wat kopen, 15" LCD of 19" CRT?

Pagina: 1
Acties:

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
grrrr ik kom er niet uit :(
Ik heb max 1000,- te besteden voor een nieuwe monitor en zit te twijfelen tussen een vette 19" CRT of een stijlvolle 15" LCD.

nadelen voor LCD vind ik: max. resolutie 1024x768 en niet erg geschikt voor gamen vanwege een lange nagloeitijd, maar daar staan dan wel weer een rustiger beeld en een gunstig formaat tegenover.

Ik word hier helemaal gek van :(
Wat zal ik kopen :? :?

en klopt het dat de Iiyama's van nu van mindere kwaliteit zijn dan ze ooit waren (dit hoorde ik van iemand, maar geloof er geen snars van, die Vision Master Pro 452 bijv. vinnik hartstikke geil :P )

/edit
topictitel --> tnx Sinterklaas 82 tm :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Persoonlijk zou ik als ik de ruimte had voor 19" gaan. Deze zal langer mee gaan, en is ook wat flexibeler dan een TFT.

De meeste mensen die TFT's willen zijn mensen met veel geld die perse een platte monitor willen. Jij lijkt me niet echt iemand die dat wil. Gewoon een mooie 19" nemen dus!

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

topictitel aangepast

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
iiyama vmp 452 roels
lekker beeld heb hem ook een tijd geleden gekocht

maar als ik na een lan party ga heb ik toch liever een lcd :P

Verwijderd

ik moet nu ook een nieuwe monitor en ik heb bnu gekozen voor een Samsung 757DFX 17" DynaFlat (Flat Screen) vet :) zie er cool uit lekker scherp resolution 0,20 mm echt zo laag kom je ook niet vaak tegen.
Dus ik neem deze

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die 0.20mm dpi is alleen maar horizontaal gemeten en komt uit op 0.25mm DPI diagonaal net zoals andere 'redelijke' monitoren die geen aperture grill beeldbuis hebben.
Niets bijzonders dus.
Is een verkooptruc waar sommige mensen nog intrappen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

ow nou dan bestel ik heb mooi niet hij zag er wel scherp uit nou neem ik dan gewoon een lg zijn altijd goed of is er nog een betaalbaar merk die goed is.
Want lg kwam ook een van de beste toen uit de test.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je de plaats, een 19" CRT
Heb je geen plaats en heb je het liefst een stil beeld, een TFT scherm.
Zat ook met zo'n moeilijke keuze, maar ik had weinig plaats duzzz....

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik zou zoiezo nooit een 15" monitor kopen.. TFT of niet, 15" is gewoon te klein.

Just my 2c

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• Buck Danny
  • Niet online
met een 17" zit ik nu ongeveer 50 cm van het beeldscherm af met mun ogen, met een 19" enkele centimeters minder denk ik, is dat voldoende?

• Buck Danny
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 20:30 schreef Tranced het volgende:
Ik zou zoiezo nooit een 15" monitor kopen.. TFT of niet, 15" is gewoon te klein.

Just my 2c
het beeldoppervlak van 15" TFT is vergelijkbaar met 17" CRT, toch?

Verwijderd

Ik vind een (goede!) CRT 100 keer beter dan welke LCD dan ook.
Ik heb zelf een Sony CRT scherm (FD Trinitron buis - plat dus) en die kijkt gewoon erg goed.
Het scherm is heel scherp, maar een wit vlak is een volledig wit vlak; LCD's zijn weliswaar nog scherper, maar een wit vlak is niet echt een wit vlak maar meer een vlak van witte pixels, veel onrustiger dus.

Als je een CRT neemt, neem dan wel een goede (dwz koop niet direct een IIyama omdat iedereen die heeft en ze vrij goedkoop zijn - De beeldbuizen die zij gebruiken (Diamondtron) komen m.i. qua beeldkwaliteit nog niet in de buurt van een Sony buis)
maar ga eerst in winkels eens rustig wat schermen bekijken

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik vind een (goede!) CRT 100 keer beter dan welke LCD dan ook. Ik heb zelf een Sony CRT scherm (FD Trinitron buis - plat dus) en die kijkt gewoon erg goed. Het scherm is heel scherp, maar een wit vlak is een volledig wit vlak; LCD's zijn weliswaar nog scherper, maar een wit vlak is niet echt een wit vlak maar meer een vlak van witte pixels, veel onrustiger dus.
|:(|:(

Wat een onzin.

• Buck Danny
  • Niet online
ik ben nu halverwege, het word een 19" :)
maar welke?

