doe precies hetzelfde bij de andere pc (zelfde password dus), kan ik dan gewoon bestanden sharen over het netwerk?

Dus niet dat hij een vaag ICS$ paswoord vraagt ofzo?

Ik weet namelijk niet of een Administrator ook als 'user' telt, ik weet dus wel dat je met dezelfde user & paswoord moet inloggen om bestanden the sharen.

Dus gaat dit lukken?

Verwijderd

Administrator is gewoon een user, maar ik denk nog wel dat je je moet identificeren bij de andere computer, middels een username en password voordat je kunt sharen, tenzij je gewoon shares opzet zonder passwordgedoe..

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Op vrijdag 19 oktober 2001 18:59 schreef skiewiel het volgende:
Administrator is gewoon een user, maar ik denk nog wel dat je je moet identificeren bij de andere computer, middels een username en password voordat je kunt sharen, tenzij je gewoon shares opzet zonder passwordgedoe..
Ja, ik wil geen paswoorden op de shares zelf hebben, ik wil eigenlijk hetzelfde principe als bij Win9X het geval is, het is toch maar voor een klein thuisnetwerkje dus... :)

Dus als ik de shares niet beveilig met paswoord, gaat het gewoon lukken?