Abit Kt7E Bios probs

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 20:41
Hoi, ik heb vandaag mijn ABit bordje binnen gekregen, en daarop mijn Duron 1Ghz(morgan) Gezet. Bordje ondersteund uhm gewoon. ALthans WcpuID geeft aan dat er SSE op de proc zit. :)

Naja das het positieve. Wat ik minder vond, was dat het beeld heel wazig was. Bij mijn oudere moederbord niet, nu wel. Ik heb een Kyro 1.
Buiten windows trilde het beeld heel erg, maar in windows was het beeld alleen wazig.

Ik wilde de bios opnieuw flashen, omdat mijn SCSI kaart niet goed deed. EN ik zag bij de nieuwe bios-update dit staan: Enhance SCSI Adapters compatibility.

NAja, ik wilde dus de bios flashen. Floppy gemaakt omdat ik WIn2K gebruik. Flashen ging goed.. Ik starte opnieuw op en wilde naar de bios gaan, Toen zag ik alleen een blauw beeld. :(

NA een paar keer de Cmos te hebben geleegd zag ik dat ik een duron 1200 had.. :?

En hij starte niet meer op. :(

Ik had ergens nog een duron 700 liggen, dus die deed ik erin. Nu kon ik wel in de bios komen
Maar als ik nu opstart krijg ik foutmeldingen onder Win2K, althans, ik kom niet in windows. Ik krijg voordat ik in windows ben een blauwscherm. :(

Ik kan ook niet meer opstarten van een floppy :(

WAt moet ik nu doen?

• AttiX
Zijn er helemaal geen manieren voor? Mopet ik het bord weer opsturen?

• AttiX
Tis een dag later, geen replies... :(

Niemand die mij kan helpen?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
windows formatteren :?

Verwijderd

Vervelend probleem dat je hebt, sucks!

Heb je al geprobeerd alle stuff van je computer te halen behalve je proc ( met koeler :+ ), mem en graphics card? Heb je misschien ander geheugen en een graphics card die je even zou kunnen omwisselen?

Is je voeding oke? Veel van ditsoort vage problemen kunnen simpelweg komen door onvoldoende voeding.

Nouja probeer het en anders.. sleutelhangertje! >:)

• AttiX
Sleutelhangertje? Dat woord schiet mij dwars door mijn hart :)

Neej, joh, de proc doet het nog wel.. Ik haal deze week een nieuwe HDD, en daar probeer ik het dan nog wel ff mee.. eerst windows 98 erop en later Win2K.. Wel irritant dat je geen dos hebt onder W2K.

Voeding, hmm. Zou mischien nog wel kunnen. Maar lijkt mij sterk.. Ik had er eerst veel meer in hangen.. En hij start ook wel gewoon goed op, maar de bios is er volgens mij gewoon verkeerd ingeflashed... :(
Pagina: 1