EIZO F730 19" FL 1234,-
of
Sony HMD-A420 19" FL 1166,-
of
Philips 109P20 19" FL 1235,-

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 18:18 schreef tweakerbee het volgende:
Persoonlijk zou ik als ik de ruimte had voor 19" gaan. Deze zal langer mee gaan, en is ook wat flexibeler dan een TFT.
En waar baseer je dat op?

CRT worden naar verloop van tijd slechter van kwaliteit omdat de fluoriscerende laag slechter wordt, hier heeft een TFT geen last van.

En als je puur naar de $$$ kijkt dan zou ik een TFT kopen, deze is wel wat duurder in aanschaf maar vebruikt vééél minder stroom dan een CRT ( 17" TFT scherm 25 Watt)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 21:54 schreef Sovereign het volgende:

[..]

|:(|:(

Wat een onzin.
En waar baseer jij deze volledig ongefundeerde (om maar niet ze zeggen belachelijke) uitspraak op?
1) let in het stukje dat je quote even goed op de eerste 2 woorden. Zie je ze? mooi. wat staat daar? 'Ik vind' -> da's dus mijn mening, niet de jouwe. Is mijn mening daarom meteen maar onzin omdat ie anders is dan jouw mening?? -> |:(|:( Wat een onzin.

2) Heb jij al eens door mijn ogen naar mijn CRT hier thuis en de LCD bij mij op kantoor gekeken??? (let wederom even op het woord 'mijn' - zie ook punt 1) nee he dacht ik al, hoe kom je dan bij deze uitspraak als je dus blijkbaar niet weet waar je over praat?? Ook alweer onzin dus...

Ik zeg ook niet dat het per definitie voor iedereen zo is, ik geen m'n mening en daaronder het advies verschillende schermen te gaan bekijken, zodat hij zelf een mening kan vormen en de (voor hem) goede keus kan maken.

[/rant off]

[edit]
stukje toegevoegd

• Hahn
  • Laatst online: 21-08 20:59
Op vrijdag 19 oktober 2001 23:15 schreef PiNDa.CoM het volgende:
ik ben nu halverwege, het word een 19" :)
maar welke?

EIZO F730 19" FL 1234,-
of
Sony HMD-A420 19" FL 1166,-
of
Philips 109P20 19" FL 1235,-
je wilde toch niet meer dan 1000 piek uitgeven? dan zou ik eerder eentje van hansol nemen de duurste hansol 19" is 900 piek dus dan heb je 100 piek bespaart (en nu heb je alleen keuze uit 3 die allemaal boven de 1100 kosten)

The devil is in the details.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10

miekol

erm

Ik heb zelf een PC met LG Flatron 915FT+ en een Mac met een Apple Studio Display 15" en vind de Studio display echt zoooo veel fijner kijken en scherper etc. etc.

En heb ook niet het idee als ik van me 19" afkom en achter me 15" tft ga zitten van jezus wat een klein schermpje. Enige nadeel is wel dat je max (met de studio display dan) 1024x768 als resolutie heb wat wel lastig is voor photoshoppen(maar Mac photoshopped wel weer lekker snel :p)

• Buck Danny
  • Niet online
Op zaterdag 20 oktober 2001 15:33 schreef Marc00 het volgende:

[..]

je wilde toch niet meer dan 1000 piek uitgeven? dan zou ik eerder eentje van hansol nemen de duurste hansol 19" is 900 piek dus dan heb je 100 piek bespaart (en nu heb je alleen keuze uit 3 die allemaal boven de 1100 kosten)
ja de prijs grens heb ik maar een beetje bijgesteld, want als ik dan toch zoveel eraan uitgeef kunnen die 200 guldens er ook wel bij. En dit zijn toch wel de topmerken heb ik begrepen :?

• Sovereign
En waar baseer jij deze volledig ongefundeerde (om maar niet ze zeggen belachelijke) uitspraak op?
1) let in het stukje dat je quote even goed op de eerste 2 woorden. Zie je ze? mooi. wat staat daar? 'Ik vind' -> da's dus mijn mening, niet de jouwe. Is mijn mening daarom meteen maar onzin omdat ie anders is dan jouw mening?? -> Wat een onzin.
En daarmee heb je je "mening" gereduceert tot niets meer dan een nutteloosheid als hij niet kan dienen als objectief koop advies.
2) Heb jij al eens door mijn ogen naar mijn CRT hier thuis en de LCD bij mij op kantoor gekeken??? (let wederom even op het woord 'mijn' - zie ook punt 1) nee he dacht ik al, hoe kom je dan bij deze uitspraak als je dus blijkbaar niet weet waar je over praat?? Ook alweer onzin dus...
je demonstreert precies wat ik bedoel, je extrapoleert vanuit jouw enige eigen ervaring alsof dit de waarheid zou zijn voor alle LCD schermen.

