Op vrijdag 19 oktober 2001 23:01 schreef slybas het volgende:
Mijn ervaring met linux is beperkt maar de enige die een echte network omgeving heeft zoals windows is de Corel distributie hiermee kan je meteen na installatie browsen naar windows machine's.
ik vind dat nog steeds een wereld linux uitvoering
maar ja de experts zullen het wel niet met me eens zijn
maz
baz
Nee niet echt. Ik zal maar geen uitspraken over Corel Linux doen
Maar er zijn meerdere programma's die je onder X bijvoorbeeld kan draaien die hetzelfde bewerkstelligen.
KDE2's konqueror kan het bijvoorbeeld ook standaard
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:49 schreef iGadget het volgende:
Ehm... misschien een hele domme vraag, maar gewoon network browsen zoals in windhoos kan dus niet?
Daar zijn dus zoals ik hierboven zeg, verschillende programma's voor, die samen werken met samba.
Als je overigens een share mount, dan betkent dit, dat je die share als het ware aan een lokale directory koppelt. Ofwel het lijkt net alsof je alle lokaal benadert. Je kan dan ook gewoon met elk progje (of op de console) de inhoud zien. (Het is te vergelijken met het mappen van een networkdrive onder windows)
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:35 schreef nelske het volgende:
[knip]
Als je geen smbmount support hebt dan kan je uiteraard nog op die machine komen, alleen gebruik je dan meer een soort van ftp-client. Daarvoor gebruik je namelijk smbclient (man smbclient).
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:53 schreef _JGC_ het volgende:
smbclient is ook handig als je geen SMBFS gecompileerd hebt.
Is gewoon een FTP-alike programma wat redelijk handig werkt (vooral om met tar een hele dir binnen te halen)
Zoek de verschillen