Zoals ik al eerder schreef, wat een onzin. 8-)

• Hahn
Op zaterdag 20 oktober 2001 16:26 schreef PiNDa.CoM het volgende:

[..]

ja de prijs grens heb ik maar een beetje bijgesteld, want als ik dan toch zoveel eraan uitgeef kunnen die 200 guldens er ook wel bij. En dit zijn toch wel de topmerken heb ik begrepen :?
het zijn goede merken, maar Hansol is ook zeker een van de betere merken en dan ook nog voor een lekker prijsie (zeg maar zoals AMD onder de processors en Lite-On onder de schrijvers)

• Buck Danny
  • Niet online
ik zag in de pricewatch ook Lite-On 19" schermen staan voor veels te goedkoop (700 piek) :P
is dat wat?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01
ik zag in de pricewatch ook Lite-On 19" schermen staan voor veels te goedkoop (700 piek)
is dat wat?

Doe dat nou niet, ik heb ff voor je gekeken op hun site, maar je krijgt voor die 700 0.26 dot en geen trinitron. Bovendien zag ik op hun driverspage alleen maar win98 drivers!
Neem net als ik een Iiyama VMP 452, supergeil ding,Trinitron en 0.25 dot, voor net 900 :P
De 952 heeft niet de problemen van de 951 en 953 hoor...
Ander merk waar ik goeie dingen over weet is Samsung, ook voor 900 in de 19 inch klasse.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:28 schreef Sovereign het volgende:

[..]

En daarmee heb je je "mening" gereduceert tot niets meer dan een nutteloosheid als hij niet kan dienen als objectief koop advies.
[..]

je demonstreert precies wat ik bedoel, je extrapoleert vanuit jouw enige eigen ervaring alsof dit de waarheid zou zijn voor alle LCD schermen.

Zoals ik al eerder schreef, wat een onzin. 8-)
[OFFTOPIC]
Waar koop je die dure woorden??
Wist je dat 78,3% van de mensen die die woorden gebruiken een minderwaardigheidscomplex (oei, weer zo'n woord!)
hebben.

[ONTOPIC]

Eizo is idd een zeer goed merk (ben er zelf zeer tevreden mee)
Sony is ook zeker niet verkeerd
Philips hoor ik regelmatig berichten over beeldbuizen die snel stuk gaan (maar dat kan toeval zijn; een maat van me heeft er 3 versleten binnen no-time!)

• Sovereign
Waar koop je die dure woorden??
Wist je dat 78,3% van de mensen die die woorden gebruiken een minderwaardigheidscomplex (oei, weer zo'n woord!)
hebben.
Goh, ik ben rechtenstudent, misschien dat ik daardoor wat meer ontvankelijk ben voor het gebruik van 'dure' woorden. Al vindt ik ze zelf niet zo "duur", dus misschien vanuit mijn perspectief zijn diegenen die dat vinden wel gewoon een beetje dom? 8-)

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Weet je wat je moet doen ? Een beetje doorsparen en koop een 17" LCD, wat dacht je daarvan :)

• Hahn
Op zondag 21 oktober 2001 14:05 schreef Shift het volgende:
Weet je wat je moet doen ? Een beetje doorsparen en koop een 17" LCD, wat dacht je daarvan :)
wat hij daar van denkt? ik denk er dit van: 17" LCD's zijn VEELS te duur (minimaal 2000 piek, daar heb je een 21/22 inch CRT beeldscherm voor)

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 12:07
Ik heb 2 weken geleden de lg flatron 915Ft Plus gekocht en ben er zeer tevreden over.

Toppertje :P

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Op zondag 21 oktober 2001 14:30 schreef Marc00 het volgende:

[..]

wat hij daar van denkt? ik denk er dit van: 17" LCD's zijn VEELS te duur (minimaal 2000 piek, daar heb je een 21/22 inch CRT beeldscherm voor)
Het gaat niet alleen om de prijs, een 21" monitor weegt 30kg en een LCD weegt 5kg, en de 21" CRT verbruikt 10 keer meer energie, dus in z'n totaliteit kom je goedkoper uit met een LCD en je krijgt 100,- retour van je energie BV.

Plus punten van een LCD scherm :

-> Een lcd staat mooi
-> Rustig voor je ogen
-> Helder beeld
-> Neemt veel minder ruimte
-> Verbruikt minder energie
-> Makkelijk verplaatsbaar

Er zijn vast wel min punten maar die twee kan je dan ook n iet echt met elkaar vergelijken.

Dit was mijn mening maar iederen heeft zijn eigen smaak.

• Buck Danny
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 14:05 schreef Shift het volgende:
whehehe daar kan ik een 19" monitor + Geforce 3 voor kopen 8-)
Pagina: 1